Minden korábbinál jobban óvja környezetét a Scania új biogázmotorja. Hiszen a cseppfolyósított (LNG) vagy sűrített biogázra (CNG) való átállás radikálisan csökkenti a környezeti lábnyomot.
Egyúttal az új gázmotor ötszázalékos tüzelőanyag-megtakarítást ígér. No, nem önmagában érte el ezt a szép eredményt, hanem a dízelmotorral repített Super kivitelek hajtásláncával. Magyarul az automatizált G25 Opticruise sebességváltóval, valamint optimálisan áttételezett tengellyel, tengelyekkel összekapcsolva. A 12,7 literes gázmotor 309 és 338 kilowattos (420 és 460 lóerő) teljesítménnyel érhető el. A „gyengébb” változat 2100, az izmosabb pedig 2300 newtonméteres forgatónyomatékkal ajándékozza meg a kiadós gyorsítások mámorában élő járművezetőt. Mindkettőnél percenként 1000–1300 fordulatszámnál rendelkezésre áll a csúcsnyomaték. Ez elég szép teljesítmény egy Otto-elvű, szikragyújtású erőforrástól. Hatótávpara garantáltan nem fogja gyötörni a gázmotoros griffmadarat terelgető sofőrök idegrendszerét. Amennyiben a legnagyobb gáztartályokkal gördítjük telephelyünkre a csendes svédet, az 1400 kilométeres hatótávolság elérése sem tűnik ördöngösségnek.
Fészekrakó griffmadár
Újabb magyarországi műhellyel bővíti szervizhálózatát a Scania. Immár heten vannak, mint a törpék.
Svéd torna
További tengelyelrendezéssel, hajtásképlettel, fülkékkel, továbbá egy sor mellékhajtóművel bővíti teljesen elektromos teherautóinak választékát a Scania.
Hollandiában már feszültség van
Megnyitotta első töltőpontját a Daimler Truck, a Traton és a Volvo-csoport közös leányvállalata. A Milence a stratégiai szempontból különösen fontos hollandiai Venlo mellett indította el szolgáltatását.
Nem fogyott, gyarapodott!
Míg 2022-ben a legtöbb szegmens zsugorodott, tavaly mindegyik méret- és jármű-kategória gyarapodott, ami összességében 16 százalékos növekedést eredményezett! Ez igen szép eredmény úgy, hogy a 2023-as évet kemény infláció, egyre fokozódó nemzetközi helyzet és az ebből fakadó gazdasági bizonytalanság jellemezte.
Skandináv komfort
Digitálisan „okos” műszerfallal fokozza a járműveiben rejlő lehetőségek mélyebb kiaknázását a Scania. Egyúttal kellemes atmoszférát teremt és jelentősen megkönnyíti a járművezetők munkáját, ezáltal csökkenti a rájuk nehezedő stressz hatásait.
Európai buszgyárak bezárása: Ködbe vesznek?
Finoman szólva is próbára tette a buszos szakmát az elmúlt néhány év. Idén két történelmi gyártó is bejelentette, hogy lehúzza a redőnyt lengyelországi gyárában, és ezzel a komplett buszok európai gyártásának véget vet. Mi vezetett ide, s mi jön ezután?