Noha vajmi kevés a hasonlóság az adott megmérettetések között és a két márka versenysportkaraktere is eltér, mégis egyaránt frissességet hoz a tereprali világába a Mitsubishi és a Hyundai egy-egy különlegesen felkészített modellje.
Sok éven át vitézkedett a Mitsubishi a rali-világbajnokság (WRC) és a Dakar-rali mezőnyében, győzelmek és bajnoki címek sorával. Ezért is örvendetes, hogy a gyártó műszaki támogatásában részesülő Mitsubishi Ralliart Team sikeresen szerepelt a tavaly novemberi Asia Cross Country Rally (AXCR) versenyen. A Délkelet-Ázsia jellegzetesen forró és párás éghajlatán, Thaiföld és Kambodzsa hegyein és dzsungelein át vezető, FIA-minősített terepralin végül a Mitsubishi Triton – egyes piacokon, így nálunk is L200 – alapjaira épült, T1-csoportos versenyautó diadalmaskodott.
Az összesen 637 kilométer mért gyorsasági szakaszt tartalmazó, 1524 kilométeres versenyt a thaiföldi Chayapon Yotha nyerte, míg a másik Triton-pilóta, Rifat Sungkar (Indonézia) az ötödik helyen végzett. Jól érzékelteti e típus megbízhatóságát és tartósságát, hogy a motor és a futómű tuningján túl a Triton-versenygép a sorozatgyártású változathoz viszonylag közeli specifikációban indult.
Még a terepralik szokványosnak aligha nevezhető palettáján is különleges kezdeményezésnek számít a Rebelle Rally. A Kalifornia és Nevada sivatagaiban tavaly októberben immár hetedik alkalommal megrendezett viadalon kizárólag nők állhatnak rajthoz. Nem gyorsasági versenyről van szó, hanem a rejtett ellenőrző pontok, az idő és a hatalmas távolságok ellen vívott meglehetősen megterhelő küzdelemről. Ráadásul csupán a térkép, az iránytű és az itiner szolgálhat segítségül – navigációs rendszer, GPS és mobiltelefon használata nélkül kell teljesíteni a távot.
A Hyundai Santa Cruz itt a Jill Ciminillo és Kristin Shaw alkotta versenyzőpáros alatt, a Brute Squad csapat színeiben vágott neki a kemény és kietlen tájaknak. A Hyundai Design North America alkotta külső dizájnt a kaliforniai szörfvilág hangulata ihlette és egy bandana egyedi motívumai teszik különlegessé. A Rebelle Rally Santa Cruz szintén viszonylag csekély módosításokkal – terepes gumiabroncsok, alsó védőlemezek, futóműemelő-készlet – állt fel a nyolcnapos erőpróba rajtvonalához. Manapság a Dakar-ralin térhálós csővázra épülő, legalább 350 lóerős versenygépek imitálják a pickupok megjelenését. Ám ez a két hősünk bizonyítja, hogy az igazi, szériaközeli áruszállítók is megállják a helyüket a tereprali világában!