Hirdetés:

Átláthatóság, nagyobb szabadság, ésszerű megoldások. Ezek akár egy rendszerellenes lázadás hívószavaiként is helytállnának, ezúttal viszont a Volvo új tűzoltóautó-generációjában testet öltve hozzák el a változás szelét.

Mostantól akár kilencfős legénység is kényelmesen elfér az új Volvo FM és FMX sorozatokon alapuló, különleges rendeltetésű tehergépjárműveken. A két típus legújabb változatait a nagyobb felépítményezőkkel és szakszolgálatokkal szoros együttműködésben alakították ki, hogy a legváltozatosabb igényeknek is megfeleljenek. A tét nem kicsi, hiszen Európában évente több mint háromezer – az egyes nemzetek sajátságos előírásainak megfelelő – új sürgősségi járművet értékesítenek.

A legszigorúbb ütközésbiztonsági és szakmai rendszabálynak is megfelelő speciális járművek hűen tükrözik az FM és FMX típusok kiváló minőségét, kényelmét, valamint hagyományosan kiemelkedő aktív és passzív biztonságát. A fülke alacsony ablakvonala, nagy üvegfelületei, megnövelt méretű visszapillantó tükrei és az akár nyolc felszerelhető kamera remek körkörös kilátást biztosítanak. Továbbá opcióként elérhető a Volvo Dinamikus Kormányzás elektromos kormányrásegítés, amely vonulás közben megkönnyíti a manőverezést, ezzel a gépjárművezető izületeit, izmait is Szent Flóriánhoz méltó módon óvja. A sofőrállás egy az egyben örökölte a 2020-ban debütált alaptípusok valamennyi újdonságát. Így a digitális műszercsoport és a modern interfész mellett megtalálható a vezérlőgombok garmadáját felvonultató, meredekebb szögben állítható kormánykerék is. A fülke kiadós belső magassága (a padlótól mérve elöl 160, hátul pedig 161 centiméter) levegős és tágas érzetet nyújt, kellő helyet biztosítva a mozgáshoz. Ez különösen hasznos a teljes menetfelszerelésben utazó tűzoltórajoknak, akiknek egyébként számos tárolóhelyet alakítottak ki a sisakok, kesztyűk és egyéb felszerelések elhelyezésére. A lánglovagok munkája során éppúgy fontos a hatékony ki- és beszállás is, ennek elősegítése érdekében megnövelték az ajtók nyitási szögét (elöl 79 fok, hátul 75 fok). Egy igazi szerkocsi mindig a tűzoltó keze alá dolgozik, ezért az ergonómia jegyében tervezett, narancsszínű oldalsó és felső kapaszkodók kényelmes fogásúak és szinte bármilyen körülmények között könnyen észrevehetők. A csúszásmentes, kivilágított fellépők pedig óvják a tűzoltócsizmákat és azok viselőit.

Bőséges belső tér fogadja a szolgálatban lévő lánglovagokat

A Volvo mérnökei nemcsak a bent utazók dolgát egyszerűsítették jelentősen, hanem a különböző felépítményező vállalkozások felé is számos gesztussal kedveskedtek. Már Benjamin Franklin óta tudjuk, hogy az idő pénz. Ez pedig hatványozottan igaz az átalakító műhelyek versenyképességére is, ami esetükben leginkább az átfutási időben mérhető. Ennek lerövidítésére többek között a tüzelőanyag-tartályoknak, a kipufogódobnak és más nagy méretű alkatrészeknek a fülke alatt szorítottak helyet. Emellett előkészítették az elektromos és pneumatikus rendszerek csatlakoztatását is, amelyek könnyen hozzáférhető végpontjai a fedélzeten találhatók. Az okos megoldások sora természetesen a fülke mögött sem ér véget! Az alváz hátsó része teljesen vízszintes, semmi nem nyúlik azok síkja fölé, így a felépítményezőnek egyetlen fontos alkatrészt sem szükséges leszerelni vagy éppen új helyre költöztetni. Az új generációs Volvo FM és FMX tűzoltójárművek 4×2 és 4×4 hajtásképlettel érhetők el, a váltómű mellékhajtása pedig akár 2000 newtonméter nyomatékot nyújt a különleges felszerelések számára. A sürgősségi járművek riasztás esetén a takarékos, de fürge D11 és D13 dízelmotorok segítségével veszik fel a versenyt az idővel és az előttük álló kihívásokkal.