Részlegesen villamosított és teljesen elektromos városi, városközeli buszokkal bővíti kínálatát az IVECO Bus. A távolabbi jövő is szóba került már: úgy tűnik, ők is leszavazták a Nikola régóta ígérgetett üzemanyagcelláját.
Finoman szólva sem képezik az utcakép szerves részét mifelénk az IVECO Bus teljes méretű termékei. Pedig például a kontinensünk latineredetű nyelveket beszélő részeiben kedvező árukkal széles körben hódítanak. Az egykori Renault buszok szellemi öröksége erősen él tovább Olaszországtól Portugáliáig, francia gyártású városi buszokkal, illetve Csehországban készülő helyköziek kisebb és nagyobb hordáival találkozhatunk mindenfelé. Sikerüket mi sem bizonyítja jobban, mint a Crossway, ami már több mint 55 ezer példányban talált gazdára. A fenntartható bolygóért vívott küzdelmet három újdonsággal is folytatja a gyártó.
Az Urbanway Hybrid, Crealis Hybrid és Crossway Hybrid modell újdonsága, hogy a villanymotorjuk immár földgázüzemű és XTL szintetikus dízel tüzelőanyaggal működő motorhoz is társítható. A rendszer lelke a Cursor 9 erőforráshoz csatlakozó Voith DIWA NXT váltó, amelynek 35 kilowatt csúcsteljesítményű villanymotorja szolgál önindítóként és áramtermelőként. A lassítások során visszanyert energiát a tetőn elhelyezett lítium-titanát-oxid (LTO) akkumulátor tárolja. A stop-start rendszer a megállókban automatikusan leállítja a belső égésű motort, a busz újbóli meglódítását pedig tartósan akár 25 kilowattal segítheti a 48 volt feszültségű rendszer.
Az IVECO E-Way by Heuliez tisztán elektromos városi buszok újdonsága a kameratükör, valamint az, hogy immár két eltérő cellakémiát kínálnak. A felső vagy alsó pantográfos lehetőség szerinti gyorstöltéshez a lítium-titanát-oxid (LTO) javasolt, míg az éjszakai töltéshez a nikkel-mangán-kobalt (NMC) rendszerűek szerepelnek a palettán. A városi buszok új NMC-tárolói a francia Forsee Powertől származnak, és 42 kilowattórára sűrűsödtek moduljaik. Így a beépíthető kapacitás maximuma jó húsz százalékkal, 462 kilowattórára nőtt a 12 méteresek esetében, ezzel utolérni látszik az alacsonybelépésű rokonát.
Ha a picit távolabbi jövőre, a hidrogéntartályok irányába tekintünk, akkor sokatmondó hírrel szolgált a buszos üzletág is. Beszédes, hogy a Daily kishaszonjárművet fejlesztő részleg után már a buszosok is kijelentették az irányt: nem a már meglévő nehézkategóriás partnerrel (Nikola), hanem a Hyundai leányvállalatával állapodtak meg arról, hogy a személyszállítóikat a dél-koreaiak üzemanyagcellás rendszerével vértezik fel.