Kässbohrer törökországi pótkocsigyára : Feljöttek a törökök!
Már régóta Törökországban készülnek a patinás nevű Kässbohrer pótkocsik, de korántsem egyszerű licencgyártásban: kutató-fejlesztő központjukat, kiváló minőséget biztosító technológiájukat bárki veheti mintának. Piaci pozíciójukról nem is beszélve…
VDL Bus & Coach gyárlátogatás: Innovatív busztechnológiák
Hollandia északi részén Heerenveenben és az Eindhoven melletti Valkenswaardban található a VDL Bus & Coach két gyártóüzeme. A vállalat meghívására mindkét gyárat meglátogattuk, ahol megnéztük az autóbuszok összeszerelési folyamatát.
Sofőrhiány: Ki vezet holnap?
Állunk a megállóban és várjuk a buszt. Várjuk, várjuk, de nem jön. Akárcsak a csomagot, amit messze földről rendeltünk és már állítólag úton van felénk. Sajnos nem jók a kilátások, több vezető kellene mind a buszokra, mind a teherautókra. Jól érzékeltetik a fenti probléma súlyosságát a sajtóban is olvasható adatok. Minden busztársaság nagy erőkkel toboroz, sok helyen egyszerűen nincs elég...
Teherautók a városi forgalomban: Javuló kilátások
Habár a segédrendszerek egyre éberebbek és az előírások is szigorodnak, baleset-megelőzés szempontjából még mindig a járművezetőre hárul a legnagyobb felelősség. Legyünk figyelmesek, óvatosak és előzékenyek! Elsősorban a gyalogosokra és a kétkerekűekre jelentenek hatalmas veszélyt a városokban bolyongó, holtterekkel terhelt teherautók. Londoni felmérések szerint a drótszamarak karamboljainak több mint feléért és a járókelőket ért balesetek bő ötödéért felelősek. Annak ellenére, hogy...
CNG- és LNG-közlekedés térnyerése itthon: Több szálon futó fejlődés
Több mint hatvan CNG-, illetve LNG-töltőállomással számol a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület 2019-re.
Ne csak lefelé nézz!
Építkezések zajától hangos a város, giga beruházások, foghíj beépítésekhez érkezik az anyag, de szűkös a mozgástér. A targoncákat, munkagépeket, darus járműveket és a belőlük kiálló masszív „vasdarabokat” kerülgetni sokszor nem egyszerű feladat. Meghatározott szabályok mentén kellene az ilyen gépek, járművek üzemeltetőinek eljárni. Tudják, tanítják, alkalmazzák azt a tudást, amivel az alkalomszerűen a közutat is érintő munkavégzést biztonságos keretek között végezhetik....
Az új fogyasztásmérési szabvány hatása: Közelebb a valósághoz
Változik a járműtechnika, változnak a gépjárműhasználati körülmények, változik a világ. Változnia kellett hát a tüzelőanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást mérő tesztelési eljárásnak is. Ezért három évvel ezelőtt megszületett a WLTP-szabvány. Objektíven meghatározható, illetve mérhető egy gépkocsi legtöbb műszaki paramétere. Ráadásul ezek az üzemelés során mindvégig állandóak maradnak, ilyen például a tengelytávolság. Nos, a tüzelőanyag-fogyasztás és ezzel együtt a károsanyag-kibocsátás teljesen más,...
eCall automatikus segélyhívó rendszer: Automatikus segítség
Ez év áprilisától már csak olyan új kishaszonjárművek kaphatnak típusbizonyítványt, amelyek rendelkeznek beépített eCall segélyhívó rendszerrel. Az európai uniós jogszabály a 3,5 tonna össztömeg feletti haszonjárművekre egyelőre nem vonatkozik.
Hankook és Schmitz Cargobull együttműködés: Továbbra is kéz a kézben
Egészen 2022-ig meghosszabbította stratégiai partneri együttműködését a Hankook abroncsgyártó vállalat és a Schmitz Cargobull pótkocsigyártó január elején Neu-Isenburgban. Immár 2013 óta tart a Hankook és a Schmitz Cargobull partnersége. A kapcsolat sikerét jelzi többek között az a stratégiai partnerségi díj, amelyet a pótkocsigyártó a Hankooknak adott át 2017-ben. „Iparági vezetőként a Schmitz Cargobull különösen magas szintű követelményeket állít fel a...
A járműhiány hatásai: Miért nincs autó?
Látszólag rogyásig ácsorognak a márkakereskedésekben az új, csillogó autócsodák. A hétköznapi forgalomban is csupa újdonsággal találkozhatunk, azonban ez csupán a látszat. A felszín alatt immár globálisan is jelentős az új járművek hiánya. Lassan kilábalunk a Covid–19 világjárvány szorításából, azonban a gazdasági hatásai még évekig velünk maradnak. Olyannyira, hogy bizonyos következményeit, például a tavalyi 1-3 hónapos gyártásleállítások hatásait leginkább az idei...










