Hirdetés:

Megkönnyítették az előfizetések kezelését és a külső adatok integrálását a DAF Connect fejlesztői.

Ijesztőnek tűnik első hallásra, hogy webáruházzal bővült a DAF Connect, azonban ez egy fontos új funkció az előfizetések kezeléséhez. A holland márka flottakezelő platformja számos különböző szolgáltatást kínál, amelyek nem mindegyike szükséges minden flottához, illetve fuvarfeladathoz. Az internetes bolt segítségével könnyedén a változó igényekhez igazítható az aktuálisan igénybe vett portfólió, pár kattintással meghosszabbíthatók a szerződések.

Ezenkívül a platform egyedi versenyelőnyeként említi a gyártó, hogy milyen könnyű más kiválasztott flottakezelő, valamint fuvarkezelő rendszereket integrálni. Emellett harmadik felek jóváhagyott szoftvereinek is képes átadni adatokat.

A hét nagy európai haszonjármű-gyártó által közösen kidolgozott FMS-szabvány pont azért készült, hogy lehetővé tegye a telematikai rendszerek átjárhatóságát. Másrészt minden magára valamit is adó telematikai platformot felkészítettek arra, hogy külső rendszerekkel adatot cseréljen vagy akár integráljon komplett szolgáltatásokat. Például az elszőr közel fél évtizede bejelentett RIO is pont a teljes integrációra helyezte a hangsúlyt. Ugyanis a telematika e kihívása ma már messze túlmutat a vegyes flották problémáján: Külön átjáró és szoftver tartozik a vontatóhoz, a félpótkocsihoz és adott esetben a gumikhoz is. A fuvarbörzében lecsapott szállítmányok útvonalához még a kedvező üzemanyagárakat vadászó programokat is csatolni kell, és természetesen az időszakos karbantartásokat is a lehető legkisebb plusz állásidővel célszerű tervezni. Vagyis az előfizetések könnyebb menedzselése és az integráció kétségkívül hasznos fejlesztések, azonban ezeket a felhasználói élmény fokozása és a józan ész címén máshol is megtalálhatjuk.