Hirdetés:

Éppen húsz éve nyerte el a DAF LF az International Truck of the Year díjat sokoldalúságának, vezetőközpontúságának és kedvező teljes birtoklási költségének köszönhetően. Ma is ezek a divatos szempontok!

Modern és kényelmes középkategóriás teherautót fejlesztett ki a DAF, az új LF nagy rugalmasságot biztosított a különböző szállítási feladatokhoz. A belvárosi és regionális elosztástól a könnyű, ám hosszabb távú fuvarozásig sokféle célra használták. Egészen az olyan speciális alkalmazásokig mint a kommunális feladatok és a tűzoltójárművek. Előzetes felméréseket végeztek az üzemeltetők körében, hogy kiderítsék, ők mit tartanak a legértékesebb tulajdonságoknak. Ennek eredményeképpen a fejlesztők három fontos kritériumot helyeztek a középpontba: az üzemeltetési költségeket, a funkcionalitást és a járművezető kényelmét. Nem meglepő módon ezek az alapértékek a mai napig nem változtak, hiszen az idei díjnyertes, az új XF, XG és XG+ típusok tervezésénél is ezeket a szempontokat vették figyelembe.

Bizony, egy időben háromtengelyes LF is szerepelt a kínálatban! Az ilyen szép felépítmények elhelyezését teljesen sík alvázzal és a hossztartók között elhelyezett komponensekkel segítették a hollandok

Az új DAF LF ezért meg is győzte a nemzetközi zsűrit. A 2002-es szavazáson összesen 87 pontot gyűjtött be. Így megelőzte a 80 pontos Volvo FH 12 típust és a legendás Renault Magnum típusfrissítését (29 pont). A soros négy- és hathengeres, közös nyomócsöves befecskendezésű Cummins dízelmotorok nagy vonóerőt és nyomatékot biztosítottak, ami fontos előnyt jelentett a sűrű forgalmú városi környezetben. A kézi kapcsolású vagy a tengelykapcsoló-pedált nélkülöző sebességváltók nagy fokú rugalmassággal segítették a különféle üzemeltetési feladatok elvégzését. Kiváló minőségű acélból készült, könnyű alváza nagy teherbírást tett lehetővé, a három tonnás terhelhetőségű LF 45-től kezdve, egészen a 13 tonnával is megbirkózó LF 55-ig. A fülkét és annak kedvező légellenállású formáját a Renault V.I. és a DAF közösen fejlesztette ki, mindkét partner a mai napig gyártja is még azt. Ez nem csoda, hiszen kényelmével és könnyű megközelíthetőségével ideális az elosztó feladatokhoz. A méretes ablakok és a szűk fordulókör megkönnyítette a munkát a zsúfolt városi területeken. Ezen tulajdonságok miatt kiváló vezethetőség és kilátás jellemezte. Emellett az aktív és passzív biztonság terén is fontos előrelépéseket tett: elöl és hátul egyaránt belső szellőzésű tárcsafékeket, blokkolásgátlót és opcionális légzsákokat is kínált.

Az LF az azóta eltelt évek során mit sem vesztett jelentőségéből. Sőt, már elkészült az általunk is kipróbált elektromos verziója, amivel a DAF felkészült, hogy megfeleljen a jövő károsanyag-kibocsátási kritériumainak is. Rövidtávú, városon belüli szállítmányozásra kiválóan alkalmas, hiszen egyesíti az LF fent leírt előnyeit a modern elvárásokkal. Tehát a legendás LF nem vész el, csak átalakul.