Hirdetés:

Világszerte számos látványos speciális szállítási feladatot teljesítettek különböző cégek a Faymonville különféle trélereivel az utóbbi időben is. Ezekből válogattunk össze egy csokornyit, kihangsúlyozva a fuvareszközök sajátos műszaki jellemzőit.

MegaMax

Kelet-Európában nyolc országot érintve több mint háromezer kilométeres távolságra kellett eljuttatnia a török Profesyonel Taşımacılık ve Tic. Ltd. Şti cégnek egy 32,5 méter hosszú, 4,5 méter széles és 30 tonna tömegű szállítmányt. A csapat a vadonatúj MegaMax mélyágyas, széthúzható, háromtengelyes trélert választotta a projekthez, amely hidraulikusan szélesíthető hídjával maximális rugalmasságot nyújt. A fuvarozóvállalat tulajdonosa, Taha Akalın elégedetten nyilatkozott a lengőtengelyes MegaMax teljesítményéről.

VarioMax

Igen különleges megbízást kapott a német Ehrig Arne KG fuvarozócég, ugyanis egy BR 86 346 típusú, hatvan tonnát nyomó, részben szétszerelt gőzmozdonyt kellett elszállítania Karlsruhe kikötőjéből Ettlingen városába restaurálásra. Ezt a feladatot egy 2+4 tengelyes VarioMax mélyágyas trélerrel oldották meg, amelyet egy méternyit széthúztak, hogy megfeleljen a 13,86 méter hosszú mozdony fogadására. A felrakodáskor a trélert leakasztották a hattyúnyakról és ideiglenesen sínekkel látták el, hogy a gőzös a speciális rámpán keresztül felgördülhessen a rakfelületre. A jó 30 méter hosszú szerelvény összgördülőtömege elérte a 107 tonnát, ám így is gond nélkül célba ért.

CombiMax

A litván Klaipedos Transekspedicija UAB szintén vadonatúj eszközét, a 3+7 tengelyes CombiMax mélyágyas trélerét vetette be fuvarfeladatának teljesítéséhez. A 8×4-es vontatóval optimális terheléseloszlást biztosító, 2,85 méter alapszélességű félpótkocsi a 17,5 colos kerekekkel ellátott PA-X lengőtengelyeinek köszönhetően csupán 0,79 méter rakodási magasságot biztosít. Miközben 60 fokos kikormányzási szögével és 0,6 méteres szintezhetőségével ideális manőverezőképességet nyújt olyan nehéz és hosszú rakományokhoz is, mint például hőcserélők vagy szélturbinák toronyelemei. Duplán széthúzható rakfelülete pedig 18,9 méterrel is megnövelheti a rakodási hosszúságot.

A holland M.J. van Riel fuvarozócég először egy 88 tonnás transzformátort juttatott célba két éjszakán és 850 kilométeren keresztül az új CombiMax trélerével. A 4+6 tengelyes, mélyágyas modellel így a szerelvény teljes hossza elérte a 33,5 métert, összgördülőtömege pedig a 155 tonnát. A lengőtengelyekkel a szűk körforgalmak leküzdése sem okozott gondot, míg az alacsony rakodási magasságnak köszönhetően az útvonalon található aluljárón is biztonságosan haladt keresztül a sárga szerelvény. Végül a fogadóállomáson a tréler kormányozható tengelyeinek segítségével a jármű másodpercek alatt betolatott az üzem területére. Visszafelé pedig néhány tengely felemelésével könnyítették meg a manőverezést, illetve csökkentették az abroncskopást.

A horvát Velebit Promet fuvarozóvállalat viszont egy lenyűgöző, 14 tengelyes CombiMax szerelvénnyel szállítja a legnehezebb transzformátorokat.

Toronyadapter

A Faymonville egyik fontos újdonsága a szélturbinák toronyelemeinek szállításához használt kényszerkormányzású trélerekhez kínált adapter. A jármű elöl egy négytengelyes, légrugós felfüggesztésű, 17,5 vagy 22,5 colos kerekekkel felszerelt dollyból áll, amely akár 10×4-es nehézvontatókkal is összeakasztható. Hátul egy akár héttengelyes trélerelem is futhat. Az ezekre szerelt adapterekkel foghatók be a 2650 és 5400 milliméter közötti belső átmérőjű toronyelemek, így középen nincs szükség alvázkeretre. Az adapterek hidraulikus és mechanikus zárórendszere megakadályozza az akaratlan lesüllyedését. A legnagyobb, XXL-es darabokhoz pedig 6,3 méterre is széthúzható a dolly, míg az 1,6 méteres szintezhetőségével magasabb akadályok, például körforgalmak vagy szalagkorlátok felett is elhaladhat a szerelvény. A héttengelyes, kényszerkormányzású trélerek egyedülálló újdonsága pedig a hidraulikus felfüggesztés, amellyel csak az egyik oldalon is megemelhető vagy lesüllyeszthető a jármű. Így jelentősen növelhető a szerelvény stabilitása kritikus helyzetekben.

Lapátadapter

A LASO fuvarozóvállalat szélerőműlapát-adapterrel ellátott kényszerkormányzású dollykat állított munkába, amelyek sokkal mozgékonyabbak, mint a széthúzható trélerek. Az 1,7 méterrel felemelhető adapterekkel több mint 70 méter hosszú lapátok is megfelelően átemelhetők az akadályok felett. Az univerzális befogószerkezettel pedig különféle gyártók speciális tartozékokkal ellátott lapátjai is rögzíthetők.

HighwayMax

A Faymonville hosszú évek óta biztosít korszerű műszaki megoldásokat az észak-amerikai fuvarozási ágazatnak. Ennek legújabb példája a HighwayMax All-In-One moduláris jármű, amely már a Rossco Crane and Rigging Inc. flottájában is üzemel. A sokoldalú fuvareszköz jelentősen növelte a cég szállítási hatékonyságát, ugyanis egy nap alatt több fuvarfeladatot is elvégezhet egy helyett. A 3+6 vagy 9 tengelyes síkplatós változatban is használható HighwayMax All-In-One hasznos teherbírása meghaladhatja a 90 tonnát. A tréler emellett kiváló manőverezhetőségével is elismerést vált ki az üzemeltetők körében. A Rossco csapata legutóbb egy 9 tengelyes szerelvénnyel egy 87 tonnás Liebherr LR 1800-1.0 lánctalpas darut szállított ki egy szélerőműparkba. Az ügyfelet lenyűgözte, hogy a gémelemet egyben is ki tudta szállítani a cég, nem csak két részben.

WingMax

A dél-koreai Dae Eun Enterprise Co., Ltd. egy új, háromtengelyes WingMax trélerrel szállítja ki a leghosszabb szélturbinalapátokat az újonnan épülő szélerőműparkokba. A modell 20,85 méter hosszú rakfelülete négy szakaszban 69,65 méteresre növelhető. A 0,6 méter szintezhetőségű lengőtengelyek és az 1,7 méter magasra hidraulikusan kiemelhető hattyúnyak segítségével szinte bármilyen akadály könnyen áthidalható.

Moduláris tengelysor

A nyugat-afrikai Monpe fuvarozócég Faymonville moduláris tengelysorokat is alkalmaz a flottájában többféle hattyúnyakkal, vonórúddal és platóelemmel kiegészítve, amelyekkel rendkívül sokféle szállítási feladatot elláthatnak akár az olaj-, a gáz-, a bánya- vagy az építőiparban. Legutóbb egy 11,4 méter átmérőjű, 5,0 méter széles és 270 tonna tömegű tekercset juttattak célba egy tíz moduláris tengelysorból álló ModulMax trélerrel.

Mindezek a példák jól mutatják, hogy a Faymonville mennyire sokféle korszerű fuvareszközt kínál a legkülönfélébb túlméretes és túlsúlyos rakományok hatékony szállításához, legyen szó mozdonyról, transzformátorról vagy éppen szélturbinák részegységeiről.

Volvo FH16: A világ tetején
Teszt

Volvo FH16: A világ tetején

Elektromos hajtás, üzemanyagcella, bioüzemanyag, a nagy kavalkádban a Volvo Trucks szakembereinek még arra is jutott figyelme, hogy visszahódítsák a legerősebb dízelmotor címét. Az új király a D17 erőforrás 780 lóerővel.

Mercedes-Benz Arocs: Felemás testvérek
Technika

Mercedes-Benz Arocs: Felemás testvérek

Ezer tonnát kell megmozdítani, esetleg olajfinomítót oltani vagy villámgyorsan járhatóvá varázsolni egy lápvidéket? Természetesen nem egy járművel, de mindháromra pompás választás a Mercedes-Benz Arocs. Jöjjenek a különleges csillagrombolók!

Túlméretes szállítmányok: Túlméretes konfekció
Pihenőidő

Túlméretes szállítmányok: Túlméretes konfekció

Ki ne emlékezne arra az áhítatra, amit akkor érzett, midőn a léghűtés turbinájának visításától kísérve, dübörögve elhaladt mellette egy narancssárga Tatra 813 TP 6×6 nehézvontató és a ráakasztott masszív Goldhofer pótkocsin egy hatalmas DET-250 buldózer.

Keményebbre kapcsoltak
Hírek

Keményebbre kapcsoltak

Zord körülményekre tervezett változatokkal bővítette sikeres ­Opticruise automatizált sebességváltóinak kínálatát a Scania.

Meg van húzatva!
Hírek

Meg van húzatva!

Látványos cirkuszi mutatvánnyal népszerűsíti új elektromos kishaszonjárművét az IVECO. Összeszedték, amit a gyárudvaron találtak és egy 3,5 tonnás eDaily után kötötték.