Téved, aki azt hiszi, hogy az új Daily nem több egy szokásos időszerű ráncfelvarrásnál. A kívül-belül egyaránt megújult típus szolgáltatásai egytől egyig a járművezető kényelmét segítik elő, továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszerei hatékonyabb városi munkavégzést biztosítanak, műszaki finomhangolásai pedig jelentős tüzelőanyag-megtakarítást és akár tízszázalékos költségcsökkenést garantálnak. A beharangozó kampány során nem kevesebbet ígért a gyártó, mint azt, hogy a Daily új generációja teljesen megváltoztatja az üzleti perspektívákat. A felvonultatott újdonságok alapján erre most minden esély megadatott.
Az immár minden irányban állítható, bőrbevonatú kormánykerék kisebb átmérőjű, így nagyobb lábteret biztosít
Örökifjú
Az új IVECO Daily az elődeinél még markánsabb megjelenést kapott, erről tesz tanúbizonyságot a nagyobb hűtőrács is, amely hatékonyabb levegőellátást biztosít a hűtőknek. Az új, három részből álló első lökhárító fő funkciója a javítási költségek csökkentése, ugyanis kisebb koccanások esetén az egész elem helyett elegendő a sérült részt cserélni.
A műszerpanel korszerű, színes, nagy felbontású kijelzőt kapott, amelynek menüje olyan adatokat is mutat, mint a gumiabroncsok nyomása
Túl a negyedik x-en a Daily frissebb, mint valaha, és vonzó külseje mellett a kategória legátfogóbb és legtisztább motorválasztékával próbál megfelelni az egyre változatosabb kihívásoknak. A 2,3 literes F1A erőforrás teljesítménye 116 lóerőtől egészen 156 lóerőig terjed, a kizárólag a nagyhaszonjármű minősítésű (heavy duty) változatokhoz elérhető 3,0 literes F1C motor pedig három teljesítménylépcsőben áll a vásárlók rendelkezésére 160 és 210 lóerő között, amelyből még egysűrített földgázzal üzemelő Natural Power változat is elérhető. A fenntarthatóság továbbra is a fő irányelv az olasz gyártónál, így elsőként a szegmensben a legújabb erőforrások is gond nélkül veszik fel a kesztyűt az Euro 6d/Temp, illetve Euro VId károsanyag-kibocsátási normával szemben.
Az új, multifunkciós kormánykerékről irányítható például a sebességtartó automatika, a fedélzeti számítógép és a Hi-Connect rendszer is
Fülkeforradalmár
A fülkében a vezetés élménye és a legjobb fedélzeti munkakörülmények biztosítása érdekében végre teljesen átdolgozták a kormányoszlopot, amely egy magasságában és tengelyirányban egyaránt állítható kormánykereket varázsolt a régi helyére. A multifunkciós gombok garmadáját magában foglaló, bőrbevonatú volán kisebb átmérőjű, így még nagyobb lábtérrel segíti a sofőrt. A könnyű manőverezést és a pontos visszajelzést az új elektromos kormányrásegítő biztosítja. A műszerfalon a legnagyobb feltűnést az aktuális trendeknek megfelelően kialakított, nagyfelbontású, színes TFT-kijelző kelti, amelyen a jármű valamennyi fő funkciója és beállítása megjelenik. A Hi-Connect információs és szórakoztató rendszer már az Apple Car Play és Android AutoTM rendszereket is támogatja, így az okostelefonok szolgáltatásai menet közben is biztonságosan használhatók a képernyőn.
Az új, elektromos rögzítőfék leparkoláskor automatikusan bekapcsol, elinduláskor pedig szintén magától old ki
Vezetőtámogató
Az automatikus vészfékrendszer (AEBS) a City Brake PRO városi vészfékfunkcióval karöltve ötven kilométer/óránál kisebb sebesség esetén segít megelőzni a városi környezetben gyakran előforduló ráfutásos baleseteket. A technológia magától érzékeli az ütközésveszélyt, figyelmeztet erre és amennyiben a gépkocsivezető nem avatkozik bele, akár teljesen meg is állítja az autót, nagyobb tempónál pedig lassítással enyhíti a becsapódás mértékét. Sűrű forgalomban lehet hasznos a Queue Assist torlódásasszisztens, amely egészen kis sebességnél megfelelő követési távolságot tart az előtte haladó jármű mögött, sőt, képes arra is, hogy akár a teljes megállásig fékezzen, segítve a vezetőt az araszolásban. Teljesen megújult a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer működése, a ProActive Lane Keeping névre átkeresztelt megoldás ugyanis nemcsak jelez a forgalmi sáv szándékolatlan elhagyása esetén, hanem aktív kormányzással is beavatkozik a helyes irány megtartásáért. Szintén fontos vezetéstámogató újdonság a Crosswind Assist oldalszélsegéd. Végre elérhetővé vált az Adaptive Cruise Control adaptív sebességtartó automatika is. Az új Daily Electric Parking Brake elektromos rögzítőfékrendszere a jármű leparkolásakor saját magától bekapcsol, és szintén automatikusan old ki akkor, amikor a vezető útjára indul. A fényszórók hatótávolsága a LED-es technológiának köszönhetően jelentősen megnőtt, és még gyengébb fényviszonyok esetén is akár 15 százalékkal javítja a látást, illetve az akadályok felismerését. Míg a City Mode funkcióval megnövelhető a kormányrásegítés mértéke, így akár hetven százalékkal is csökkenhet a kormánykerék elfordításának erőigénye. Ez városi manőverezések során jelentősen tehermentesíti a gépkocsivezetőt. Mostohább közlekedési körülmények között lehet áldásos a Traction Plus fékdifferenciál elvén működő elektronikus differenciálzár és a Hill Descent Control lejtmenetvezérlő hatékony segítsége, e megoldások egyébként első ízben érhetők el hátsókerék-hajtású változatokhoz a szegmensben.
Praktikus a középső ülés háttámlájából kihajtható tároló
Kapcsolatfüggő
A hálózatba kapcsolhatóság terén is számos újdonsággal bővült a szolgáltatások köre, ugyanis a Daily Business UP névre hallgató felhőalapú alkalmazás a gazdaságosság, a kiszámíthatóbb karbantartás és a termelékenység javításának jegyében született újjá. A távolból is elérhető asszisztensszolgáltatás (Remote Assistance Service) utat enged az adatcserének, a diagnosztikai ellenőrzéseknek és a szoftverfrissítéseknek is, megspórolva az ezzel kapcsolatos szervizlátogatásokat. A jármű által szolgáltatott valós idejű adatok egyaránt segítik az optimális üzemeltetést és a használattal kapcsolatos pontos előrejelzéseket is. A Verizon Connect flottamenedzsment-rendszer többek között valós idejű futásteljesítmény-jelentésekkel, fejlett motordiagnosztikával és hatékonyabb navigációval könnyíti meg az üzemeltetők munkáját a járműparkkal kapcsolatos költségek optimalizálásához. A telematikai rendszer adatait a MyDaily weboldalon, illetve okostelefonos alkalmazáson keresztül érhetik el a felhasználók.
A megújult Daily nagyobb hűtőrácsa a hűtők jobb levegőellátását segíti, a három részből álló lökhárító elemei koccanás esetén egyenként cserélhetők
Költségcsökkentő
Az új Daily gazdaságossága számos olyan műszaki fejlesztésnek is köszönhető, amelyek mind a takarékosabb üzemelés szellemében készültek. A stop-start rendszer mostantól a 2,3 literes motorral szerelt változatokban alapáron érhető el, és újdonságnak számít az elektronikusan szabályozott, változó geometriájú turbófeltöltő is. A sort a kifejezetten a Daily típushoz készülő, kis gördülési ellenállású gumiabroncsok és a 220 amperes új generátor folytatja. Az akár tízszázalékos tüzelőanyag-megtakarításban továbbá szerepe van még a gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszernek is, amelyet az IVECO a kategóriában elsőként kínál szóló- és ikerabroncsos járművekhez egyaránt. A gyártó a kedvező tüzelőanyag-fogyasztás mellett a karbantartási költségek terén is jelentős spórolást vetít előre, amelyet többek között a nagyobb olajteknő biztosította hosszabb, távolsági fuvarozásban akár hatvanezer kilométeres szervizintervallum segítségével valósít meg.
A Daily végig létraalvázas, rendkívül masszív felépítése miatt felépítményezhető fülke-alvázként is igen népszerű
Tesztmilliomos
Az IVECO mérnökei az elmúlt három évben közel 3,5 millió kilométernyi megbízhatósági tesztet végeztek kétszáz prototípuson, a több mint 900 ezer tervezési munkaóra során pedig 800 virtuális és fizikai tesztet hajtottak végre annak érdekében, hogy az új Daily méltó legyen a nemzetközi bemutató során megfogalmazott, nagyszabású perspektívaváltásra.
A számos alkalmazáshoz megfelelően kialakítható Daily Minibus lengőajtóval is készül