Bemutatta új Platform Beyond Vehicle stratégiáját a Kia, amely a fenntartható mobilitási megoldásokat ötvözi a fejlett szoftvertechnológiával. A PBV célja, hogy innovatív és környezetbarát járművek segítségével újradefiniálja a közlekedést.
Túlszárnyalja a hagyományos autógyártás határait a Kia. Ugyanis a márka a Platform Beyond Vehicle (PBV) üzletág elindításával elkötelezte magát amellett, hogy személyre szabott járműtípusok változatos választékát kínálja majd az ügyfelek egyedi igényeinek megfelelően. A Kia PBV teljes körű mobilitási megoldásokat foglal magába, amelyek az elektromos járműveket a fejlett szoftvermegoldásokkal ötvözi a Hyundai Motor Group stratégiájának alapján. A gyártó tervei szerint így segíthetnek megoldani a korlátozott szállítási lehetőségekkel rendelkező magánszemélyek és szervezetek mobilitási kihívásait.
Lépésről lépésre
A márka PBV-stratégiájának megvalósítása három lépésből áll. Az első szakaszban mutatják be a Kia PV5 modellt, amely egy sokoldalú elektromos jármű. Elsősorban áruszállításra és kézbesítési feladatok ellátására optimalizálták, ám egy igazi átalakulóművész veszett el benne. Az újításoknak köszönhetően a felhasználók kevesebb állásidővel és fokozott költséghatékonysággal számolhatnak, valamint a továbbfejlesztett adatkapcsolat lehetővé teszi több jármű kényelmes szoftveresen definiált flottaként történő üzemeltetését. A második fázisban a PBV-k mesterségesintelligencia-alapú mobilitási felületekké fejlődnek. Ezek adatokat használnak a felhasználókkal való interakcióhoz, valamint annak biztosítására, hogy a járművek mindig naprakészek legyenek. A harmadik fázisban pedig a már összekapcsolt önvezető járműveket egyetlen operációs rendszer kezeli majd, az emberek, a PBV-k és a társadalmi infrastruktúra pedig zökkenőmentesen kapcsolódnak egymáshoz.
Bármi lehet belőle
Az Easy Swap (egyszerű csere) technológiának hála az ügyfelek legkülönbözőbb igényeinek kielégítése sem okozhat gondot, hiszen egyetlen járműalváz többféle felhasználási módra is alkalmas. A rögzített vezetőfülke mögé változatos járműtesteket illeszthetünk egy hibrid elektromágneses és mechanikus csatolási technikának köszönhetően.
Az egyszerű átalakíthatóságról a Dynamic Hybrid hegesztés nélküli karosszériaszerkezet gondoskodik. Ez ugyanis lehetővé teszi a mozgatható elemek hosszának rugalmas beállítását a jármű felhasználási céljának megfelelően. A különleges, nagy szilárdságú acélból és mesterséges polimerekből készült alkatrészek 55 százalékkal kisebbek, mint a hagyományos megfelelőik, miközben a merevségük semmit sem csökken.
Tágas és kényelmes
A gyártó fontosnak tartja azt is, hogy a PBV-k egyszerűen kezelhetők legyenek függetlenül attól, hogy hol, mikor és hogyan használják őket. Emellett minden PV5 modellen nagy méretű ajtók találhatóak, amelyek elősegítik a könnyű be- és kiszállást. Belül a meghosszabbított tengelytáv tágas tereket biztosít széles körű felhasználási lehetőségeket kínálva ezzel. A műszerfal asztalszerű kialakításának köszönhetően a vezető komfortérzete is emelkedik.
A PBV nappal taxivá, éjszaka áruszállítóvá, hétvégén pedig szabadidős járművé alakítható
Az egységes formaterv és a praktikus kialakítás mellett a Kia olyan ökoszisztémát hoz létre, amely elősegíti a PBV-k közötti interakciót. A kiterjedt modularitásnak köszönhetően – beleértve a funkciók megosztását az összes jármű között – korlátlan lehetőségek nyílnak meg mind a vállalkozások, mind a magánszemélyek elképzeléseinek megvalósítására. Az első fázissal összhangban a PV5 az alapkivitele mellett furgon, magas tetős kivitel és fülke-alváz változatokban is elérhető lesz. A második lépésben a PBV ökoszisztéma szimbiózisát két további modell, a PV7 és a PV1 egészíti ki.
A gyártó további tervei között szerepel egy ügyfélvisszajelzésen alapuló fejlesztési rendszer bevezetése is, amely az ügyfelek észrevételeit felhasználva még személyre szabottabb megoldásokat hoz létre. Annak érdekében, hogy maximálisan meg tudjon felelni az ügyfelek változatos igényeinek, a Kia egy PBV-dedikált üzemet épít Koreában. A gyár várhatóan 2025-ben kezdi meg működését, és 150 000 darabos éves kapacitással rendelkezik majd.
Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?
Csodás hangú csúcsdízel helyett konnektorhoz láncolt villany-teherautó?! Úgy vélem, itt az ideje, hogy kicsit körbejárjuk, mit jelent az elektromos átállás, és milyen műszaki megoldásokat kínál erre a svéd prémiummárka.
Bluebus 6m IT3 teszt: Francia cukiság a spanyol fővárosban
Színe és neve is kék, lelke pedig tiszta fehér, mert minden porcikájából sugározza, hogy személyszállításra született. Sajnos a francia trikolórt teljessé teszi a messziről jól láthatóan lengetett vörös zászlóval. Ilyen a francia életérzés piciben?
Használt Renault Trucks haszongépjárművek: Egy kamion két élete
Tudtátok, hogy a Renault Trucks használtgépjármű-értékesítési elvei példaértékűek? A felelős nyersanyag-gazdálkodás jegyében mindent megtesznek, hogy teherautóik minél tovább használatban maradjanak – most pedig egy akcióval is támogatják ezt!
Megmutatjuk, milyen egy járműgyár
Láttad már, hogy készülnek a járművek? Van öt perced? Ha az első kérdésre nem, a másodikra viszont igen a válaszod, akkor most figyelj! A KIA szlovákiai gyára szupertitkos, nem készülhet benne, sem fotó, sem videó. Mi viszont szereztünk felvételeket!
Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?
Rendkívül igényes részletek és a Mercedes-Benz kiváló hajtáslánca állnak szemben a befejezetlen és átgondolatlan megoldásokkal. Az Aveuro városi mindenese egyszerre iskolabusz, igényes reptéri transzfer és mozgáskorlátozottakat szállító kistérségi segéd.
IAA Transportation 2024, 2. rész.: Így épülnek a holnap haszonjárművei
Gyere velünk egy gyors standbejárásra, nézzük végig, milyen trendeket láttunk az IAA Transportation 2024 kiállításon. Elárulom előre, hogy a hagyományos dízelmotorok jócskán háttérbe szorultak, a helyükön a villamosítás és az üzemanyagcella állt. Hannoveri beszámolónk második részében a beszállítók kínálatán keresztül tekintjük át, merre tart az iparág.