Credo Econell 13 CiTY: Hatékony hosszabbítás
Új modellváltozattal bővült a Credo Econell városi, alacsonybelépésű busztípus. A Credo Econell 13 CiTY megalkotója, a Kravtex-Kühne Csoport a magyar buszgyártás jelenlegi csúcstermékeként mutatta be az új modellt.
IVECO X-Way: Újracsomagolt keménylegény
Teljesen megújult külsővel ruházta fel az IVECO a legfrissebb nehézkategóriás típuscsaládjának építőipari felhasználásra szánt változatait. Az új, divatosabb ruhák alatt továbbra is a másfél éve bemutatott technika rejlik.
Zöld Volvo-újdonságok: A zéró felé
Több jó hírrel is szolgált tiszta üzemű teherautóiról a Volvo Trucks a hannoveri IAA Transportation szakmai vásár alkalmával. Újabb jelentős lépést tettek a zéró kibocsátás felé vezető útjukon. Megkezdte nehézkategóriájú, akár 44 tonna szerelvény-össztömegű, tisztán elektromos hajtásrendszerű teherautóinak sorozatgyártását a Volvo Trucks. A márka eladásainak együttesen mintegy kétharmadát adó FH, FM és FMX sorozatokban is megjelenő újdonságokkal immár hattagúra bővült...
Mercedes-Benz Intouro: Svájcibicska-busz
Igazán példamutató modern személyszállító az új Mercedes-Benz Intouro. Nagyot lépett előre – legfőképpen biztonság szempontjából. Ám eközben a helyközi autóbusz megőrizte legnagyobb erényét, a sokoldalúságát is. Idehaza a típus eddigi nemzedékeinek számos példányával találkozhattunk már, első- és másodkézbe egyaránt érkeztek példányok a magyar közösségi közlekedési vállalatokhoz. Ugyanis a magas padlószintű jármű rengeteg különböző feladatra alkalmas, és új nemzedéke is megmaradt...
Újdonságok a Goodyear-csoporttól: Betáraztak télire
Valóságos termékoffenzívával várja a Goodyear-csoport az idei téli szezont a teherabroncsok terén. A Goodyear mellett ugyanis a Dunlop, a Fulda és a Debica is fontos újdonságokkal rukkolt ki a hideg időre és csúszós utakra készülve. Kifejezetten a legkeményebb körülmények közötti használatra fejlesztette ki a Goodyear az Omnitrac Heavy Duty családot. Főként olyan billencsek és egyéb nehézkategóriás tehergépjárművekhez kínálják, amelyek döntően...
Scania városi hibrid tehergépkocsik: Városi konnektoros
Hannoverben, az IAA-n bemutatott Scania konnektoros hibrid jármű nulla károsanyag-kibocsátással képes megtenni tíz kilométert és bemehet belvárosi zónákba is. A márka ebben és teljesen villamos ikertestvérében látja a városi mobilitás egyik eszközét.
Peugeot Landtrek: Élj nagyban!
E mottóval küldi ki a nagyvilágba új Landtrek nevű pickupját a Peugeot. Többféle jelentést tulajdoníthatunk neki: élj nagystílűen, nagyvonalúan, nagy lábon, nagymenőként. Nagy üzletet remélnek tőle. Nem más a Landtrek küldetése, mint erősíteni az oroszlános márka nemzetközi jelenlétét. Már a létrehozását sem korlátozták Franciaországra, kínai partnerrel fejlesztették, beszállítói között neves cégek vannak Európából, Japánból, az Egyesült Államokból. Erős típust akartak...
Alternatív hajtású GAZ és Kamaz buszok: Orosz alternatívák
Oroszországban is egyre inkább előtérbe kerülnek az alternatív hajtási megoldások a városi buszoknál. Így a GAZ-cégcsoporthoz tartozó LiAZ megkezdte az LNG-üzemű buszok gyártását, míg a Kamaz villanybuszokkal árasztja el Moszkvát. Sűrített földgázzal üzemelő autóbuszokat és kishaszonjárműveket már eddig is kínált a GAZ-cégcsoport. Idén márciusban viszont megkezdte a cseppfolyósított földgázzal működő LiAZ–5292 LNG városi busz sorozatgyártását is, amely úttörőnek számít az...
A BYD újdonságai: Láthatóvá váló erő
Szívátültetésen átesett helyközi emeletessel és teljesen új felépítésű városlakóval gazdagítja az elektromos autóbuszok piacát a BYD. Kitartó munkával szépen felhúzták a világ egyik legnagyobb járműgyártó vállalatát, s elindultak hódítani. Úgy került föl tavaly a globális autógyártás tízes toplistájára a BYD Auto, hogy mi csak egy aprócska szeletét látjuk az értékesítéseiknek! Tavaly hárommillió hibrid és elektromos járművet értékesítettek, ebből kevesebb mint...
FUSO elektromos újdonságok: Pozitív energiával!
Tisztán elektromos hajtású modelleket mutatott be a Daimler-csoporthoz tartozó Fuso. Az eCanter már kapható, a Vision One sorozatgyártására viszont még éveket kell várni. Ez a jövő.










