Megállíthatatlanul fejlődnek
Elérkezett az a pont az MAN elektromos buszainál, amikor az ügyféligények és a műszaki, illetve gyártási feltételek összhangban állnak a látványos előretöréshez. Sorozatgyártásban a csuklós, hatótávrekord született és sorra érkeznek a megrendelések. Idén tavasszal több jelentős mérföldkövet is elértek a tisztán elektromos hajtású MAN Lion’s City E városi autóbuszok. Először is egy üzemeltetői teszt keretében forgalomba állt az első MAN...
Kompakt kalandor
Régi-új kategóriát teremhet a Hyundai legfrissebb típusa a tengerentúlon. Bár a tiszavirág-életű platós crossoverek két évtizede egyszer már megjelentek, a többcélú kalandjárművek ideje csak most érkezett el igazán. Egy belső felmérés szerint az átlagos nagyvárosi szabadidőautó-vásárlók egyre többször vágynak aktív hétvégi kiruccanásokra. Változatos hobbijaik pedig különféle méretű felszereléseket is igényelnek, amelyek szállítása sok esetben túlmutat a hagyományos szabadidő-autók (SUV) csomagterének...
IVECO T-Way: Durván korszerű
Most teljesedett ki az IVECO nehéz-teherautóinak átfogó megújítása a legendás Trakker utódjának bemutatásával. A T-Way olyan ellentmondásokkal is dacol, hogy egyszerre vált keményebbé és kifinomultabbá, illetve strapabíróbbá és intelligensebbé. Bánj vele durván! – hirdeti az IVECO T-Way bevezetési kampányának szlogenje, amely megfelelően utal a Trakker örökségére a robusztusság, az erő és az elnyűhetetlenség tekintetében. Ugyanakkor a közúti S-Way és a...
Citroën My Ami Cargo: Ami belefér
Profi szolgáltatók kezei alá dolgozik a Citroën teljesen elektromos mikro-áruszállítója. Az új csöppség bő három négyzetméteren kínál biztonságosabb és gazdaságos alternatívát a robogók és háromkerekűek uralta piacon. Jogosan merülhet fel a kérdés, vajon hogyan préselhető be ennyi ötlet és csomag egy falatnyi méretű városi szállítójárműbe. A meglepő megoldásairól ismert francia gyártó új elektromos járműve egyszerre ad egyértelmű választ minden ilyen...
Alternatív hajtású GAZ és Kamaz buszok: Orosz alternatívák
Oroszországban is egyre inkább előtérbe kerülnek az alternatív hajtási megoldások a városi buszoknál. Így a GAZ-cégcsoporthoz tartozó LiAZ megkezdte az LNG-üzemű buszok gyártását, míg a Kamaz villanybuszokkal árasztja el Moszkvát. Sűrített földgázzal üzemelő autóbuszokat és kishaszonjárműveket már eddig is kínált a GAZ-cégcsoport. Idén márciusban viszont megkezdte a cseppfolyósított földgázzal működő LiAZ–5292 LNG városi busz sorozatgyártását is, amely úttörőnek számít az...
Új generációs DAF tehergépkocsik: Türelem teret terem
Szinte már kivárhatatlanul sokáig húzta a DAF az új fülkegeneráció bevezetését. Így viszont a holland gyártó az első, amely az új szabályozással élve messze a legtágasabb fülkékkel büszkélkedhet. Persze a térkínálatnál jóval többről szól a megújulás. Amikor a DAF 1962-ben bemutatta a 2600-as típust, akkor ezt a szokatlanul tágas fülkéjű, két fekhellyel felszerelt, kiváló kilátást nyújtó és minden addiginál könnyebben...
Amazon elektromos furgon: Mosolyszállító
Összefogott az Amazon óriáscég egy startup-autógyártóval, hogy létrehozza saját, százezer gépkocsis, karbonsemleges csomagkézbesítő flottáját. Az egész járműkategória fejlesztését magával húzó projekt első furgonjait már a gyakorlatban tesztelik. Lehár Ferenc az operettjében a hétmérföldes léptekkel előrenyomuló Kínát a mosoly országának nevezte, ma viszont inkább félelmetesnek látják aggódó vetélytársai. Ezért szimbolikus jelentőséget kap, hogy az Amazon csomagküldő óriáscég mosolykézbesítőnek mondja új, saját...
GAZ Valdai Next: Keleti iskola
Gyökeresen megújította járműkínálatát a GAZ az elmúlt években. Vadonatúj középkategóriás járművük neves gyártók részegységeit alkalmazza sok korszerű megoldással társítva. Sőt, a korábbi felépítési módja is a múlté. Idén év elején megkezdődött a GAZ Valdai Next sorozatgyártása, amelyhez az orosz gyártó csúcsszínvonalú berendezésekkel és megmunkálógépekkel korszerűsítette az üzemét. A vállalat összesen mintegy 1,4 milliárd rubelt (körülbelül 5,5 milliárd forint) fordított az...
Megújult Renault Trucks T, C és K: Ez nem játék!
Habár egy számítógépes szimulátorban tartotta világpremierjét a ráncfelvarrott Renault Trucks T, C és K, nem bagatellizálható el a megújulásuk, hiszen az nagyon is valós előnyöket és értékeket nyújtott a francia triónak. Majdnem minden európai tehergépkocsi-gyártó többé-kevésbé megújította a nehézkategóriás járműveit az elmúlt két-három évben, és bizony a Renault Trucks távolsági T, könnyűterepes/közúti C és nehézterepes K típusára is ráfért már...
Kenworth T680 és Peterbilt 579: Újjászületett tehetségek
Tetőtől talpig megújultak a Kenworth és a Peterbilt klasszikus csőrös zászlóshajói. Bár az elődök fejlettségére eddig sem érkezett túl sok panasz, a teljes siker érdekében a gyártók most minden létező technikai bravúrt bevetettek. Még magasabbra tette a mércét a PACCAR mérnökgárdája a Kenworth és a Peterbilt márkajelzései alatt érkező nehézkategóriás típusok megújításakor, a teljes erőbedobás a lehető legjobb időpontban összpontosult....