Ikarus 260.32R: Repülőtéri papagáj

Hirdetés:

Amennyiben csupán egyetlen típuscsaládot emelhetnénk ki a szép emlékű Ikarus palettájából, mindenképp a kétszázas sorozatot említenénk. Hiszen elég csupán annyit mondanunk: 208 853.

Nem, ez nem az átlagos futásteljesítményük kilométerben, hanem pontosan ennyi kétszázas járult hozzá az emberiség mobilitásához. Ennek több, mint felét, 133 540 példányt, a szóló 260-as, valamint csuklós 280-as számlájára írhatunk. A 31 évig gyártásban lévő városi és elővárosi szerepben tündöklő Ikarus 260, a magyar gyártó legsikeresebb, legismertebb és egyúttal legnagyobb példányszámban gyártott szóló autóbusztípusa. De miért nevezzük mai főszereplőnket „Centrumbusznak”, sőt papagájnak? Kisfilmünkből megtudjátok, tartsatok ma is velünk!

Az Aeropark gyűjteményének egy másik magyar buszcsodáját is bemutattuk már, a Malév-színekben tündöklő 350-es izgalmas történetét itt ismerheted meg.

Ha rajongással szereted az autóbuszokat, irány az autóbusztesztjeinket tömörítő lista.

Ha az öreg vasakért lelkesedsz, akkor a veteránok és történelem listában leled majd örömed.

Ikarus 350.02: Légiforgalmi utaskísérő
Történelem

Ikarus 350.02: Légiforgalmi utaskísérő

Nemzeti buszgyártónk és nemzeti légitársaságunk neve, látványa sokak szívét megdobogtatja. Ebben a gördülő csodában egymásra talált az Ikarus és a Malév, és szerencsére így azok is megtapasztalhatják ezt, akik annak idején lemaradtak erről az élményről.

Rába S22.217-6.2-003: Vasorrú Rába
Történelem

Rába S22.217-6.2-003: Vasorrú Rába

Ha csak annyit hallottunk volna róla, hogy vasorrú és bogi, rögtön arra asszociálhatnánk, hogy mai kisfilmünk főszereplője Boglárka, a kerékerdei illetőségű, seprűnyélen táncoló boszorkány. Erről szó sincs, hiszen továbbra is haszonjárművekről mesélünk!

Itt elmondhatod a véleményedet!