Önvezető járművek hatása a vezetői munkára: Nem kell többé sofőr?!
Dehogynem! Sőt, igazából egy jó ideig a mostaninál sokkal több kellene! Az önvezető járművek kora már közelít – rajtunk is múlik, a mi felelősségünk is, hogy milyen jövőnek nézünk elébe e téren.
Scania emberi tényezős mérések: Vezető egyéniségek
Tehergépkocsi-vezetők bevonásával végzi legfrissebb felméréseit a Scania, hogy még pontosabb képet kapjanak az emberi tényezők szerepéről a járművezetésben. Az eredmények alapján fejlesztik a jövő teherautóit.
Viharfelhők az autóipar egén
Ha valaki csak úgy autószerető érdeklődőként belecsöppent volna az első Budapest Automotive Summit előadás folyamába, valószínűleg gyorsan pánikba is esik. Abból ugyanis a laikus számára is gyorsan egyértelművé vált: most épp minden átalakul. Ha viszont valaki egy kicsit jobban képben van az iparági történésekkel, akkor a rendezvénnyel tehetett egy lépést a tisztánlátás irányába, hiszen azt nyugodtan kijelenthetjük: hiánypótló szakmai fórum...
CNG- és LNG-közlekedés térnyerése itthon: Több szálon futó fejlődés
Több mint hatvan CNG-, illetve LNG-töltőállomással számol a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület 2019-re.
Közlekedésbiztonság: Azért, hogy mindenki hazaérjen
Téli üzemmódban rójuk az utakat, alkalmazkodva a helyzethez. A már 30 éves ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság kampánya például a látni és látszani problémakörre fókuszál ennek kapcsán. De ehhez szorosan kapcsolódik egy másik téma is! Ez pedig a választott sebesség. Ugyanis nem elég, ha relatíve jól látunk előre, vagy látszunk kiválóan bármilyen irányból! Az adott belátható távolságon belül csak akkor van esély...
Buszvezetők elleni erőszak: Veszélyes üzem
Jól jellemzi zaklatott világunkat és feszült mindennapjainkat, hogy határozottan megemelkedett az autóbusz-vezetők ellen irányuló erőszakos cselekmények száma az elmúlt évek során. A Volánbusz felméréssel igyekezett az okokat feltárni. Aki utazott már buszon, nagy eséllyel találkozott olyan utassal, aki a busz ajtajában szembesült azzal, hogy érvényes jegy nélkül nem tud felszállni. Például a városi viszonylatokon terjedő elsőajtós rendszer „áldozata” lehet egy...
NiT sofőrverseny Zsámbékon, 2017.: Volánzsonglőrök
Immár ötödszörre rendezte meg a NiT Hungary és az ORFK OBB az 5 tengelyen – biztos kézzel elnevezésű tehergépkocsi-vezető versenyt. Az országos döntőt ezúttal is a zsámbéki drivingcamp Hungary vezetéstechnikai központban tartották.
Ford Pro szolgáltatások: Dimenziós ugrás a jövőbe
Tisztán elektromos hajtásának, kompromisszumok nélküli használati értékének és a Ford Pro integrált szolgáltatás-ökoszisztémájának köszönhetően a Ford E-Transit vásárlói még hatékonyabban végezhetik munkájukat. „Amikor ügyfeleink teljes egészében elektromos autókra váltanak, azzal hihetetlenül felpörgethetik az üzletmenetüket” – vélekedett Hans Schep, a Ford Pro Europe igazgatója. „Az E-Transit modelleket úgy áraztuk be, hogy minden európai vállalkozás számára vonzó lehetőséget jelentsenek.” Ez praktikusan azt...
A DAF Connect új funkciói: Hasznos fejlesztések
Megkönnyítették az előfizetések kezelését és a külső adatok integrálását a DAF Connect fejlesztői. Ijesztőnek tűnik első hallásra, hogy webáruházzal bővült a DAF Connect, azonban ez egy fontos új funkció az előfizetések kezeléséhez. A holland márka flottakezelő platformja számos különböző szolgáltatást kínál, amelyek nem mindegyike szükséges minden flottához, illetve fuvarfeladathoz. Az internetes bolt segítségével könnyedén a változó igényekhez igazítható az aktuálisan...
A Renault Trucks évértékelése: Minden helyzetre felkészülve
Tringer Zoltánnal, a Renault Trucks Keleti Régiójának ügyvezetőjével beszélgettünk az elmúlt esztendő eredményeiről, valamint a több szempontból is változással kecsegtető jövőbeli tervekről. Rolling Tons: Összegezné röviden a 2022-es értékesítési eredményeket? Tringer Zoltán: Sikeres évet zártunk, immár harmadik éve növeljük hazai piaci részesedésünket, amely a 16 tonna feletti szegmensben közel 12 százalékos, ezzel a Volvo Trucks mögött a harmadik helyen állunk. Végeredményben...