Közel két éve hazánkban is elérhetők a Ford Trucks nehézkategóriás tehergépjárművei. A Mobiltrans Zrt. elsők között szerzett be 1848 T E6 típusú nyerges vontatókat, és már 25 ilyen járművet üzemeltet nagy igénybevétellel járó építőipari alkalmazásban.
Hirdetés:

Budapesttől nem messze, egy nagy ipari beruházás építési területén követtük nyomon, ahogyan a Mobiltrans Zrt. jellegzetes színösszeállítású, így messziről felismerhető nyerges szerelvényei kaviccsal megrakodva berobognak a helyszínre, pillanatok alatt lebillentik rakományukat a kijelölt helyre és már fordulnak is vissza a következő fuvarért. Fontos, hogy pontosan és megbízhatón érkezzenek, hiszen egy ekkora építkezésnél jelentős károkat okozhat, ha megszakad az anyagutánpótlás.

Az 1991-ben alapított Mobiltrans Zrt. fő profilja nagy tömegű földmunkák végzése és ömlesztett áruk, elsősorban kő és kavics belföldi fuvarozása. Emellett a vállalat szárazáruk nemzetközi fuvarozásával is foglalkozik. A cég magyarországi flottájában nyolcvan, a szlovákiai részlegénél pedig tizenkét tehergépkocsi üzemel. Ezek közül mintegy tíz 6×6-os, 8×4-es és 8×6-os billencs, míg a többi billencsfélpótkocsival dolgozó nyerges vontató. Utóbbiakból már 25 példány orrán nagy kék ovális embléma díszeleg. A legidősebb Fordok közel kétévesek és kétszázezret mutat a kilométer-számlálójuk, a legfiatalabbak idén év elején álltak munkába.

 

 -

A cég flottájában már 25 darab Ford Trucks 1848 T E6 nyerges vontató üzemel

 

Üzemeltetői szemmel

„Elsők között szereztünk be Ford Trucks nyerges vontatókat, mert szeretjük úttörő jelleggel kipróbálni az újdonságokat. Ezenkívül a három év teljes körű, kilométer-korlátozás nélküli garancia és a kedvező ár-érték arány is felkeltette a figyelmünket. Azóta folyamatosan érkeznek a flottába Ford Trucks vontatók, mert összességében kedvezők az üzemeltetési tapasztalataink, illetve gépkocsivezető kollégáink is elégedettek ezekkel a járművekkel” – kezdte Németh Gábor, a Mobiltrans Zrt. egyik tulajdonosa.

„Az építőipari fuvarozással járó nagyobb igénybevétel ellenére alapvetően megbízhatók a Ford Trucks vontatóink. Említésre méltó gondok csak az AdBlue-rendszerrel akadtak, ám a Delta-Truck Kft. márkaszervize ezeket garanciálisan orvosolta, ezenkívül visszahívási kampányokban is részt vettek már a járművek. A szerviz kiszolgálásával elégedettek vagyunk, és jó kapcsolatot ápolunk a Delta-Truck Kft.-vel, azonban az alkatrész-ellátás gyorsaságán még lehetne javítani. A gépkocsikra a három év garancia mellé három évre szóló átalánydíjas karbantartási szerződést is kötöttünk. A három év letelte után még további néhány évig tervezzük üzemeltetni a Fordokat. Többek között azért is, mert kedvező tüzelőanyag-fogyasztással dolgoznak, hosszabb távokon még a más márkájú vontatóinknál is takarékosabbak” – tette hozzá Németh Gábor.

 

 -

A Mobiltrans Zrt. gépkocsivezetői, Földes Attila (bal oldalon) és Balla István

 

Gépkocsivezetői szemmel

Balla István 1976 óta vezet teherautót, és mindig is billencsezett. A Mobiltrans Zrt.-nél 11 éve dolgozik, ahol közel két éve Ford Trucks nyerges vontatóval jár, de korábban több más márkával is sok tapasztalatot szerzett.

„Az elmúlt majdnem két év alatt 160 ezer kilométert tettem meg ezzel a Ford Trucks tehergépkocsival, amellyel nagyon szeretek dolgozni. Kiváló a hajtáslánca, a fékrendszere és a menetstabilitása, csendes, jól húz a motorja és nagyszerű a fűtése, ezért jó vezetni, a motorféke viszont lehetne erősebb. A mindennapos munkavégzéshez megfelelő a fülke térkínálata és kényelme, de a fekhelyen nem lehet kényelmesen ülni a magas motorsátor miatt és viszonylag kevés rakodóhely áll rendelkezésre. Szerencsére nekem csak nagyon ritkán kell a fülkében éjszakáznom, így ez nem jelent problémát. A tüzelőanyag-fogyasztása literekkel jobb a korábbi vontatóim fogyasztásához képest. Eddig csak egyetlen műszaki probléma jelentkezett, a fékjeladó hibája miatt az automatizált váltó menet közben nem kapcsolt vissza, de a szerviz ezt tíz perc alatt megoldotta” – foglalta össze tapasztalatait Balla István.

Földes Attila korábban ponyvás szerelvénnyel nemzetközi fuvarozást végzett. Hat éve billencsezik a Mobiltrans Zrt. csapatában, és szintén közel két éve ül Ford Trucks vontatón. „A motor és az automatizált sebességváltó működése kifogástalan, az erőforrás kellően nyomatékos, így nagyon jó a jármű vezethetősége és a tüzelőanyag-fogyasztása is. Én „hetelek” az autóval, amihez kissé szűk a fülke és kevés a tárolóhely. Továbbá építőipari munkákhoz túl alacsony a vontató eleje, ezért terepen könnyen leérnek és sérülnek a műanyag elemek” – magyarázta Földes Attila.

Mindezek alapján Németh Gábor, mint a cég egyik tulajdonosa már egy új generációs Ford Trucks vontató, vagyis a 2019-es Év Tehergépkocsija díjjal kitüntetett F-Max beszerzését is tervezi, amelyet nemzetközi fuvarozásra alkalmazna majd a Mobiltrans Zrt.

 

 -

A Ford Trucks vontatók megbízhatóan és tüzelőanyag-takarékosan végzik építőipari feladataikat a Mobiltrans Zrt. kötelékében