Bluebus 6m IT3 teszt: Francia cukiság a spanyol fővárosban

Hirdetés:

Színe és neve is kék, lelke pedig tiszta fehér, mert minden porcikájából sugározza, hogy személyszállításra született. Sajnos a francia trikolórt teljessé teszi a messziről jól láthatóan lengetett vörös zászlóval. Ilyen a francia életérzés piciben?

Rendkívül ígéretes versenyző a Bluebus 6m IT3, ezt a csöppséget vártam mind közül a legjobban. Egyetlen „apróságtól” eltekintve szinte tökéletes egy járgány, amelynek minden részletében tetten érhető, hogy a „nagy”, „rendes” buszokkal szerzett tudás alapján építették.

A Bluebus 6m IT3 főbb műszaki adatai
Hosszúság/szélesség (kamerás tükrökkel)/magasság (mm):5940/52202 (2400)/2962
Tengelytáv (mm):3900
Első/hátsó túlnyúlás (mm):1237/803
Fordulókör átmérője (mm):14 540
Villanymotor típusa:központi villanymotor a tengely előtt
Legnagyobb teljesítmény (kW):140
Legnagyobb forgatónyomaték (Nm):400
Akkumulátorok kapacitása (kWh):126
Hatótáv (km):akár 280
Saját tömeg (kg):kb. 5500
Megengedett össztömeg (kg):8300
Maximális utaskapacitás:35

Az International Bus of the Year zsűri magyar tagja a Rolling Tons. A zsűri ősszel Madridban rendezte a Minibus Euro Test 2024 összehasonlító tesztet, amely során a Minibus of the Year 2025 címre érdemes járművet kerestük. A teszt összes videóját ebben a lejátszási listában találod meg:

Ikarus 260.32R: Repülőtéri papagáj
Történelem

Ikarus 260.32R: Repülőtéri papagáj

Amennyiben csupán egyetlen típuscsaládot emelhetnénk ki a szép emlékű Ikarus palettájából, mindenképp a kétszázas sorozatot említenénk. Hiszen elég csupán annyit mondanunk: 208 853.

A földre szállt hold mostantól az elektromos autók otthona
Zöld jövő

A földre szállt hold mostantól az elektromos autók otthona

Rögtön azzal kezdem, hogy eloszlatom a képzavart, amit a címmel generáltam. MOONCITY névvel hozott létre élményközpontot Budaörsön a Porsche Hungaria. Az egykori Agip-székház helyén immár elektromos autók és töltési megoldások tesztközpontja található.