Ausztrália furcsa hely, furcsa helyi élőlényekkel: személyautóból épített több száz lóerős ute pickupokkal, a világ más pontjain futballistafeleségnek delegált terepjáróból épített platós haszonjárművekkel. Ezek ismeretében nem szabad csodálkozni a Toyota helyi leányvállalatának legújabb különleges kivitelén, amellyel a legendás Hiace típus megújulását ünneplik. Hiaace? Jogosan merülhet fel a kérdés, mifelénk a japán gyártó öt évvel ezelőtt eldobta az öt évtizedre visszatekintő legendás nevet. A helyét a Sevel Nord üzemben készülő kishaszonjármű vette át, az eredetileg olasz-francia koprodukcióban készülő típusnak 2016 óta immár a harmadik generációja szolgál Citroën Jumpy, Peugeot Expert, valamint legújabban immár Opel Vivaro néven is.
A Toyota Hiace új, hatodik generációjának hétköznapi változatai az ázsiai piacokon 3,5 literes, V6-os benzinmotorral vagy 2,8 literes, soros, négyhengeres dízelmotorral választhatók
Azért, mert nálunk csak Toyota Proace létezik, még nem jelenti azt, hogy a Hiace leköszönt volna! Bár mi egy teljes generációból kimaradtunk, Ázsiában éppen idén debütált az itt is látható vadonatúj nemzedéke. Ezt ünnepli a narancssárga fényezésű limitált széria, amely a Hiace széles modellpalettájának minden változatához elérhető! Rendelhető hosszú vagy extrahosszú tengelytávú kétüléses áruszállítóként. Hosszú tengelytávolsággal ötüléses brigádszállítóként vagy az extrahosszú kivitelben tizenkét üléses személyszállítóként is.
Minden szögből jól látszik, hogy mitől különleges ez a kivitel: a tetejét Z alakban hajtja össze, így az a lehető legkevesebb helyet foglalja. A biztonságról vaskos bukókeret gondoskodik
Ez utóbbi az, amely remek választás lehet kiscsoportos városnéző túrákhoz vagy exkluzív transzferekhez. Gondoljuk csak el, milyen remek a városnézés nyitott tetővel! Ám itt még nem ér véget a potenciális felhasználások sora. Esetleg egy tempós, nyitott tetős pályaszafari? Az is nyilvánvalóan alapvető, hogy minden partira a lehető legmenőbb járművel érkezzünk meg. Ennél csak az a jobb, ha már menet közben is felkészülünk a hangulatra. Mindezt pedig csak úgy lehet felülmúlni, ha az egész város látja, hogy most mi megyünk szórakozni – a kabrió minibusz pontosan ezt az elengedhetetlen többletet biztosítja.
A Pieace utónevet nem véletlenül kapta, a kihúzható hátfal ugyanis egy légkeveréses sütőt rejt
És ezzel még nem ért véget a csodák sora! Amerikában pizzasütőt építettek egy Toyota Tundra platójára, Szingapúrban pedig egy egész éttermet helyeztek el egy emeletes buszban – a Toyota Hiace Pieace kivitele az ezek közötti arany középutat képviseli. A tetőszerkezet alatti teret is hasznosítani kívánták, ezért egy sütőt építettek oda. Ez aztán ötlet a javából, a négy rácson akár még grillezni is lehet! A legnagyobb elérhető sütési hőfok 250 Celsius fok, amelyet ráadásul a vezető a kormányról szabályozhat. A tökéletes húsos pite vagy kolbászos tekercs elkészítését a műszerfali időzítő segíti, így véletlenül sem ég oda a fárasztó munkanapok során elengedhetetlen táplálék.
Ilyen a jó segédrendszer: segít megfelelő hőfokon és megfelelő ideig sütni az ebédet, így a friss táplálék elkészültéig a vezető teljes mértékben a forgalomra koncentrálhat
A 2019 darabra limitált széria sajnos csak Ausztráliában elérhető, pedig sokoldalú felhasználási lehetőségeket kínálna máshol is! Ezt csak tetézi, hogy kizárólag a mai napon rendelhető…
[Frissítés: lapzárta után érkezett Amerikából is egy mai limitált kiadású Toyota]
Végre egy őszinte szabadidő-autó!
Amerikában is született egy különleges Toyota a mai napra! Szívbe markolóan egyenes az üzenet: olyanoknak készül, akik egy kőkemény pickupra vagy egy masszív megjelenésű szabadidő-autóra vágynak, ám soha az életben nem kívánnak letérni a burkolt utakról. Még az egykori Volkswagen Caddy vagy Fiat Strada pickupoknál is rövidebb, mindössze 1,3 méter hosszú platójának kihasználását erősen korlátozza a csupán 130 kilogramm terhelhetőség. Ám a megcélzott vásárlóközönségnek a robusztusság látszatát adó külső műanyag „védőburkolatok”, a tetősín, a kiegészítő szúrófények sokkal fontosabb választási szempontot jelentenek. Számukra fontosabb, hogy a 4,2 méteres csöppséggel könnyű parkolni a belvárosok forgatagában, és a 1,5 literes motor autópályán megelégszik 6,7 liter benzinnel száz kilométerenként. Az pedig a legjobb, hogy elmondhatják a barátaiknak, hogy ők bizony pickuppal járnak!
Nem csak mifelénk megy a cserebere más márkákkal: a szabadidő-pickup alapjául szolgáló, a Tengerentúlon kapható négyajtós Toyota Yaris valójában egy Mazda2
A Toyota határozottan kijelentette, hogy mindkét különleges kivitel csak ma, április elsején rendelhető. 🙂