Nem kerülhetik ki a városnéző autóbuszok sem az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások révén létrejövő szabályozásokat, amelyek a nemzetközi normák által megszabott károsanyag-kibocsátás mellett helyileg a zajszennyezés mértékét is meghatározzák. Sőt, erőteljesen kirajzolódó tendencia, hogy egyes városok környezetvédelmi zónákat vezetnek be, amelyekbe csak bizonyos környezetvédelmi minősítéssel rendelkező járművek hajthatnak be. Ennek lehetünk tanúi London bizonyos területein, ahol minimum az Euro IV-es motor megléte a belépés feltétele autóbuszok esetében. A lakosság egészségének megóvása érdekében, valamint környezetvédelmi célzattal Berlin és London 2020-tól kizárólag nulla károsanyag-kibocsátással üzemelő városi buszok beszerzését tervezi, míg Párizs öt évvel később követi őket.
A városnéző autóbuszok átlagos élettartama kétszer-háromszor hosszabb, mint a normál városi buszoké. Az előírások miatt a fent említett három városban az üzemeltetők jelentős részének szüksége lesz a flotta frissítésére, ha nem akar kiesni a turisztikai ágazatból. A spanyol UNVI cég a 2017-es BusWorld kiállításon mutatja be forradalmi újdonságként emeletes, nyitott tetős, elektromos autóbuszát, amely megoldást nyújthat a városi környezetben dolgozó üzemeltetők számára.
Vigyázat! Egy kabrió-városnéző buszban az erős napsütés hatására könnyen leég a gyanútlan turista
Az elektromos, nyitott tetős, emeletes városnéző busz 12 méter hosszú, kéttengelyes jármű. Az alapkivitel kétajtós és 74 üléssel rendelhető, de természetesen ugyanúgy az üzemeltetők igényei szerint alakítható, mint bármely más autóbusz. A járművet 120 kilométeres hatótávval tervezték. A nulla helyi károsanyag-kibocsátás mellett az elektromos jármű nagy előnye, hogy amíg a normál dízelüzemű autóbuszoknál a sűrű megállással és elindulással járó folyamat a tüzelőanyag nagymértékű fogyását idézi elő, addig az elektromos busz fékezési energiáját az akkumulátor töltésére használhatják fel. A legtöbb esetben a városi forgalomban közlekedő elektromos buszok akkumulátorai a tetőn kapnak helyet, azonban egy kabrió esetében ez nem kivitelezhető. A ZIEHL-ABEGG AUTOMOTIVE által gyártott két, fordulatszám-csökkentő áttétel nélküli, nagy hatékonyságú kerékagymotor jóvoltából felszabadul a terjedelmes hajtáslán helye a járműben.
Szóval, ha a jövőben Róma, Berlin, Párizs vagy London az úti célunk, semmiképpen ne felejtsünk el magunkkal naptejet vinni az autóbuszos városnézésre!