A Schmitz Cargobull az első európai pótkocsigyártó, amely egyetlen darabból álló Ferroplast oldalfalakat állít elő 16,8 méter hosszú hűtődobozos felépítményekhez. Ezek az óriási oldalfalak a vállalat litvániai üzemében készülnek egy új gyártósoron. Mivel az oldalfalak egy darabból állnak, annyira masszívak ezek a felépítmények, hogy akár rövid alvázra is felszerelhetők, ami csökkenti a jármű saját tömegét, továbbá a hőszigetelésük is kiváló. A hosszú félpótkocsik előnyei önmagukért beszélnek: 25 százalékkal több, azaz összesen 41 raklapot szállíthatnak, ami akár 25 százalékkal hatékonyabbá teheti a fuvarozást, jelentősen csökkentve a tüzelőanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. A 16,8 méteres félpótkocsik elsősorban az orosz és a dél-afrikai piacra készülnek, ott ugyanis húsz méter a legnagyobb megengedett szerelvényhossz.