Bevált recept a járműgyártóknál, hogy a típusok frissítésénél a nagyobbaktól haladnak a kisebbek felé. Így tett a Scania is, amikor első körben a zászlóshajó R-szériát és az újdonságként debütáló S-szériát mutatta be, amit második ütemben a G-széria követett. Tettünk egy kis kitérőt az építőiparba, és végül megérkeztünk a legkisebb Scania járművekhez, a városi tehergépkocsikhoz. A legkisebb Scaniák esetében is teljes körű megújulásról beszélhetünk, amely során a svéd tervezők számos egyedi megoldást alkalmaztak, sőt, egy új szériát is bemutattak.
Az újonnan bemutatkozó L-szériát kifejezetten városi alkalmazásokhoz fejlesztette ki a gyártó, egyrészt az elosztófuvarozáshoz. Emellett a kommunális feladatok – például a hulladékgyűjtés – ellátásában is hasznos munkaeszköz lesz. A fülke kialakításának köszönhetően jobb a kilátás, javult az ergonómia és a kényelem, illetve nem utolsósorban a vezethetőség is. A sokszori megállással és kiszállással járó munkavégzés is kevésbé megterhelő a járművezetőnek, illetve kísérőjének, hiszen az eleve alacsonyabb L-fülke a térdeplőfunkciójának köszönhetően még lejjebb kerül a rögzítőfék aktiválásakor. A biztonságot szolgálja a P- és L-fülkék esetében az utasoldali ajtó alsó részébe rendelhető üvegezett felület. A fűthető üveg segítségével a járművezető könnyebben észreveheti a jármű közelében tartózkodó gyalogosokat, gyermekeket, illetve bicikliseket. Szintén a városi feladatokhoz szorosan kapcsolódó másik újdonság a hétliteres motor megalkotása, amely három teljesítményszinttel, 220, 250 és 280 lóerős változatban rendelhető. A kipufogógáz-visszavezetés nélkül, csak SCR-technológiával működő soros, hathengeres motor tömege 360 kilogrammal kisebb, mint az eddigi legkisebb Scania motor tömege, valamint jelentős, akár tízszázalékos tüzelőanyag-megtakarítás is realizálható használatával.
A P-széria is megkapta a nagyobb Scania járművek markáns vonásait
Nem elégedett meg azonban a vállalat a kisebb motor bemutatásával, lerántota ugyanis a leplet a hosszú távú fuvarozáshoz ideális gázmotorokról is. A 13 literes gázüzemű motor mind cseppfolyósított földgázzal (LNG), mind sűrített földgázzal (CNG) üzemelő változatban elérhető. A 410 lóerős erőforrás 2000 newtonméter legnagyobb forgatónyomatéka a dízelmotorokéhoz hasonlítható LNG használatával egy 40 tonnás szerelvény akár 1100 kilométert is megtehet egy tankolással, miközben szén-dioxid-mérlege akár 15–95 százalékkal is csökkenhet a dízelekéhez képest. Ezzel egyidejűleg megújult a már ismert kilencliteres, öthengeres gázüzemű motor is.
Újdonság a Scania termékpalettáján az L-fülke, amelyet kifejezetten városi feladatok ellátására fejlesztett ki a vállalat
A dupla fülkék speciális feladatok ellátására hivatottak: az ilyen járművek mind a személyzet, mind a felszerelés biztonságos szállítását lehetővé teszik. A Scania a P-szériára építve most két különböző hosszúságú új legénységi fülkét is bemutatott, amelyek akár nyolc személy számára is elegendő helyet biztosítanak. A tervezők mindenre figyeltek, így például akár üléspaddal, akár különálló ülésekkel is rendelhető a fülke. A biztonságot is szem előtt tartották, hiszen négy függönylégzsák is rendelhető a járművekhez.
Az új P-szérián alapuló legénységi fülke elölről