Sorban ötödik alkalommal hódította el MAN autóbusz az iF Design Award formatervezési díjat. Ezúttal a teljesen elektromos Lion’s City E típust jutalmazták, amely immár csuklós kivitelben is rendelhető.
MAN és NEOPLAN a Busworld 2019 kiállításon: Alternatív igényekre
Elégedetten dőlhet hátra az MAN tervezőbrigádja, hiszen a karakteres megjelenésű, környezetbarát városi autóbusza felért a csúcsra. Az iF International Forum Design 78 független szakértőből álló nemzetközi zsűrije idén 7298 pályázó közül a Lion’s City E típust a díjra méltónak ítélte a gépkocsik/járművek/motorkerékpárok kategóriában. A testület ráadásul osztályelsőnek tartja a teljesen elektromos autóbusz kiemelkedő formatervét, hiszen nem is a rendes, hanem az iF Gold Award nevű arany fokozattal illették. Az oroszlános gyártó az elmúlt évek figyelemre méltó sikereit 2016-ban a Lion’s Intercity helyközi autóbusszal indította, a következő esztendőben pedig a NEOPLAN Tourliner távolsági modelljei bizonyultak a legjobbnak. Ezután az MAN Lion’s Coach autóbusz, majd 2019-ben az alacsonypadlós MAN Lion’s City városi típus csillogó plakettje került fel a házi dicsőségfalra.
Nem csupán az újabb díj elhódítása a nagy hír az urbánus oroszlánok kapcsán! Időközben megtartotta a német vállalat a Lion’s City E 18 méter hosszú, csuklós változat premierjét és értékesítésének rajtját. A két villanymotorral szerelt és a középső, illetve hátsó tengelyén hajtott jármű csúcsteljesítménye 480 kilowatt (653 lóerő), állandó teljesítménye pedig 320 kilowatt (435 lóerő). A nyolc egységből álló, moduláris lítiumion-cellás akkumulátorcsomagot a jármű tetején helyezték el, kapacitásuk összesen 640 kilowattóra. Az energiát biztosító egységek egyébként kifejezetten a közösségi közlekedési felhasználásra optimalizált, intelligens hőmérsékletszabályzó rendszerrel rendelkeznek. Ennek köszönhetően évszaktól függetlenül és az akkumulátor teljes élettartama során rendelkezésre áll a gyártó ígérete szerint megbízhatóan 200, ideális körülmények esetén akár 270 kilométer hatótávolság.