Korábban gyártott konténerszállító félpótkocsikat a Schmitz Cargobull, de a 2008-as gazdasági válság után törölték ezeket a választékból. Most viszont, reagálva a nagy piaci igényre, újra ráálltak, sőt, mindjárt többféle változatot kínálnak.
Hirdetés:

Ma a globális áruforgalom gerince a konténeres fuvarozás, világszerte 38 millió ilyen szabványos egységrakomány-képző eszköz van állandóan úton. A csomagolt áru 98 százaléka konténerekben érkezik Európa kikötőibe, elsősorban Hamburgba, illetve távozik onnan. Ráadásul folytonosan növekszik a forgalom. A konténerek pedig intermodálisan, azaz hajón, vasúton és közúton utaznak, rugalmasan és gyorsan.

 

Újra itt van

Ehhez természetesen a feladatra szabott félpótkocsik szükségesek, de a 2008-as pénzügyi válság hatására jelentős túlkínálat mutatkozott a piacon. A Schmitz Cargobull kénytelen volt törölni ezeket a járműveket a palettájáról, az utóbbi időben viszont helyreállt a kereslet, évente 9-12 ezer speciális konténerszállító félpótkocsi eladására lehet számítani. A fő piacok Belgium, Hollandia, Németország és Skandinávia, de természetesen más országokat is ellátnak majd.

A konténerszállító félpótkocsi tulajdonképpen csak egy alváz, hiszen felépítménye maga a fuvarfeladatonként más és más konténer. Az S.CF típus háromféle félpótkocsiját – S.CF Gooseneck 45‘ Euro Light, S.CF Gooseneck 45‘ Euro és S.CF Gooseneck 40‘ LX – a Schmitz Cargobull fejlesztette ki, de gyártásukat török partnerére, a mersini Koluman Otomotiv Endüstrire bízza. Az értékesítést és az ügyfélszolgálatot persze a Schmitz Cargobull hálózata látja majd el. Az elefántos gyártó 2021-ig évente ezer ilyen jármű előállítását tervezi. A török cég egyébként régóta a Daimler partnere is, és mint ilyen, nagy tapasztalatot szerzett haszonjárművek gyártásában. A technológiai folyamat teljes mértékben megfelel a Schmitz Cargobull előírásainak, és a minőséget is olyannak ígérik, mintha Németországban készülnének a pótkocsik.

 

Az univerzális

 

 -

Az S.CF Gooseneck 45 Euro a Schmitz Cargobull univerzális konténerszállító alváza, a 20–45 lábas mérettartományban, manuális működtetésű orrész-kitolással

 

Az S.CF Gooseneck 45´ Euro az univerzális alváz, amely 20­–45 lábas EC-konténerek fogadására alkalmas. A 20 lábas a közepére, vagy az alváz hátuljához igazítva helyezhető rá, a 30 lábas pedig az utóbbi módon. A manuális működtetésű orrész-kitolás a szabadalmazott Multilock reteszelő szerkezettel rögzíthet különféle kivitelű alagút-konténereket és alagút nélküli konténereket is. A Klapp Lock zárószerkezet rögzíti az első konténert két 20 lábas felrakásakor, illetve egyszerűen félrehajtható, ha alagút-konténert szállítanak. Két opcionális Step Lock teszi lehetővé a zárószerkezet beállítását a hátsó túlnyúláson, alagúttal ellátott vagy anélküli konténerekhez. 

 

A hatékony

Amennyiben az alváz végéhez állított 20 lábas konténerek (két 20 lábas vagy egy hátra igazított 20 lábas), illetve hátsó kinyúlás nélküli 40 lábas alagút-konténerek hatékony szállítása a feladat, az S.CF Gooseneck 40´ LX típust ajánlja a cég. Az opcionális Step Lock mechanizmus lehetővé teszi alagút nélküli 40 lábas konténerek szállítását is. A 40 lábas alváz első része merev, így ugyanabban a pozícióban rögzíthetők 40 lábas alagút- és egyéb konténerek. A hátsó rész meghosszabbítását nagymértékben leegyszerűsíti, hogy nincs szükség különféle rögzítési pozíciókra a kétféle konténertípushoz.

 

 -

Hattyúnyakas S.CF Gooseneck 40 LX, egy vagy két 20 lábas, illetve hátsó kinyúlás nélküli 40 lábas alagút-konténerek hatékony szállítására

 

A könnyű

A három alváz közül az S.CF Gooseneck 45´ Euro Light a könnyűsúlyú opció. Akkor a legcélszerűbb, ha többnyire 40 és 45 lábas konténereket kell szállítani. A nagy teherbírásra optimalizált alváz saját tömege mindössze 4250 kilogramm. Opcionálisan felszerelhető adapterekkel, 40 lábas, alagút nélküli konténerekhez. 45 lábas, rövid alagutas vagy egyenes peremű konténerek felmentési igazolással szállíthatók.

 

 -

S.CF Gooseneck 45 Euro Light, a könnyű, mindössze 4250 kilogramm saját tömegű, de nagy teherbírásra optimalizált változat

 

Fontos részletek

Az S.CF Gooseneck alvázak fontos jellemzője a 130 milliméterben rögzített nyakmagasság. Ennek köszönhetően, még ha nagytérfogatú konténert kell is szállítani, 1100 milliméteres kapcsolási magassággal belefér a jármű a négyméteres magassági korlátozásba. A kataforetikus merítő felületkezelés (KTL) pedig rendkívül robusztussá és korrózióállóvá teszi az alvázat.

A központi hátsó kitolás könnyedén és hiba nélkül teszi lehetővé a beállítást a kívánt konténerpozícióhoz. A kitoló munkahenger dugattyúrúdját a központi cső védi, jelentősen meghosszabbítva az élettartamát. Hátra igazított, hátsó kinyúlás nélküli konténerek esetében közvetlenül a rakodórámpához lehet tolatni rakodáshoz. A rámpaütközőket a hátsó konténertartó gerendán helyezik el rámpamagasságban. A jármű teljes szélességére kiterjedő acél ütközésvédő megakadályozza a rakodási sérüléseket, ha villástargoncát alkalmaznak.

A nyitott konténertartó gerendák nem engedik összegyűlni a vizet, ezáltal csökkentik a rozsdásodás veszélyét. A végeselemes módszerrel méretezett profilok teszik rugalmassá a tartógerendákat a konténer felhelyezésekor, hatásosan megóvva az alvázat a törésektől.

Mindezek alapján úgy tűnik, hogy a Schmitz Cargobull a tőle megszokott színvonalú termékekkel, így minden bizonnyal sikeresen térhet vissza a konténerszállító félpótkocsik stabilan növekvő piacára.

 

 -

Felsorakozott a termékválaszték, amelyből mindenféle konténerszállítási feladatra kínálkozik alkalmas megoldás. Használhatóságukat opciók fokozzák