Hirdetés:

Téved az, aki azt hiszi, hogy ezúttal a legendás tankok automatizált reinkarnációjáról írunk! Hírhedt elődjével szemben az új Tigris ugyanis nem pusztít, hanem segít. Méghozzá mindig ott, ahol a leginkább szükséges.

Átalakuló intelligens szárazföldi portyázórobot (Transforming Intelligent Ground Excursion Robot). Pontosan ezt rejti a TIGER tanulmány neve, amelyet besorolni legalább annyira nehéz, mint elsőre megfejteni a mozaikszó jelentését. Hiszen pillanatnyi feladatától függően hol csomagokat megközelíthetetlen terepre eljuttató, összkerékhajtású járműként, hol pedig négy lábon guruló, lépkedő robotként aposztrofálható. Bár a TIGER már a dél-koreai gyártó második határtalan mobilitású járműve (Ultimate Mobility Vehicle, UMV), azonban ez az első olyan modell, amelyet kifejezetten legénység nélküli működésre terveztek. Az UMV a jövőbe látó New Horizons Studio munkája, a Hyundai kaliforniai startupcége főleg a járműtervezés és -fejlesztés újradefiniálásával foglalkozik.

A szabad kezet kapott mérnökök úgy alakították ki a rugalmas tigrist, hogy kivételes képességei révén még a terepjárókkal megközelíthetetlen helyszíneken is vígan elboldoguljon. Moduláris felépítésének köszönhetően olyan funkciókkal rendelkezik, mint a kifinomult láb- és kerékmozgató rendszer vagy éppen a teljes 360 fokos irányítási tartomány.  Már alapesetben sem úgy közlekedik az úton, mint bármilyen négykerekű jármű. Előre, hátra, átlósan és oldalirányban is haladhat. Kerekeit mind befelé kormányozva és oldalanként ellenkező irányba hajtva egyhelyben is képes megfordulni. Amikor viszont jelentősebb úttorlaszt észlel vagy járhatatlan terepre téved, akkor egy csapásra kinyújtózik, és könnyedén átlépi az előtte álló akadályokat.

Irány a Hold! Különleges képességei révén akár bolygónkon kívül is bevethető

A bevetés helyszínére automatizált drón juttatja el, amellyel könnyedén megoszthatják egymás között az akkumulátoraik megmaradó töltését. A robotjárművek e násza például egy természeti katasztrófa helyszínén segítheti a túlélők gyors és hatékony felderítését. A jármű a padlólemezén kialakított rakodófelület segítségével árut, segélycsomagokat is szállíthat. A kihajtható lábként is funkcionáló felfüggesztések pedig a végtagokhoz kísértetiesen hasonló felépítésük miatt zord körülmények között is képesek vízszintesen tartani a szállítmányt. Emellett különböző egységek, többek között távoli megfigyelésre alkalmas érzékelők egész sorával bővíthető a tanulmány, így tudományos kutatásra is bevethető. A koncepciót nagyobb méretben megvalósítva pedig akár sérült embereket is kimenthetne a veszélyzónából. Az első, TIGER X-1 névre hallgató fizikai prototípus mesterséges intelligencián alapuló generatív tervezéssel készült. Az elsősorban kutató-mentő feladatokra tökéletes jármű a szénszálas, nyomtatott alkatrészeinek köszönhetően könnyű, de hihetetlenül erős szerkezetet kapott. E kivételes tulajdonságainak hála pedig olyan – a Hyundai számára eddig ismeretlen – lehetőségek is megnyílhatnak előtte, mint a távoli bolygók felfedezése.