Tizenkét év sikerekkel teli szolgálat után leteszi a lantot a második generációs Fiat Doblò. Utódja pedig nem más, mint a Stellantis-cégcsoport ebben a kategóriában egyre több márkanév alatt futó típusa. Így már elektromos változatban is elérhető.
Ahogyan szaporodnak az autóipari szövetségek és hízik az immár Stellantis névvel fémjelzett cégcsoport, úgy kerül be egyre több márka kínálatába a 2018-ban eredetileg Citroën Berlingo és Peugeot Partner párosként megjelent kompakt kishaszonjármű. Az Opel és Vauxhall Combo, illetve Toyota ProAce City után most a Fiat Doblò is beállt a sorba.
A műszerfalon csak az embléma árulja el, hogy éppen melyik márka járművében ülünk
Aki ismeri a fent felsorolt típusokat, annak tehát nem sok újat mutat a harmadik generációs Doblò. Ez is kétféle hosszúsággal, egy-, illetve kétüléssoros kisáruszállítóként és személyszállító kivitelben áll rendelkezésre. Érdemes kiemelni azonban a gyártó szóhasználata szerint „bűvös” funkcióit. A válaszfal átrakónyílásának és a ledönthető jobb első ülésnek köszönhetően akár 3,4 méter hosszú tárgyak, például csövek vagy létrák is szállíthatók a raktérben, amelynek térfogatát 0,5 köbméterrel toldja meg ez a bővítési lehetőség. Így a hosszú tengelytávú modellek raktérkapacitása eléri a 4,4 köbmétert.
Praktikus a válaszfal átrakónyílása, amely 0,5 köbméterrel bővíti a rakteret és akár 3,4 méter hosszú tárgyak szállítását is lehetővé teszi
Az utasülés felemelhető lapja alatt tárolórekesz kínálkozik, az elforgatható tálcával pedig mobil irodává alakítható a fülke belsőtere. Az ötcolos kijelző a belső visszapillantó tükör helyén háromféle nézetben tudja megjeleníteni a jármű mögötti területet, beleértve a holttereket is. Az E-Doblò pedig egy elektromos áramfelvételi pontot is kínál például raktérhűtő vagy szerszámok működtetéséhez. Az új típus biztonsági rendszerei között táblafelismerő, automatikus vészfékezés, aktív sávtartó és éberségfigyelő is megtalálható. Ezenkívül vonóerő-átadást javító kipörgésgátlót (Grip Control), lejtmenetvezérlőt és szélvédőhöz vetített kijelzőt is kínál.
A Doblò hasznos teherbírása eléri az egy tonnát, míg villanymotoros változata legfeljebb 800 kilogrammal terhelhető. Az 1,5 literes dízelmotor 74 kilowattos (100 lóerős) kiviteléhez kézi váltó társul, míg a 97 kilowattos (130 lóerős) a manuális mellett nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval is rendelhető. Ezenkívül egy 1,2 literes, 81 kilowattos (110 lóerős) benzinmotor is szerepel a kínálatban. Az E-Doblò hajtásáról egy 100 kilowatt teljesítményű és 260 newtonméter legnagyobb nyomatékú villanymotor gondoskodik. Ezt egy 50 kilowattórás akkumulátorcsomag táplálja, így a modell hatótávolsága a WLTP-ciklus szerint meghaladja a 280 kilométert.
Az energiatároló 100 kilowattos gyorstöltéssel fél óra alatt feltölthető 80 százalékig. A vezető Normal, Eco és Power menetmód közül választhat. Az elektromos furgonok raktere nem kisebb, mint a belső égésű motorral hajtott változatoké, azonban legfeljebb csak 750 kilogrammos vontatmányt húzhatnak. Az E-Doblò megjelenése pedig azért is fontos, mert ez a harmadik tisztán elektromos modell a Fiat Professional palettáján az E-Ducato és az E-Scudo/E-Ulysse után.