Hirdetés:

Széles hajtáslánc-kínálatát „lefelé” bővítette a Solaris a városi buszának új, részlegesen hibrid változatával.

Talán a lengyelek rendelkeznek a legsokszínűbb palettával az alacsonypadlós városi autóbuszok hajtásláncai terén. A Solaris Urbino elérhető dízelmotorral, gázüzemű erőforrással, dízel-elektromos hibridként, tisztán villanyosként és üzemanyagcellával is. Nem engedik, hogy lekörözzék őket, ezért a dízelnél takarékossági és környezeti szempontból előnyösebb változatok sorát egy új, kedvezőbb árfekvésű kivitellel bővítették. Az Urbino mild hybrid esetében beépítettek egy kis teljesítményű kiegészítő villanymotort. Ez lassításkor generátorként működik, tölti az energiatárolót. Egyelőre nem árulták el, hogy ez akkumulátor vagy esetleg szuperkondenzátor, csak azt, hogy kapacitását kifejezett a városi tempóról történő lassításokhoz méretezték. Az így begyűjtött áramot gyorsításnál a motor tehermentesítésére, kisegítésére használja fel a teljesítményelektronika. Ez értelemszerűen csökkenti a tüzelőanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást is. A gyártó várakozásai szerint a következő években megnő majd a kereslet az ilyen kedvező árú, ám valamivel mégis tisztább üzemű járművek iránt.