Liebherr ETM elektromos betonkeverő felépítmények: Tisztán keverve
Sorra mutatják be tisztán elektromos hajtású modelljeiket a tehergépkocsi-gyártók, és ezzel szükségszerűen a felépítménygyártóknak is lépést kell tartaniuk. Így a Liebherr már elektromos betonkeverő felépítményeket is kínál. Méltán nevezhetjük a betonkeverő felépítmények nagymesterének a Liebherr vállalatot. Ezen a területen 1967 óta tevékenykedik, és jelenleg már világszerte öt üzemben állít elő ilyen termékeket. Fontos mérföldkőként idén tavasszal átadta a százezredik mixerfelépítményt....
Busworld Europe 2019, I. rész: Brüsszeli buszforgatag
Immár 25. alkalommal tartotta nyitva kapuit a világ legnagyobb buszkiállítása, az 1971 óta minden második évben megrendezett Busworld. Beszámolónkat az ábécé elejéről csuklós villanybuszokkal és díjazottakkal kezdjük.
Megéri nem száguldani
Mindannyiunk alapvető igénye és feladata a közlekedésbiztonság javítása. Sajnos nincs rá egyetlen biztos formula. A büntetés egyértelműen visszatartó szankció, ám az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB) most a pozitív megerősítés eszközét alkalmazza. Már látjuk az óriásplakátokat, rajta a felirattal, hamarosan indul az ORFK-OBB kezdeményezése. Egy ingyenes okostelefonos alkalmazás, amelynek segítségével OBBCoin pontokat gyűjthetünk, ha szabályosan közlekedünk – egészen pontosan a megengedett...
Shell-tanulmány az LNG hatásairól: Tisztább jövő LNG-vel
Egy Berlinben kiadott tanulmány szerint a cseppfolyósított földgáz (LNG) használatával jelentősen tisztábbá és gazdaságosabbá tehető az árufuvarozás.
10 parancsolat teherautó-vezetőknek: Önként és dalolva
Fejükre koronát csak akkor kaphatnak az országutak királyai, ha járművük méretéhez megfelelő bölcsességet párosítanak. Ez több egyszerű gesztusnál, megfizethetetlen önkéntes vállalás, mert nincs annál rettenetesebb, amikor negyven tonna elszabadul… Igazán figyelemre méltó összeállítást találtunk a Hellwach mit 80 km/h (80 kilométer/órával különösen éberen) egyesület internetes oldalán Dieter Schäfer tollából, amelyhez Karl Gärtner készített remek illusztrációkat. Szabályaik azt bizonyítják, hogy milyen...
CNG- és LNG-közlekedés térnyerése itthon: Több szálon futó fejlődés
Több mint hatvan CNG-, illetve LNG-töltőállomással számol a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület 2019-re.
Az IVECO-csoport jövőtervei: Önállóan a tőzsdén
Jelentős pillanatot jelentett az idei év első napja az IVECO-vállalatcsoport életében – a CNH-holdingból kiváltak, új időszámítás kezdődött. Nagyszabású rendezvénysorozat keretében mutatta be a régi-új csapat a terveit. Helyzetértékelés, iránykijelölés, párbeszéd, őszintén, tárgyilagosan, így szólt a meghívó a nyári nyitórendezvényre. A helyszín az 1895-ben alapított gőzmozdonykészítő és -javító üzem felújított épületegyüttese. Az Officine Grandi Riparazioni mára Torinó egyik látványossága, közösségi...
UTA One útdíjfizető rendszer bővítése: Nyolc ország egysége
Immár a német úthasználati díjak is fizethetők az UTA One útdíjfizető rendszerrel, ami tovább könnyíti a magyar fuvarozók életét is.
Minden jobb, ha a vége jobb
Tavaly tavasszal igen gyászos képet festettek hazánkban az új haszongépjárművek forgalomba helyezési adatai a 2020-as évre vonatkozóan, majd nyáron erőre kapott a piac és ősszel tovább nőtt a lendülete. December végén így is közel húszszázalékos visszaesés mutatkozott a 2019-es eredményekhez képest, az év derekán ennél sokkal feketébb forgatókönyvekre is készültünk. Az 2020-as évben ugyanis összesen 25 944 új haszonjárművet...
Gumiabroncsok újrahasznosítása: Fekete körforgás
Óriási mennyiségű abroncsot „dobunk ki” minden évben, ahelyett, hogy ezeket felhasználná az ipar új gumik gyártására. Ezen igyekszik változtatni egy európai kezdeményezés, amelynek élén a Michelin állt koordinátorként. Évente 1,6 milliárd új gumiabroncsot értékesítenek szerte a világban, ami több mint 26 millió tonnányit jelent, és majdnem ugyanennyi abroncs éri el élete végét minden évben. Manapság ennek a hulladéknak a kezelése...










