Különleges modellváltozatokkal és úttörő biztonsági rendszerekkel bővült a Mercedes-Benz Actros kínálata, míg terepes testvére, az Arocs a zászlóshajó számos korszerű megoldását megkapta.
Két évvel ezelőtt számos világújdonság bevezetésével újult meg erőteljesen a Mercedes-Benz Actros, amelyek még a 2020-as Év Tehergépkocsija díj elnyeréséhez is hozzásegítették. Azonban nem minden üzemeltető vágyik innovatív megoldásokkal telezsúfolt vagy ha úgy tetszik, túlbonyolított tehergépjárműre, ők ehelyett inkább a letisztult praktikusságot és a vonzó ár-érték arányt részesítik előnyben. Elsősorban nekik született meg az év elejétől 24 európai és néhány további országban elérhető Actros F belépőmodell.
Régi ismerős új köntösben: a klasszikus külsővel és belsővel felvértezett Actros F az árérzékeny üzemeltetőket célozza
Felszereltségét illetően fontos jellemzője, hogy a Classic Cockpit nevű analóg műszerpanellel készül a teljesen digitális Multimedia Cockpit helyett, valamint hagyományos tükröket alkalmaz a kamerákkal működő MirrorCam helyett. Ugyanakkor az extrafelszerelései között például a Sideguard Assist oldalsó holttérfigyelő és a Fleetboard telematikai rendszer is szerepel. Szolgáltatáskínálata is teljes körű a hatékony üzemeltetés érdekében. Így például 2021 márciusától éppúgy választható lesz az Actros F modellhez is a Mercedes-Benz CompleteMile szervizszerződés, mint az összes többi Actros, Arocs és Atego tehergépkocsihoz. Ennek az átfogó javítási és karbantartási szerződésnek az az újdonsága, hogy havi díja a ténylegesen megtett kilométerek mennyiségétől függ.
Fényűzés 2-es kiadásban
Igazán exkluzív környezet fogadja az Actros Edition 2 vezetőjét
Pontosan a másik végletet célozza meg az Actros Edition 2, vagyis azokat az ügyfeleket, akik rendkívül gazdagon felszerelt, innovatív megoldások sorát kínáló és kívül-belül egyedi megjelenésű járműre vágynak. A januártól rendelhető és a valódi exkluzivitás érdekében csupán négyszáz példányban készülő különleges kiadás minden tekintetben a luxust képviseli.
Külsején az oldalfalakat és az oldalszoknyákat sok kis csillagból álló mintázat, a négy LED-es szúrófényszóróval ellátott, lakkfekete napellenzőt pedig Edition 2 felirat díszíti. A fellépői és a hátsó kerékagyak sapkái rozsdamentes acélból készülnek. A jármű fényezésének színe tetszőlegesen választható, de a hűtőrács minden esetben sötét metálszürke. A műszerfalat és a belső ajtófogantyúkat nappabőr borítja, a belsőtérben számos elem karbonszálas mintázatú és mindenütt rejtett hangulatvilágítást helyeztek el. A műszerfal utas előtti részén polírozott alumíniumból készült Edition felirat fokozza az egyediség érzetét.
Két világújdonság a járműbiztonságban
A csillagos márka persze nemcsak a fényűzés iránti vonzalmáról, hanem a biztonság terén mutatott elkötelezettségéről is híres. Ennek öregbítésére a Mercedes-Benz Trucks két világújdonsággal is kirukkolt, amelyek az idei év júniusától állnak rendelkezésre az Actros és Arocs típushoz. Egyik az Active Sideguard Assist, vagyis az aktív oldalsó holttérfigyelő. Ez már nem csupán figyelmezteti a járművezetőt bekanyarodáskor a túloldali holttérben mozgó gyalogosokra, illetve kerékpárosokra. Hanem legfeljebb húsz kilométer/óra sebesség esetén automatikus vészfékezéssel akár álló helyzetig lassítja a járművet, amennyiben a gépkocsivezető nem reagál a figyelmeztető jelzésre.
A másik innováció az Active Drive Assist 2, amely magától megállítja a tehergépkocsit, ha azt érzékeli, hogy a járművezető hosszabb ideig nem vesz részt aktívan a vezetésben, például rosszullét miatt. A rendszer először fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a sofőrt, hogy ismét vegye fel a kormányzás feladatát. Ha többszöri figyelmeztetésre hatvan másodperc után sem reagál a vezető akár csak a kormánykerék valamelyik gombjának megnyomásával, a fék-, illetve a gázpedálra pöccintéssel vagy enyhe kormánymozdulattal, akkor a rendszer a vészvillogót működtetve biztonságosan megállítja a járművet a sávjában. Ezt követően aktiválja az elektronikus vezérlésű rögzítőféket és kinyitja a központi zárat, hogy a segítségnyújtók mielőbb hozzáférhessenek a gépkocsivezetőhöz.
Kifinomult megoldások kemény körülményekre
Mindemellett a Mercedes-Benz szakemberei arra is elérkezettnek látták az időt, hogy az Actros utóbbi két évben bevezetett számos korszerű újítását az építőiparban jeleskedő Arocs típusba is átültessék. Így mostantól ezekhez a tehergépkocsikhoz is elérhető az előrelátó hajtásláncvezérlés továbbfejlesztett generációja, amely az infrastruktúrához is igazodik, például országúton a kanyarokhoz, körforgalmakhoz, sebességkorlátozásokhoz és így tovább. Ezzel akár öt százaléknyi tüzelőanyagot is megtakaríthat.
A kamerás oldalsó visszapillantók is megjelentek az Arocs kínálatában, amely a takarékosabb üzemelés mellett nagyobb látóteret nyújt a vezetőnek. Persze azért még így is maradnak holtterek, főként a sofőrrel ellentétes oldalon, ezért a Sideguard Assist is felkerült az extralistára. Sőt, ennek automatikusan vészfékező változata, az Active Sideguard Assist is választható. Akárcsak az ötödik generációs automatikus vészfékrendszer, az Active Brake Assist 5, amely egy radar és egy kamera együttműködésével a jármű útja felé haladó gyalogost is idejében észleli. Továbbá mostantól a 12 colos, teljesen digitális kijelzőből álló műszerpanel, vagyis a Multimedia Cockpit is kérhető az Arocs járművekbe. Ezenkívül az állandó hálózati kapcsolatot biztosító Truck Data Center is elérhető, amely számos telematikai szolgáltatás alapja a még hatékonyabb üzemeltetés érdekében. Mindezeknek köszönhetően az Actros és az Arocs mostantól még ütőképesebb párost alkot a piacon.