Hirdetés:

Raliautók által ihletett tuningcsomaggal is hazavihető a népes Transit-család két középső tagja. Teljes az élmény: az aszfaltos udvarú Ford-kereskedésből egyből a sáros munkaterületre hajthatunk, a navigáció pedig olvassa hozzá az itinert.

Jó bornak is kell a cégér! A némileg elferdített közmondás legújabb értelmezésében ez annyit jelent, hogy egy vállalkozásnak érdemes minden lehetőséggel élnie, amikor egyéniségük kifejezése kerül a középpontba. Ehhez biztosít tökéletes alapot a több mint harminc éve versenyautókat építő M-Sport utcai járműveket szépítő tuningcége. A Kelet-Wales festői szépségű lankái között üzemelő MS-RT manufaktúra ugyanis a legsikeresebb haszongépjármű-típus újrahatározásával hívta fel magára a figyelmet az elmúlt időszakban. Az egyedileg átalakított Ford Transit Connect és Transit Custom modelleket a legendás Ford Fiesta raliversenyautó ihlette.

Kettős küldetés: az akár 20 colos méretben is elérhető OZ Racing keréktárcsák az egyedibb megjelenés fokozása mellett csökkentik a saját tömeget

Az összesített eladási listák alapján bátran nevezhetjük a mesteremberek legnépszerűbb igavonójának az 55 éve töretlen sikernek örvendő Ford Transit kishaszongépjárművet. A számos futamgyőzelemmel és több mint 200 dobogós helyezéssel büszkélkedő istállónak így könnyű dolga akadt a tökéletes modellek kiválasztásánál.

A látványos átalakítások ellenére megmaradt a Transit sorozat jól bevált robusztussága és praktikuma. A raktér mérete és a hasznos teherbírás a beavatkozások ellenére sem csökkent

Bár a híres roxforti szakiskola a valóságban nem létezik, hatása mégis érezhető, a figyelemfelkeltés érdekében ugyanis minden fortélyt bevetettek a lelkes walesi autóvarázslók. Az összesen huszonhét elemből álló átalakítókészlet a furgonok valamennyi pontján látványos változást ígér. Elöl újratervezett hűtőrács, alsó légterelő, illetve a markáns légbeömlőkkel és integrált ködlámpákkal színesített első lökhárító fokozza a versenyhangulatot. A szélesített kerékjárati ívek alá alaphelyzetben 18 col peremátmérőjű, antracitszínű OZ Racing könnyűfém keréktárcsák kerültek, amelyek kívánságra 20 colos változatban is elérhetők. A sportos oldalküszöbök mellett hátul beépített diffúzor és tetőlégterelő zárja a stílusos kört. Természetesen egy magára valamit is adó tuningjármű elképzelhetetlen megfelelő hangzás nélkül! Ezért a Transit Connect modulegyterű négy kipufogóvéget kapott, míg a Transit Custom kettős kipufogórendszert. Az ügyfelek kerámiafekete színben pompázó kipufogóvégeket is kérhetnek. A hagyományos változatok kilenc alapárnyalata mellett a Ford speciális járműrészlegétől (SVO) érkező egyedi színválaszték is rendelkezésre áll, így sokkal látványosabb furgonnal hasíthatnak az igényes kisvállalkozók. Sőt, mi több, a külcsínyt egyedi matricakészletekkel fokozhatják tovább.

A furgon és duplafülkés furgon változatban egyaránt elérhető Transit Connect modellekhez alapáron jár a kétszárnyú hátsó raktérajtó és a LED-es raktérvilágítás

Mivel a jó munkásember ideje egy részét az autóban tölti, nem maradhatott el a fülke csinosítása sem. A beltérben kézzel készült Nappa és velúr üléshuzatok, valamint MS-RT jelölésű padlószőnyegek várják a vendégeket. A kiváltságos pozícióban lévő járművezető pedig a szénszálas betéttel ellátott sport kormánykerék tekergetésével képzelheti magát a ralipályákra, miközben a zöld jelzésre várakozik a lámpánál.

Gazdag felszereltséggel érkeznek az átalakításra a Transit változatok. Az érintőképernyős SYNC3 rendszer mellett a tolatókamera és a bi-xenon fényszórók is a kezdőcsomag részei

A gépháztető alatt minden érintetlen maradt, vagyis mindkét modell esetében a legújabb EcoBlue dízel erőforrások legerősebb változatai adják az alaphangot. A kisebbik Transit Connect 88 kilowattos (120 lóerő) 1,5 literes EcoBlue motorja 270 newtonméter nyomatékot teljesít. Ehhez hatfokozatú kézi váltó vagy nyolcfokozatú automatikus sebességváltó társul. Az MS-RT Transit Custom orrában a kétliteres egység szolgál. A bőséges dinamikát sugalló 136 kilowatt (185 lóerő) teljesítményhez 405 newtonméter nyomaték társul, ez hatfokozatú kézi vagy SelectShift automatikus sebességváltóval tartható kordában. A Ford átalakított változataiért nem szükséges egészen Angliáig utazni, ugyanis mostantól a francia, holland, norvég, román és angol piacokkal egyidejűleg hazánkban is elérhetők az MS-RT modellek.A márkakereskedésekből közvetlenül rendelhető járművek ráadásul garanciavesztés nélkül kínálják a típus jól bevált praktikumát és tartósságát a különleges megjelenés valamennyi előnyével.

Ford Supervan 3

Ford Transit Supervan 3

A Ford kishaszonjárművek és az élvonalbeli motorsport kapcsolata régi hagyományoknak örvend. A Ford Transit aktuális generációinak népszerűsítésére használt furgonokat jelentős átépítést követően a Fomula 1 versenyautók technikájával vértezték fel. Az első Supervan 1971-ben debütált, a rövid aktív életet élő Supervan 2 pedig a Leyland Motors múzeumába került. A leghangosabb sikert minden kétséget kizáróan a Supervan 3 érte el. A 3,5 literes, 650 lóerő teljesítményű Cosworth HB 1 motorral felszerelt szörnyeteg 1994-ben mutatkozott be a ráncfelvarráson átesett, harmadik generációs Transit sorozat promóciós járműveként. Néhány évvel később egy szerényebb teljesítményű, praktikusabb Ford-Cosworth V6-os erőforrás került a középmotoros, hátsókerék-meghajtású versenyfurgon gépházába. A hengerenként négyszelepes, háromliteres egység 295 lóerőt szabadított a versenypályák aszfaltcsíkjaira az ötfokozatú sebességváltó és a versenyzésre is alkalmas Formula 1-es gumiabroncsok segítségével. Az akár 241 kilométer/óra végsebességre képes csodát több mint hét évnyi szolgálat után nyugdíjazták, 2004-es újjáépítése óta főként veteránjárművek versenyein indul.

A Ford kishaszonjármű-újdonságai: Új terepekre merészkednek

Terepesített változatokkal és hajtáslánc-újdonságokkal gazdagodott a Ford kishaszonjárműveinek eddig is igen széles körű igényeket kielégítő kínálata. Összkerékhajtás, differenciálzár, tízfokozatú automatikus váltó és hibrid hajtás is szerepel a terítéken.