Csökkenti a tüzelőanyag-fogyasztást és javítja a járművezetők egészségét a DAF világújdonsága. Ráadásul mindezt egyszerre!
Hirdetés:

Opcionálisan rendelhető a mai naptól a DAF Energy Booster, amely leegyszerűsítve a mozgási energiát árammá alakító berendezés. Azonban ennél sokkal nagyobb a jelentősége! A fülkék utasoldali lábterébe telepített Energy Booster leginkább egy szobakerékpárhoz hasonlítható. Az utasülésen helyet foglaló a pedálok tekerésével egy generátor segítségével termeli az áramot a fedélzeti fogyasztók számára. Ugye, látjuk már, hogy milyen remek az ötlet?! Egy olyan sporteszköz ez, amelyet a vezetők a fülkéből kiszállás nélkül is használhatnak, vagyis maximálisan kihasználhatják mozgásra még akár a 45 perces kötelező pihenőt is. Nem kell kiszállni a szakadó esőbe, nem kell megfelelő helyet keresni egy laza futáshoz.
Ráadásul áramot is termelnek a tekeréssel, amit a jármű a kiegészítő akkumulátorban tárol el. Ezt aztán felhasználhatják rádióhallgatásra, telefonjuk töltésére, sőt még a fülke belső világítását is ez a rendszer látja el. Ez tehermentesíti a motort, ami csökkenti a tüzelőanyag-fogyasztást, és ezzel a környezet számára is hatalmas előnyt jelent.
Bár a DAF sajtóközleményében csak említést tesznek e témáról, gondoljunk bele, mekkora előnyt jelenthet ez a négykezes járatokon! Miután kialudta magát az éppen pihenőidejét töltő sofőr, még nyugodtan tekerhet menet közben egy-két órát mielőtt rá kerülne a sor!

A rendszert a gyártó jelenleg az új járművekhez kínálja opcionálisan, utólagosan beépíthető változata a már forgalomba helyezett DAF teherautókhoz az idei évben később jelenik majd meg. Akinek felkeltette az érdeklődését, még mindenképpen ma, április elsején, keresse fel a legközelebbi DAF márkakereskedést, mert hétfőre már kifogyhatnak a készletek!

Előző cikkFelnőtteknek szánt játék
Következő cikkCsak ínyenceknek
A járművek iránti vonzalmam kezdete az első szavaim előttre datálódik, krónikussága és mélysége leírhatatlan. Az elmúlt évtizedek alatt azonban radikalizálódtam: lelkesedésem a maximálisan funkcionális haszonjárművek és a teljesen érzelmi alapú kétkerekűek felé tolódott el.