Mindig talál újítási lehetőségeket a Knorr-Bremse a hagyományos hajtású haszonjárművek légfékrendszerei terén, miközben az elektromos járművekre összpontosító innovációs részlege, az eCubator is egyre több újdonságot mutat fel.
Nem érkezett szűkmarkúan a Knorr-Bremse stábja Brüsszelbe a 2023-as Busworld buszkiállításra októberben. Először is itt mutatta be a szakmai nagyközönségnek a moduláris, méretezhető fékvezérlő rendszerét (GSBC – Global Scalable Brake Control). Ennek a jövő követelményeire felkészített fékvezérlési platformnak a lényege, hogy moduláris felépítésének köszönhetően jelentősen csökkenti a járművekben használt fékalkatrészek számát. Ezáltal egyszerűbbé tehetők a fékrendszerek, vagyis mérsékelhető a tömegük, valamint a beépítési költségeik. A GSBC természetesen a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszerekkel is együttműködhet, valamint a magas szinten automatizált vezetéssel is kompatibilis, például magától aktiválja a fékeket a megállókban az ajtók kinyitásakor. Az elektromos buszoknál pedig optimalizálja a rekuperációt lassítások, illetve fékezések során a nagyobb hatótávolság és a kisebb fékkopás érdekében.
A Knorr-Bremse emellett a Synact moduláris tárcsafékcsaládot is kiállította Brüsszelben. Ez 48 kilogrammal – vagyis közel egy utasnyival – csökkenti az autóbuszok saját tömegét, míg az aktív féknyeregkioldás (Active Caliper Release, ACR) által akár egy százalékkal is mérsékelheti a buszok tüzelőanyag-fogyasztását. Ezáltal jelenleg ez az egyik legenergiahatékonyabb sűrített levegős tárcsafékrendszer a piacon. Minimális zaj- és rezgésszintjével a Synact elektromos járművekhez is kiválóan megfelel.
Szintén a Busworld kiállításon mutatta be a gyártó az új iTPMS abroncsnyomás-figyelő rendszert, valamint az utólagosan felszerelhető ProFleet Assist+ Gen 2 oldalsó holttérfigyelőt és ráfutásos ütközésre figyelmeztetőt. Az elektrohidraulikus AHPS kormánymű pedig sebességfüggő rásegítéssel, aktív sávtartással és aktív kormány-visszatérítéssel fokozza a biztonságot és a vezetési kényelmet a városi buszoknál gyakori kis sebességtartományban is. A Knorr-Bremse továbbá egy villanymotorral hajtott csavarkompresszorral működő levegősűrítőt is kiállított, amely minimális zaj- és rezgésszintjével, hatékonyságával és megbízhatóságával tűnik ki, így kifejezetten ideális elektromos városi buszokba. Természetesen ez a berendezés az intelligens vezérlésű sűrített levegős rendszerbe (iAPU) is jól integrálható.
A 2020-ban létrehozott eCubator innovációs részlegen mintegy hatvan e-mobilitási szakember fejleszt innovatív és intelligens megoldásokat elektromos hajtású haszonjárművekhez. Ráadásul nemcsak a Knorr-Bremse hagyományos működési terepein, hanem az elektromos járművekhez kötődő új területeken is, ami kiváló lehetőségeket nyújt a növekedésre. Az eCubator fejlesztői rendszerszemléletű megközelítéssel tekintenek a levegőellátó és a fékvezérlő berendezésekre. Ezáltal optimális megoldásokat adhatnak az elektromos járműveknél a rekuperációra és az energiahatékony üzemelésre. Például a vállalat legújabb elektromos hajtású levegősűrítői teherautónként akár évente 0,3 tonnával is csökkenthetik a szén-dioxid-kibocsátást. Míg más innovatív megoldásaik kompakt kialakításukkal helyet szabadítanak fel a tengelyek körül például a villanymotor vagy az akkumulátorcsomag számára. Mindebből jól látszik, hogy a Knorr-Bremse féktelenül fejleszti a haszonjárművek fékrendszereit, egyre nagyobb hangsúlyt fektetve az elektromos járművek követelményeire.

Knorr-Bremse EconX: Szeretnéd tudni a megfiatalodás titkát?
Már-már a bölcsek köve ez! Ha a felhasználók nem is, de járműveik megfiatalodhatnak a felújított, gyárival megegyező minőségű EconX komponensekkel. A sokat futott és megviselt haszongépjármű-alkatrészeket a Knorr-Bremse szó szerint újjávarázsolja.

Bluebus 6m IT3 teszt: Francia cukiság a spanyol fővárosban
Színe és neve is kék, lelke pedig tiszta fehér, mert minden porcikájából sugározza, hogy személyszállításra született. Sajnos a francia trikolórt teljessé teszi a messziről jól láthatóan lengetett vörös zászlóval. Ilyen a francia életérzés piciben?

Minibus Euro Test 2024 és Minibus of the Year 2025: Magyar versenyzővel Madridban
Első ízben indult egy magyar gyártó is a nagy európai minibuszteszten! A debreceni versenyző egyedüli dízelmotorosként az ára mellett egy másik nagy aduászt is tartogatott a tarsolyában.

Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell tesztbusz: Ingyen próbálhatod ki ezt az üzemanyagcellás autóbuszt Budapesten
Három ajtó, két hajtott tengely, 500 kilowatt csúcsteljesítmény, nagy kapacitású akkumulátorok és üzemanyagcellás hatótávnövelő rendszer. És ez csak néhány paraméter a Magyarországon vendégeskedő Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell adatlapjáról.

Felfedhetjük a győztest
Ezért nem tudtál aludni sem te, sem én az elmúlt hónapokban. Mi május óta hordozzuk ezt a titkot, ti azóta várjátok az eredményt. Azonban most már megoszthatjuk veletek is, ezért elmondom, hogy melyik autóbusz érdemelte ki a Bus of the Year 2025 díjat.

MAN és NEOPLAN buszok menetpróbája: Ilyen kényelemben ritkán utazhatsz!
Csodás környezetben, az Alpok kanyargós hegyi útjain próbáltuk ki, mit tudnak ma az MAN és a NEOPLAN autóbuszai. Sajnos nem született mindenki egyenlőnek, nem minden érintett örülhet ugyanolyan nagy horderejű újdonságoknak. Azonban egy kis figyelem mindenkinek jutott! Részletesen mesélünk mai videónkban a gépészet, az elektronikus-elektromos rendszer és a biztonsági arzenál újdonságairól az MAN Lion’s Coach […]