Hirdetés:

Már 150 éves is elmúlt a Schwarzmüller, ezt a jeles jubileumot pedig a teljes termékkínálatát átfogó optimalizálással ünnepli. Ennek eredményeit nem kevesebb mint tizenegy jármű segítségével mutatta be a karlsruhei NUFAM haszonjármű-kiállításon.

Három fő témát helyezett a középpontba a Schwarzmüller a NUFAM kiállításon, a telematikát, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését és annak a lehetőségét, hogy a járműveket rugalmasan igazíthassák az ügyfelek egyéni igényeihez. Ez utóbbihoz kiváló alapot nyújt, hogy a gyártó kínálatában 150 féle termék szerepel, amelyeket persze a megrendelők egyedileg egészíthetnek ki különféle részegységekkel. A napjainkban egyre nagyobb szerephez jutó telematikát illetően a Schwarzmüller mostantól Európában elsőként minden járművét felszereli az ehhez szükséges hardverrel. Az ebből kinyert valós idejű adatok pedig segítenek javítani azok kihasználtságát vagy előre jelzik a karbantartások szükségességét. Míg a járműszerelvények szén-dioxid-kibocsátását a saját tömeg csökkentésével és a gyorsabb rakodások, illetve a könnyebb kezelhetőség által a fuvarozás hatékonyságának fokozásával igyekszik elősegíteni a gyártó.

Könnyű, mégis masszív a Schwarzmüller acélteknős billencsfélpótkocsija, amelynek saját tömege akár 5,3 tonna is lehet

Az építkezések mindenese, az acélteknős billencsfélpótkocsi saját tömege akár 5,3 tonna is lehet, amely az alváz nagy csavarási szilárdságával társul. A négy ponton csapágyazott hidraulikus munkahengere pedig fokozza a billentési stabilitását. Praktikus megoldásai között automatikusan emelhető tengely, távirányítós takaróponyva és az első tengely elindulást segítő funkciója is megtalálható.

A négytengelyes, mélyágyas tréler csupán 7,95 tonna saját tömegével, 940 milliméter magas rakfelületével, hidraulikus mozgatású, kiszélesíthető rámpáival, valamint számos rögzítési pontjával ideális választás túlméretes munkagépek szállításához.

A tandemtengelyes, három oldalra billenthető, 11,6 köbméteres felépítményű pótkocsi egyik nagy erénye a csupán 3,65 tonna saját tömege, amellyel a legkönnyebb a kategóriájában. A másik pedig az, hogy 2,42 méter belső szélességénél fogva raklapos áru szállításához is megfelel.

Ezzel szemben a TP22 billencs kifejezetten nehéz terepeken jeleskedik nagy teherbírású tandemtengelyes futóművének, különleges formájú alvázkeretének és 650 milliméter széles abroncsainak köszönhetően.

A Hüffermann Multi-Carrier sokoldalúságával tűnik ki, hiszen a lánctalpas kotróktól az építő- és hulladékipari konténereken át az ISO-konténerekig számos rakomány szállítására alkalmas. Ezt szolgálja a különleges acélból készülő alváza, az automatikus pneumatikus reteszelése és a számos rakományrögzítési lehetősége.

A Hüffermann Schlitten-Carrier pótkocsira akár hét méter hosszú görgős konténerek is egyszerűen és biztonságosan felrakodhatók, nagyszilárdságú acélból készülő alvázát ugyanis úgy alakították ki, hogy a konténereket szinte súrlódásmentesen lehessen felhúzni a járműre. A konténerek pneumatikus reteszeléssel rögzíthetők, és a rendszer csak zárt reteszeléssel engedi elindítani a szerelvényt.

Újdonság a kínálatban a harminctonnás kotrógépek szállítására optimalizált mélyágyas pótkocsi, amelynek oldalt csupán 0,56 méter a rakodási magassága, így 3,4 méter magas munkagépeket is szabályosan fuvarozhat.

A Schwarzmüller mozgópadlós félpótkocsija már szériában alumíniumalvázzal készül, így mintegy 150 kilogrammal könnyebb az acélalvázasokhoz képest

Mozgópadlós félpótkocsiját már szériaváltozatban is alumíniumalvázzal kínálja a Schwarzmüller, ami körülbelül 150 kilogrammal kisebb saját tömeget eredményez az acélkivitelhez képest. Rendelhető felszerelése a fülkéből távirányítással működtethető Quick TOP ponyvatető. 

A 2020-ban bemutatott, könnyített felépítésű Power Line termékcsalád pedig tekercsszállításra kialakított változattal bővült. A 8,4 méter hosszú vályújában 0,9–2,1 méter átmérőjű tekercsek helyezhetők el, amelyek négy tonna teherbírású rögzítőpontokhoz kötözhetők le.

A Schwarzmüller tartányos félpótkocsijának felépítménye kettős ék alakú, így a négy kamra teljes mértékben lefejthető

A Schwarzmüller tartányos félpótkocsik különlegessége a kettős ék alakú felépítmény, amely a négy kamra százszázalékos leüríthetőségét garantálja. A 43 500 liter kapacitású jármű elektronikus szintjelzőjének köszönhetően egyszerre három tömlőn keresztül lehet lefejteni. Hasznos felszerelései a méretes tárolórekeszek és a tolatássegítő kamera. 

Végül, de nem utolsósorban a rönkszállító félpótkocsik egyenes alvázkerete lehetővé teszi, hogy a rakoncák számát a legkülönfélébb hosszúságú rönkökhöz igazítsák. A teleszkópos rakoncák pedig rugalmasan a rakomány magasságához állíthatók. A Schwarzmüller tehát valóban ünnepi kínálattal vonult fel a NUFAM haszonjármű-kiállításon, megkoronázva az elmúlt 150 évének munkásságát.