Mind a három japán gyártóóriás felvonultatta speciális pickupjait a SEMA 2018 autókiállításon. A legőrültebb szabadidő-kalandjármű mellett még Kevin Costner koncepciója is feltűnt az egyik standon.
Hirdetés:

Bár az amerikai piacon évről évre esik vissza a japán modellek értékesítése, a felkelő nap országából érkező pickupok így is mindig felkerülnek a kinti toplistára. Egyedül a Toyota kisebbik platósa mutatott határozott növekedést 2018 első félévében. Komoly visszaesés mutatkozott a Nissan és a Honda háza táján is. Talán ennek is köszönhetően próbáltak mindent megtenni a sikerért a végső hajrában, és vitték el a legérdekesebb járműveket Las Vegas „bűnös” városába a SEMA 2018 tuningkiállításra.

Toyota

Kevin Costner céltudatos emberként konkrét elképzelésekkel hívta fel a Toyota amerikai központját, hogy megvalósítsa egyedi pickupját, amellyel könnyedén meghódíthatja a természetet. A lelkes túrázóként ismert színész saját tervei alapján készült, brutális megjelenésű Tundra erősített lökhárítói integrált LED-technikájú munkafényekkel és nagy teherbírású csörlőkkel állnak a kihívások elé. A két részből álló – platóborítást is magába foglaló – tetőcsomagtartó az utastér elejétől egészen a plató végéig nyúlik, és minden olyan hasznos kiegészítőt képes elrejteni, amely segítségére lehet a kalandok során. Az akadálymentes haladásról a 11 centiméterrel megemelt futómű, a 18 col peremátmérőjű Method Race alumínium keréktárcsákra szerelt 35 colos terepabroncsok és a fülke teljes hosszában végigfutó oldalfellépők gondoskodnak. Az utastérben a kényelmet az első fejtámlákba épített monitorok, zárható széfek és párnázott fekhelyek fokozzák, a platóban pedig kétzónás hűtő kapott helyet.

 -

Toyota Tundra Kevin Costner


A zéró helyi károsanyag-kibocsátású Tundra PIE Pro mobil pizzagyára házhoz viszi a partit, a robotizált látványkonyha legutóbb éppen a Toyota standján vert sátrat. Az alapjául szolgáló SR5 modell hagyományos benzinmotorját az eredetileg a Toyota Mirai sorozatgyártású személyautóban szolgáló üzemanyagcellás hajtásláncra cserélték. Ezzel is jelezni kívánták, hogy továbbra is komolyan foglalkoznak a haszonjárművek esetében is e témával. A Tundra platóján kialakított, teljesen önállóan működő konyha hűtőszekrénnyel, számítógéppel vezérelt robotkarokkal és egy hordozható, nagy hatékonyságú szállítószalagos sütővel rendelkezik. Ahogyan a teherautó, úgy az összes konyhai egység is a hidrogént alkalmazó üzemanyagcellával működtethető. A pizza elkészítésének teljes folyamata egyébként 6-7 percig tart. Először az egyik robotkar kinyitja a hűtőszekrényt, kiveszi a pizzaalapot, ráhelyezi a szállítószalagra, majd lelkes kukta módjára becsukja a hűtőt. A pizza ezután a gyors üzemű sütőben sül meg, ezután a másik robotkar leveszi, felszeleteli, bedobozolja és végül felszolgálja a Tundra hátuljánál várakozó éhes látogatóknak. Jó étvágyat!

 -

Toyota Tundra Pie Pro


Nissan

A Nissan fókuszában ezúttal egyértelműen a katasztrófaelhárítás állt, ugyanis mindkét kiállított platós modellje mentési célokra készült. A turbófeltöltéses, 5 literes, V8-as Cummins dízelmotorral meghajtott Nissan Ultimate Service Titan mentőautót az Amerikai Vöröskereszttel együttműködve építették Dél-Floridában. A B&S Customizing könnyített felépítménye valamennyi olyan jellemzőt magában rejt, amely szélsőséges terepviszonyok esetén is megkönnyíti az önkéntesek munkáját, legyen szó sérültszállításról, vérellátási feladatokról, vagy éppen műszakok közötti pihenésről.

 -

Nissan Ultimate Service Titan


A Nissan Titan XD Gas PRO-4X modellen alapuló PAWS ONE koncepció az állatok mentését szolgálja katasztrófa sújtotta területeken. Az adományokból fenntartott Animal Rescue Rigs műhelye kifejezetten olyan járműveket kíván átalakítani a jövőben, amelyek természeti csapások esetén nyújtanak segítséget a szakemberek számára.

 -

Nissan Titan PAWS ONE


Honda

Talán egyedül a Honda rugaszkodott el teljesen a valóságtól. A Rugged Open Air Vehicle koncepcióban két különböző járműkategória talál egymásra. Első ránézésre nem is gondolnánk, hogy a Honda Pioneer 1000 könnyű tehergépjármű (side-by-side) megjelenését tükröző tanulmány alapja a tengerentúlon népszerű önhordó felépítésű Ridgeline pickup. E két világ furcsa nászaként született meg ez a tanulmány, amely gyártása esetén a legnagyobb nyitott kalandjárműként kerülhet be az unatkozó milliárdosok gyűjteményébe. Bár a luxusöszvér még egyedi darab, mégis rengeteg meglévő Honda-alkatrészt alkalmaz. A padlólemez, a felfüggesztés és a kormánymű például a Ridgeline típusé, az ajtók és a kormánykerék a Pioneer típuscsaládból lehet ismerős, a vízálló anyaggal borított sportülések pedig eredetileg a Civic Type R modellekben találhatók meg.

 -

Honda Rugged Open Air Vehicle