Újabb fejezetéhez ért a Fiat Talento egyedfejlődése, így már hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós automatizált váltóval is készül az olaszok tehetsége. A DCT-váltó nemcsak a vezetés kényelmét fokozza, hanem a tüzelőanyag-hatékonyságot is.
Miután tavaly a Fiat Talento ráncfelvarrásával megjelent a kínálatában a vadonatúj, kétliteres EcoJet dízelmotor, most megérkezett hozzá a DCT-váltó is. Ez a teljesen automatikus vagy szekvenciális manuális módban is használható, hatfokozatú, kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltó az EcoJet 120, 145 és 170 lóerős változatához egyaránt rendelkezésre áll, bármelyik karosszériaváltozat esetében. Kifinomult működésével és teljesen automatikus üzemmódjával sok terhet levesz a járművezető válláról, aki így kevésbé fárad el és jobban összpontosíthat a forgalomra. Különösen nagy előny ez zsúfolt városi környezetben, például az eleve igen sok stresszel járó csomagkézbesítő alkalmazások terén. Így a magyarországi hivatalos árlista szerint nettó 550 ezer forint felárért elérhető DCT számottevően hozzájárulhat a gépjárművezető-hiány problémájának enyhítéséhez. A Fiat Professional tehát szorgosan gondozza tehetségét, a Talento kishaszonjárművet. Ennek ellenére igen kérdéses a Renault Trafic olasz ikertestvérének jövője az FCA (Fiat Chrysler Automobiles) és a PSA-csoport (Citroën, Opel és Peugeot) egyesülésével létrejövő Stellantis érájában. A márka megvásárlásával az Opel haszonjárműves termékkínálatát is igen gyorsan átültette a Citroën és a Peugeot alapjaira az új tulajdonos. Így könnyen lehet, hogy ismét olasz ikertestvért kap a Jumpy és az Expert – amennyiben nem szúrja majd a versenyhatóságok szemét, hogy úgy már öt márka kínálatában szerepelne ugyanaz a közepes méretű furgon.