Íme, az építőipari pótkocsik és felépítmények aktualitásai a müncheni bauma 2019 építőipari kiállításról – az ábécé elejéről a Broshuistól a Goldhoferig.
Hirdetés:

Cikksorozatunk előző részeiben bemutattuk a müncheni bauma 2019 építőipari kiállításról a tehergépkocsi-gyártók újdonságait és érdekességeit.

 

Broshuis

 -

Broshuis PL2 HD

Számos olyan trélert állított ki a Broshuis a baumán, amelyek jól használhatók az építőiparban. A gyártó itt mutatta be a lengőtengelyes, mélyágyas trélerjeinek teljesen új családját PL2 HD néven. Ezek az elődjeiknél is könnyebb és alacsonyabb járművek számos előnyt kínálnak a fuvarozóknak. Az új, PL2 típusú lengőtengelyeket 600 milliméteres rugóút és védetten elhelyezett fékmunkahenger jellemzi, továbbá hajtással is elláthatók.

 -

Broshuis színpados tréler három tengellyel

 -

Broshuis színpados tréler négy tengellyel, hidraulikus kormányzással

Az új PL2 HD mélyágyasok mellett három színpados, a munkagépek kerekei számára a kerékjáratok között lesüllyesztett rakfelületű trélert is kiállított a gyártó: egy három- és egy négytengelyes kényszerkormányzott és egy négytengelyes hidraulikusan kormányzott modellt.

 

Faymonville

Mindig előre! – ezzel a szlogennel jelent meg a Faymonville cégcsoport a müncheni rendezvényen, ahol nem kevesebb mint 14 terméket állított ki. A szélerőművek új generációs lapátjainak szállítására kifejlesztett BladeMax tréler a baumán tartotta premierjét. Ennek a 650 tonnaméter kapacitású befogószerkezete a maga nemében a legerősebb a piacon, akár 84 fokos szögig felemelheti, valamint a saját tengelye körül teljesen körbeforgathatja a befogott lapátot. Emeléskor persze jelentősen változik a tömegközéppont magassága, ezért a gyártó egy szabadalmazott stabilizálórendszert fejlesztett ki, amely elektronikát, hidraulikát és kamerát is használ. Így a BladeMax többtonnás ellensúlyok alkalmazása nélkül üzemelhet.

 -

Faymonville BladeMax

A TeleMax széthúzható tréler rakfelületének hossza pedig elérheti a 69,3 métert. A stand legnagyobb terméke a 4+6 CombiMax baggerhidas tréler volt, amely akár 120 tonna terhelhetőséggel is rendelkezésre áll, és a széthúzható mélyágyát teljesen áttervezték. A VarioMax Plus mélyágyas termékcsalád szintén első ízben mutatkozott be a baumán, ennek 4+6 tengelyes konfigurációja 105 tonnával is terhelhető.

 -

Faymonville CombiMax

A hattengelyes MultiMax színpados, mélyágyas tréler a kategóriájában a legnagyobb baggerhíddal rendelkezik, míg a PA-X lengőtengelyei csupán 790 milliméter rakodómagasságot eredményeznek, miközben 600 milliméter a rugóútjuk. A pontos kormányzásukról új hidraulikus rendszer gondoskodik. Az 1+3 tengelyes, széthúzható MultiMax trélert a munkagépek kerekei számára a kerékjáratok között lesüllyesztett rakfelületű kivitelben tekinthették meg a látogatók, ráadásul ennek rakfelülete hidraulikusan 3,2 méterig is kiszélesíthető. A háromtengelyes, mélyágyas MultiMax Plus trélernek megerősítették a lécezett padozatát. A Max Trailer újdonsága pedig az, hogy két pár kerékbemélyedéssel és baggerhíddal is rendelhető.

 -

Faymonville Max100

 

Fliegl

Bőségesen vitt újdonságokat a baumára a Fliegl is. A DTS 300 típusú, háromtengelyes, mélyágyas tréler saját tömegét 5,4 tonnára csökkentették, így 18,5 tonna a hasznos teherbírása, ami élenjáró a kategóriájában, ezenkívül húsz pár rögzítési ponttal látták el.

 -

Fliegl DHKS 390

A DHKS 390 típusjelű háromtengelyes billencsfélpótkocsi újítása a kúpos formájú és ferde homlokfalú teknő, amely az ívelt alvázzal együtt nagy stabilitást és kedvező saját tömeget biztosít. A kúpos formának köszönhetően kisebb billentési szög is elegendő az ürítéshez. A kiállított 25 köbméteres példány a sok extrafelszerelés ellenére is csak 5,5 tonna saját tömegű.

 -

Fliegl DHKA 390

Egyenesen forradalminak nevezi a gyártó a DHKA 390 típusú alumíniumteknős, acélalvázas billencsfélpótkocsiját, ugyanis a saját tömegét sikerült 4,0 tonna alá szorítani. Ez egy tonnával nagyobb hasznos teherbírást jelent, ami összességében 3,5 százalékkal csökkentheti az építőipari fuvarok számát. Az SDS 470 mélyágyas tréler újdonsága a csak 870 milliméter magas, 9200 milliméter hosszú rakfelület, a hátsó rész 950 milliméter hosszú letörése a kedvezőbb felhajtási szög érdekében és a hattyúnyakra való felhajtást segítő rámpák. A jármű hasznos teherbírása így is több mint 32 tonna, és húszlábas konténert is szállíthat. A TPS 210 síkágyas pótkocsi saját tömegét is csökkentették, méghozzá jelentősen 5,0 tonna alá, így több mint 13 tonna a hasznos terhelhetősége.

 -

Fliegl mélyágyas trélerek

Alapjaiban áttervezték viszont a TPS 119-es tandemtengelyes platós pótkocsit, amelynek új generációja a baumán mutatkozott be először. Az új alváznak jelentősen nagyobb a szabad hasmagassága, valamint védettebben futnak a vezetékei. Szintén Münchenben tartotta premierjét TSK 119-es, három irányba billenthető pótkocsi. Már ez is a Fliegl által szabadalmazott, ívelt alvázra épül, így ötven milliméterrel alacsonyabb a rakodási magassága, csupán 900 milliméter. A plató szélességét pedig a raklapok méretéhez igazították.

 -

Fliegl ZHKS

 

Goldhofer

Nagy érdeklődés övezte a kiállításon a Goldhofer világpremierjét, az innovatív elektronikus kormányrendszert, az új, kis átmérőjű, de nagy terhelhetőségű gumiabroncsot, valamint a rendkívül rugalmas padlóburkolatot. Tömegeket vonzott a PST-tengely a Speedrive funkciójával és az Addrive 2.0 nagy teherbírású modullal, amely önjáró és vontatott módban egyaránt használható.

 -

Goldhofer PST

A STZ-L 4 mélyágyas tréleren bemutatott elektronikus kormányrendszer minden helyzetben optimális bekormányzási szöget biztosít, maximálisan figyelembe véve a rakomány tömegét, méreteit és elhelyezkedését a lehető legjobb manőverezhetőség érdekében. A rendszer egyéni kormányzási módokat is kínál, rádiótávirányítással.

 -

Goldhofer Addrive 2.0 modul

Az idei innovációs jármű pedig a Goldhofer új, nagy kopásállóságú polimerburkolatát vonultatta fel, amely rendkívül jól ellenáll az olyan környezeti hatásoknak, mint például az UV-sugárzás, valamint a rakomány okozta sérüléseknek. A gumiszőnyegeknél nagyobb súrlódási együtthatója a rakományrögzítés szempontjából előnyös, továbbá az új burkolat vékonyabb és könnyebb az eddiginél, ami akár ötszáz kilogrammal is csökkentheti a saját tömeget. Míg a kifejezetten a Goldhofer számára kifejlesztett alacsonyprofilú Cargo Plus gumiabroncsok akár nyolcvan milliméterrel is csökkenthetik a rakodási magasságot.

 -

Goldhofer Cargo Plus gumiabroncsok