Boxbergben, a Bosch tesztközpontjában mutatták be a német vállalat mérnökei a legújabb hálózatba kapcsolt megoldásokat, illetve az alternatív hajtásláncokhoz kínált alkatrészeiket. A haszongépjárművek iránt fogékonyak kipróbálhatták a német posta számára fejlesztett elektromos járművet, illetve a tehergépjárművekhez fejlesztett autonóm és vezetéstámogató rendszereket is.
Érdekesség, hogy a rendezvényen a vállalat mérnökei megerősítették: 2018-ban biztosan elérhetővé válnak a korábban bemutatott Mercedes-Benz Future Truck 2025 koncepció megoldásai. Így a járműszerelvények bizonyos szakaszon képesek lesznek konvojozni, illetve akár önállóan (természetesen vezetői felügyelettel) közlekedni. A mérnökök elmondása szerint fontos szerep vár az autonóm tehergépjárművekre, hiszen amellett, hogy jelentősen tehermentesíthetik a sofőröket és vonzóbbá tehetik a szakmát, a nagyközönség meggyőzésében is számottevő szerepük lesz. „Ha az emberek azt látják, hogy ezek a hatalmas járműszerelvények biztonságosan közlekednek autonóm üzemmódban, akkor a személygépjárművek esetében is elfogadóbbak lesznek. Ezzel együtt a sofőrök munkája nem forog veszélyben, sőt, éppen ellenkezőleg, sokkal könnyebbé válik majd az életük!” – mondta lapunknak az egyik fejlesztésért felelős mérnök.