Habár kívülről nem annyira látszik, de belső tartalmát tekintve jelentősen megújult a torinói gyártó legkisebb teherautója, az IVECO Daily. Számos korszerű technológia bevezetésével tették ismét naprakésszé.
Hirdetés:

Téved, aki azt hiszi, hogy az új Daily nem több egy szokásos időszerű ráncfelvarrásnál. A kívül-belül egyaránt megújult típus szolgáltatásai egytől egyig a járművezető kényelmét segítik elő, továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszerei hatékonyabb városi munkavégzést biztosítanak, műszaki finomhangolásai pedig jelentős tüzelőanyag-megtakarítást és akár tízszázalékos költségcsökkenést garantálnak. A beharangozó kampány során nem kevesebbet ígért a gyártó, mint azt, hogy a Daily új generációja teljesen megváltoztatja az üzleti perspektívákat. A felvonultatott újdonságok alapján erre most minden esély megadatott.

 -

Az immár minden irányban állítható, bőrbevonatú kormánykerék kisebb átmérőjű, így nagyobb lábteret biztosít

Örökifjú
Az új IVECO Daily az elődeinél még markánsabb megjelenést kapott, erről tesz tanúbizonyságot a nagyobb hűtőrács is, amely hatékonyabb levegőellátást biztosít a hűtőknek. Az új, három részből álló első lökhárító fő funkciója a javítási költségek csökkentése, ugyanis kisebb koccanások esetén az egész elem helyett elegendő a sérült részt cserélni.

 -

A műszerpanel korszerű, színes, nagy felbontású kijelzőt kapott, amelynek menüje olyan adatokat is mutat, mint a gumiabroncsok nyomása

Túl a negyedik x-en a Daily frissebb, mint valaha, és vonzó külseje mellett a kategória legátfogóbb és legtisztább motorválasztékával próbál megfelelni az egyre változatosabb kihívásoknak. A 2,3 literes F1A erőforrás teljesítménye 116 lóerőtől egészen 156 lóerőig terjed, a kizárólag a nagyhaszonjármű minősítésű (heavy duty) változatokhoz elérhető 3,0 literes F1C motor pedig három teljesítménylépcsőben áll a vásárlók rendelkezésére 160 és 210 lóerő között, amelyből még egysűrített földgázzal üzemelő Natural Power változat is elérhető. A fenntarthatóság továbbra is a fő irányelv az olasz gyártónál, így elsőként a szegmensben a legújabb erőforrások is gond nélkül veszik fel a kesztyűt az Euro 6d/Temp, illetve Euro VId károsanyag-kibocsátási normával szemben.

 -

Az új, multifunkciós kormánykerékről irányítható például a sebességtartó automatika, a fedélzeti számítógép és a Hi-Connect rendszer is

Fülkeforradalmár
A fülkében a vezetés élménye és a legjobb fedélzeti munkakörülmények biztosítása érdekében végre teljesen átdolgozták a kormányoszlopot, amely egy magasságában és tengelyirányban egyaránt állítható kormánykereket varázsolt a régi helyére. A multifunkciós gombok garmadáját magában foglaló, bőrbevonatú volán kisebb átmérőjű, így még nagyobb lábtérrel segíti a sofőrt. A könnyű manőverezést és a pontos visszajelzést az új elektromos kormányrásegítő biztosítja. A műszerfalon a legnagyobb feltűnést az aktuális trendeknek megfelelően kialakított, nagyfelbontású, színes TFT-kijelző kelti, amelyen a jármű valamennyi fő funkciója és beállítása megjelenik. A Hi-Connect információs és szórakoztató rendszer már az Apple Car Play és Android AutoTM rendszereket is támogatja, így az okostelefonok szolgáltatásai menet közben is biztonságosan használhatók a képernyőn.

 -

Az új, elektromos rögzítőfék leparkoláskor automatikusan bekapcsol, elinduláskor pedig szintén magától old ki

Vezetőtámogató
Az automatikus vészfékrendszer (AEBS) a City Brake PRO városi vészfékfunkcióval karöltve ötven kilométer/óránál kisebb sebesség esetén segít megelőzni a városi környezetben gyakran előforduló ráfutásos baleseteket. A technológia magától érzékeli az ütközésveszélyt, figyelmeztet erre és amennyiben a gépkocsivezető nem avatkozik bele, akár teljesen meg is állítja az autót, nagyobb tempónál pedig lassítással enyhíti a becsapódás mértékét. Sűrű forgalomban lehet hasznos a Queue Assist torlódásasszisztens, amely egészen kis sebességnél megfelelő követési távolságot tart az előtte haladó jármű mögött, sőt, képes arra is, hogy akár a teljes megállásig fékezzen, segítve a vezetőt az araszolásban. Teljesen megújult a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer működése, a ProActive Lane Keeping névre átkeresztelt megoldás ugyanis nemcsak jelez a forgalmi sáv szándékolatlan elhagyása esetén, hanem aktív kormányzással is beavatkozik a helyes irány megtartásáért. Szintén fontos vezetéstámogató újdonság a Crosswind Assist oldalszélsegéd. Végre elérhetővé vált az Adaptive Cruise Control adaptív sebességtartó automatika is. Az új Daily Electric Parking Brake elektromos rögzítőfékrendszere a jármű leparkolásakor saját magától bekapcsol, és szintén automatikusan old ki akkor, amikor a vezető útjára indul. A fényszórók hatótávolsága a LED-es technológiának köszönhetően jelentősen megnőtt, és még gyengébb fényviszonyok esetén is akár 15 százalékkal javítja a látást, illetve az akadályok felismerését. Míg a City Mode funkcióval megnövelhető a kormányrásegítés mértéke, így akár hetven százalékkal is csökkenhet a kormánykerék elfordításának erőigénye. Ez városi manőverezések során jelentősen tehermentesíti a gépkocsivezetőt. Mostohább közlekedési körülmények között lehet áldásos a Traction Plus fékdifferenciál elvén működő elektronikus differenciálzár és a Hill Descent Control lejtmenetvezérlő hatékony segítsége, e megoldások egyébként első ízben érhetők el hátsókerék-hajtású változatokhoz a szegmensben.

 -

Praktikus a középső ülés háttámlájából kihajtható tároló

Kapcsolatfüggő
A hálózatba kapcsolhatóság terén is számos újdonsággal bővült a szolgáltatások köre, ugyanis a Daily Business UP névre hallgató felhőalapú alkalmazás a gazdaságosság, a kiszámíthatóbb karbantartás és a termelékenység javításának jegyében született újjá. A távolból is elérhető asszisztensszolgáltatás (Remote Assistance Service) utat enged az adatcserének, a diagnosztikai ellenőrzéseknek és a szoftverfrissítéseknek is, megspórolva az ezzel kapcsolatos szervizlátogatásokat. A jármű által szolgáltatott valós idejű adatok egyaránt segítik az optimális üzemeltetést és a használattal kapcsolatos pontos előrejelzéseket is. A Verizon Connect flottamenedzsment-rendszer többek között valós idejű futásteljesítmény-jelentésekkel, fejlett motordiagnosztikával és hatékonyabb navigációval könnyíti meg az üzemeltetők munkáját a járműparkkal kapcsolatos költségek optimalizálásához. A telematikai rendszer adatait a MyDaily weboldalon, illetve okostelefonos alkalmazáson keresztül érhetik el a felhasználók.

 -

A megújult Daily nagyobb hűtőrácsa a hűtők jobb levegőellátását segíti, a három részből álló lökhárító elemei koccanás esetén egyenként cserélhetők

Költségcsökkentő
Az új Daily gazdaságossága számos olyan műszaki fejlesztésnek is köszönhető, amelyek mind a takarékosabb üzemelés szellemében készültek. A stop-start rendszer mostantól a 2,3 literes motorral szerelt változatokban alapáron érhető el, és újdonságnak számít az elektronikusan szabályozott, változó geometriájú turbófeltöltő is. A sort a kifejezetten a Daily típushoz készülő, kis gördülési ellenállású gumiabroncsok és a 220 amperes új generátor folytatja. Az akár tízszázalékos tüzelőanyag-megtakarításban továbbá szerepe van még a gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszernek is, amelyet az IVECO a kategóriában elsőként kínál szóló- és ikerabroncsos járművekhez egyaránt. A gyártó a kedvező tüzelőanyag-fogyasztás mellett a karbantartási költségek terén is jelentős spórolást vetít előre, amelyet többek között a nagyobb olajteknő biztosította hosszabb, távolsági fuvarozásban akár hatvanezer kilométeres szervizintervallum segítségével valósít meg.

 -

A Daily végig létraalvázas, rendkívül masszív felépítése miatt felépítményezhető fülke-alvázként is igen népszerű

Tesztmilliomos
Az IVECO mérnökei az elmúlt három évben közel 3,5 millió kilométernyi megbízhatósági tesztet végeztek kétszáz prototípuson, a több mint 900 ezer tervezési munkaóra során pedig 800 virtuális és fizikai tesztet hajtottak végre annak érdekében, hogy az új Daily méltó legyen a nemzetközi bemutató során megfogalmazott, nagyszabású perspektívaváltásra.

 -

A számos alkalmazáshoz megfelelően kialakítható Daily Minibus lengőajtóval is készül