Így szól a régi sláger. Mi is megírtuk korábban, hogy pontosan ezt gondolták a Daimler Truck, a TRATON- és a Volvo-csoport döntéshozói is, amikor összefogtak, hogy egy európai töltőhálózatot hozzanak létre a nehéz-teherautók és távolsági autóbuszok számára.
Az együttműködő felek összesen 500 millió eurót invesztálnak, ami eddig a legnagyobb ilyen jellegű befektetés. Ami a tervek szerint legkevesebb 1700 elektromos töltőpontra lesz elég, így sikerülhet közelebb kerülni a 2050-re kitűzött karbonsemleges áruszállításhoz. Mindeközben már gőzerővel dolgoznak a Megawatt Charging System (MCS) rendszeren is, aminek 2024-ben üzembe állnak a legelső töltőoszlopai. Lenyűgöző paraméterekkel rendelkezik, hiszen a 3000 amperrel és 1250 volttal működő rendszer, akár 3,75 megawatt töltőteljesítményre lesz képes!