Cikksorozatunk előző részeiben bemutattuk a müncheni bauma 2019 építőipari kiállításról a tehergépkocsi-gyártók újdonságait és érdekességeit.
Broshuis
Broshuis PL2 HD
Számos olyan trélert állított ki a Broshuis a baumán, amelyek jól használhatók az építőiparban. A gyártó itt mutatta be a lengőtengelyes, mélyágyas trélerjeinek teljesen új családját PL2 HD néven. Ezek az elődjeiknél is könnyebb és alacsonyabb járművek számos előnyt kínálnak a fuvarozóknak. Az új, PL2 típusú lengőtengelyeket 600 milliméteres rugóút és védetten elhelyezett fékmunkahenger jellemzi, továbbá hajtással is elláthatók.
Broshuis színpados tréler három tengellyel
Broshuis színpados tréler négy tengellyel, hidraulikus kormányzással
Az új PL2 HD mélyágyasok mellett három színpados, a munkagépek kerekei számára a kerékjáratok között lesüllyesztett rakfelületű trélert is kiállított a gyártó: egy három- és egy négytengelyes kényszerkormányzott és egy négytengelyes hidraulikusan kormányzott modellt.
Faymonville
Mindig előre! – ezzel a szlogennel jelent meg a Faymonville cégcsoport a müncheni rendezvényen, ahol nem kevesebb mint 14 terméket állított ki. A szélerőművek új generációs lapátjainak szállítására kifejlesztett BladeMax tréler a baumán tartotta premierjét. Ennek a 650 tonnaméter kapacitású befogószerkezete a maga nemében a legerősebb a piacon, akár 84 fokos szögig felemelheti, valamint a saját tengelye körül teljesen körbeforgathatja a befogott lapátot. Emeléskor persze jelentősen változik a tömegközéppont magassága, ezért a gyártó egy szabadalmazott stabilizálórendszert fejlesztett ki, amely elektronikát, hidraulikát és kamerát is használ. Így a BladeMax többtonnás ellensúlyok alkalmazása nélkül üzemelhet.
Faymonville BladeMax
A TeleMax széthúzható tréler rakfelületének hossza pedig elérheti a 69,3 métert. A stand legnagyobb terméke a 4+6 CombiMax baggerhidas tréler volt, amely akár 120 tonna terhelhetőséggel is rendelkezésre áll, és a széthúzható mélyágyát teljesen áttervezték. A VarioMax Plus mélyágyas termékcsalád szintén első ízben mutatkozott be a baumán, ennek 4+6 tengelyes konfigurációja 105 tonnával is terhelhető.
Faymonville CombiMax
A hattengelyes MultiMax színpados, mélyágyas tréler a kategóriájában a legnagyobb baggerhíddal rendelkezik, míg a PA-X lengőtengelyei csupán 790 milliméter rakodómagasságot eredményeznek, miközben 600 milliméter a rugóútjuk. A pontos kormányzásukról új hidraulikus rendszer gondoskodik. Az 1+3 tengelyes, széthúzható MultiMax trélert a munkagépek kerekei számára a kerékjáratok között lesüllyesztett rakfelületű kivitelben tekinthették meg a látogatók, ráadásul ennek rakfelülete hidraulikusan 3,2 méterig is kiszélesíthető. A háromtengelyes, mélyágyas MultiMax Plus trélernek megerősítették a lécezett padozatát. A Max Trailer újdonsága pedig az, hogy két pár kerékbemélyedéssel és baggerhíddal is rendelhető.
Faymonville Max100
Fliegl
Bőségesen vitt újdonságokat a baumára a Fliegl is. A DTS 300 típusú, háromtengelyes, mélyágyas tréler saját tömegét 5,4 tonnára csökkentették, így 18,5 tonna a hasznos teherbírása, ami élenjáró a kategóriájában, ezenkívül húsz pár rögzítési ponttal látták el.
Fliegl DHKS 390
A DHKS 390 típusjelű háromtengelyes billencsfélpótkocsi újítása a kúpos formájú és ferde homlokfalú teknő, amely az ívelt alvázzal együtt nagy stabilitást és kedvező saját tömeget biztosít. A kúpos formának köszönhetően kisebb billentési szög is elegendő az ürítéshez. A kiállított 25 köbméteres példány a sok extrafelszerelés ellenére is csak 5,5 tonna saját tömegű.
Fliegl DHKA 390
Egyenesen forradalminak nevezi a gyártó a DHKA 390 típusú alumíniumteknős, acélalvázas billencsfélpótkocsiját, ugyanis a saját tömegét sikerült 4,0 tonna alá szorítani. Ez egy tonnával nagyobb hasznos teherbírást jelent, ami összességében 3,5 százalékkal csökkentheti az építőipari fuvarok számát. Az SDS 470 mélyágyas tréler újdonsága a csak 870 milliméter magas, 9200 milliméter hosszú rakfelület, a hátsó rész 950 milliméter hosszú letörése a kedvezőbb felhajtási szög érdekében és a hattyúnyakra való felhajtást segítő rámpák. A jármű hasznos teherbírása így is több mint 32 tonna, és húszlábas konténert is szállíthat. A TPS 210 síkágyas pótkocsi saját tömegét is csökkentették, méghozzá jelentősen 5,0 tonna alá, így több mint 13 tonna a hasznos terhelhetősége.
Fliegl mélyágyas trélerek
Alapjaiban áttervezték viszont a TPS 119-es tandemtengelyes platós pótkocsit, amelynek új generációja a baumán mutatkozott be először. Az új alváznak jelentősen nagyobb a szabad hasmagassága, valamint védettebben futnak a vezetékei. Szintén Münchenben tartotta premierjét TSK 119-es, három irányba billenthető pótkocsi. Már ez is a Fliegl által szabadalmazott, ívelt alvázra épül, így ötven milliméterrel alacsonyabb a rakodási magassága, csupán 900 milliméter. A plató szélességét pedig a raklapok méretéhez igazították.
Fliegl ZHKS
Goldhofer
Nagy érdeklődés övezte a kiállításon a Goldhofer világpremierjét, az innovatív elektronikus kormányrendszert, az új, kis átmérőjű, de nagy terhelhetőségű gumiabroncsot, valamint a rendkívül rugalmas padlóburkolatot. Tömegeket vonzott a PST-tengely a Speedrive funkciójával és az Addrive 2.0 nagy teherbírású modullal, amely önjáró és vontatott módban egyaránt használható.
Goldhofer PST
A STZ-L 4 mélyágyas tréleren bemutatott elektronikus kormányrendszer minden helyzetben optimális bekormányzási szöget biztosít, maximálisan figyelembe véve a rakomány tömegét, méreteit és elhelyezkedését a lehető legjobb manőverezhetőség érdekében. A rendszer egyéni kormányzási módokat is kínál, rádiótávirányítással.
Goldhofer Addrive 2.0 modul
Az idei innovációs jármű pedig a Goldhofer új, nagy kopásállóságú polimerburkolatát vonultatta fel, amely rendkívül jól ellenáll az olyan környezeti hatásoknak, mint például az UV-sugárzás, valamint a rakomány okozta sérüléseknek. A gumiszőnyegeknél nagyobb súrlódási együtthatója a rakományrögzítés szempontjából előnyös, továbbá az új burkolat vékonyabb és könnyebb az eddiginél, ami akár ötszáz kilogrammal is csökkentheti a saját tömeget. Míg a kifejezetten a Goldhofer számára kifejlesztett alacsonyprofilú Cargo Plus gumiabroncsok akár nyolcvan milliméterrel is csökkenthetik a rakodási magasságot.
Goldhofer Cargo Plus gumiabroncsok