Kabrió minibusz, amelyik még büfékocsinak sem utolsó! A lágyan cirógató szellő, a napsütés és a frissen gőzölgő pite kishaszonjárműve azonnali siker lehetne a világon bárhol. Kár, hogy a Toyota csak limitált szériát tervez e csodából.
Hirdetés:

Ausztrália furcsa hely, furcsa helyi élőlényekkel: személyautóból épített több száz lóerős ute pickupokkal, a világ más pontjain futballistafeleségnek delegált terepjáróból épített platós haszonjárművekkel. Ezek ismeretében nem szabad csodálkozni a Toyota helyi leányvállalatának legújabb különleges kivitelén, amellyel a legendás Hiace típus megújulását ünneplik. Hiaace? Jogosan merülhet fel a kérdés, mifelénk a japán gyártó öt évvel ezelőtt eldobta az öt évtizedre visszatekintő legendás nevet. A helyét a Sevel Nord üzemben készülő kishaszonjármű vette át, az eredetileg olasz-francia koprodukcióban készülő típusnak 2016 óta immár a harmadik generációja szolgál Citroën Jumpy, Peugeot Expert, valamint legújabban immár Opel Vivaro néven is.

 

 -

A Toyota Hiace új, hatodik generációjának hétköznapi változatai az ázsiai piacokon 3,5 literes, V6-os benzinmotorral vagy 2,8 literes, soros, négyhengeres dízelmotorral választhatók

 

Azért, mert nálunk csak Toyota Proace létezik, még nem jelenti azt, hogy a Hiace leköszönt volna! Bár mi egy teljes generációból kimaradtunk, Ázsiában éppen idén debütált az itt is látható vadonatúj nemzedéke. Ezt ünnepli a narancssárga fényezésű limitált széria, amely a Hiace széles modellpalettájának minden változatához elérhető! Rendelhető hosszú vagy extrahosszú tengelytávú kétüléses áruszállítóként. Hosszú tengelytávolsággal ötüléses brigádszállítóként vagy az extrahosszú kivitelben tizenkét üléses személyszállítóként is.

 

 -

Minden szögből jól látszik, hogy mitől különleges ez a kivitel: a tetejét Z alakban hajtja össze, így az a lehető legkevesebb helyet foglalja. A biztonságról vaskos bukókeret gondoskodik

 

Ez utóbbi az, amely remek választás lehet kiscsoportos városnéző túrákhoz vagy exkluzív transzferekhez. Gondoljuk csak el, milyen remek a városnézés nyitott tetővel! Ám itt még nem ér véget a potenciális felhasználások sora. Esetleg egy tempós, nyitott tetős pályaszafari? Az is nyilvánvalóan alapvető, hogy minden partira a lehető legmenőbb járművel érkezzünk meg. Ennél csak az a jobb, ha már menet közben is felkészülünk a hangulatra. Mindezt pedig csak úgy lehet felülmúlni, ha az egész város látja, hogy most mi megyünk szórakozni – a kabrió minibusz pontosan ezt az elengedhetetlen többletet biztosítja.

 

 -

A Pieace utónevet nem véletlenül kapta, a kihúzható hátfal ugyanis egy légkeveréses sütőt rejt

 

És ezzel még nem ért véget a csodák sora! Amerikában pizzasütőt építettek egy Toyota Tundra platójára, Szingapúrban pedig egy egész éttermet helyeztek el egy emeletes buszban – a Toyota Hiace Pieace kivitele az ezek közötti arany középutat képviseli. A tetőszerkezet alatti teret is hasznosítani kívánták, ezért egy sütőt építettek oda. Ez aztán ötlet a javából, a négy rácson akár még grillezni is lehet! A legnagyobb elérhető sütési hőfok 250 Celsius fok, amelyet ráadásul a vezető a kormányról szabályozhat. A tökéletes húsos pite vagy kolbászos tekercs elkészítését a műszerfali időzítő segíti, így véletlenül sem ég oda a fárasztó munkanapok során elengedhetetlen táplálék.

 

 -

Ilyen a jó segédrendszer: segít megfelelő hőfokon és megfelelő ideig sütni az ebédet, így a friss táplálék elkészültéig a vezető teljes mértékben a forgalomra koncentrálhat

 

 -

A 2019 darabra limitált széria sajnos csak Ausztráliában elérhető, pedig sokoldalú felhasználási lehetőségeket kínálna máshol is! Ezt csak tetézi, hogy kizárólag a mai napon rendelhető…

 

[Frissítés: lapzárta után érkezett Amerikából is egy mai limitált kiadású Toyota]

Végre egy őszinte szabadidő-autó!

Amerikában is született egy különleges Toyota a mai napra! Szívbe markolóan egyenes az üzenet: olyanoknak készül, akik egy kőkemény pickupra vagy egy masszív megjelenésű szabadidő-autóra vágynak, ám soha az életben nem kívánnak letérni a burkolt utakról. Még az egykori Volkswagen Caddy vagy Fiat Strada pickupoknál is rövidebb, mindössze 1,3 méter hosszú platójának kihasználását erősen korlátozza a csupán 130 kilogramm terhelhetőség. Ám a megcélzott vásárlóközönségnek a robusztusság látszatát adó külső műanyag „védőburkolatok”, a tetősín, a kiegészítő szúrófények sokkal fontosabb választási szempontot jelentenek. Számukra fontosabb, hogy a 4,2 méteres csöppséggel könnyű parkolni a belvárosok forgatagában, és a 1,5 literes motor autópályán megelégszik 6,7 liter benzinnel száz kilométerenként. Az pedig a legjobb, hogy elmondhatják a barátaiknak, hogy ők bizony pickuppal járnak!

 

 -

Nem csak mifelénk megy a cserebere más márkákkal: a szabadidő-pickup alapjául szolgáló, a Tengerentúlon kapható négyajtós Toyota Yaris valójában egy Mazda2

 

A Toyota határozottan kijelentette, hogy mindkét különleges kivitel csak ma, április elsején rendelhető. 🙂