Bár idén inkább a személyautókra fektetett nagyobb hangsúlyt a General Motors, haszongépjárművekből is akadt néhány érdekesség az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb tuningmustráján. Amíg a Chevrolet gyári csapata egy jövőbe mutató klasszikus pickuppal lépett színre, addig a GMC egy nemes ügy érdekében alakította át platós járművét.
Chevrolet E-10 Concept
Úgy tűnik, a tengerentúlon rendkívül népszerű hot rod kultúrát is elérte a villanyosítási láz, és már a klasszikus járművek esetében is egyre inkább meghatározóvá válik a környezettudatosság. Ennek ékes bizonyítékaként a Chevrolet a saját standján egy olyan 1962-es évjáratú C-10 pickupot állított ki, amelynek motorterében a megszokott V8-as erőforrás helyett egy elektromos motor feszített büszkén. Erre a szívátültetésre utal a tanulmány nevének megváltoztatása is.
Az E-10 tökéletesen demonstrálja a veterán járművek és a villamosítás találkozásában rejlő lehetőségeket. A Chevy platósa remekül ötvözi a vintage stílust és a nagy teljesítményt a nulla helyi károsanyag-kibocsátással
A régi-új Chevrolet motorját két 400 voltos akkumulátorcsomag táplálja, az erőátvitelről pedig a SuperMatic™ 4L75-E automatikus váltó gondoskodik. Igen, természetesen hátsókerekes…
Az akkumulátorcsomagok a Chevrolet Bolt EV személyautóból származnak, kapacitásuk egyenként 60 kilowattóra. A beépített hanggenerátornak köszönhetően pedig a vezető öt élethű motorhang közül választhat, így egy autós találkozón sem kell majd szégyenkeznie
A villanymotor nagyjából 450 lóerőt küld a hátsó kerekekre. Ez a teljesítmény mindössze öt másodperc alatt repíti száz kilométer/óra sebességre az E-10 pickupot, és a negyedmérföldes távot 13 másodperc alatt teljesíti
A hűtőrács ékének számító csokornyakkendő háttérvilágítást kapott, a fényszórók és hátsó világítás egyaránt LED-technikájúak. A diszkrét ültetést elöl 20, hátul 22 colos keréktárcsákkal tették hangsúlyosabbá. A beltérben a műszerfal digitális műszeregységet kapott, a fülke többi részét pedig felújították
Rolling Big Power GMC Sierra 3500HD Denali
Egy igazán nemes cél érdekében fogott össze a kaliforniai Rolling Big Power tuningműhely és a Discovery Channel csatorna Diesel Brothers autós valóságshowjából ismert Keaton „The Muscle” Hoskins. A brutális megjelenésű pickupot Jonathan Barber számára készítették el, aki néhány évvel ezelőtt egy bányabaleset során mellkastól lefelé lebénult. Barber álmaiban egy olyan emelt szabad hasmagasságú jármű szerepelt, amely megfelel a napi használatra, ám mégis elég különleges ahhoz, hogy nagyobb autós találkozókon is részt vegyen.
Jonathan számára a könnyű be- és kiszállást az All Terrain Conversions hidraulikus kerekesszékliftje és szárnyas ajtajai. A biztos irányítást kézi vezérlésű gáz- és fékkar biztosítják
A Rolling Big Power az utasoldalon egyedi Stealth Power felhajtható fellépőt épített a családtagok könnyebb beszállása érdekében
A Primo Dynamics első fényszórói és hátsó lámpái egyedi megjelenést biztosítanak
Fusion lökhárítók kerültek a jármű elejére és hátuljára egyaránt, hogy a nagyobb kerekek elférjenek
A több mint 35 centiméterrel megemelt futómű különleges King lengéscsillapítókat alkalmaz. a Leer platófelépítményben Barber valamennyi felszerelését, így a kerekesszékét is biztonságban tudhatja
A dizájnhoz illő megfelelő teljesítmény elérésében a HP által módosított motorvezérlő-elektronika, az erő átadásában pedig a SunCoast hidrodinamikus tengelykapcsolóval rendelkező Wehrli Custom Fabrication automatikus sebességváltó kelt a Rolling Big Power segítségére
A 24 col peremátmérőjű Rolling Big Power 12R Apex keréktárcsákra különleges, 40 colos Rolling Big Power Repulsor abroncsok kerültek, az érinthetetlenségről pedig True Spike tüskés kerékanyák gondoskodnak
A legnagyobb amerikai tuningkiállításról szóló korábbi beszámolóink itt találhatóak.