Magyarországon is bemutatkozott a potenciális ügyfelek és a szaksajtó képviselői számára a 2018-as Év Kishaszonjárműve, az IVECO Daily Blue Power. Az importőr DanubeTruck Magyarország Kft. központjában már át is adták tulajdonosának az első példányt.
Hirdetés:

Idén negyvenéves az IVECO népszerű kishaszonjárműve, a Daily, és ezt a neves jubileumot nem is ünnepelhetné méltóbban a DanubeTruck Magyarország Kft., mint a Blue Power család bemutatásával. Az Év Kishaszonjárműve díjat nyert újdonság ugyanis három rendkívül innovatív és a fenntarthatóság irányába mutató hajtásmódot foglal magában, márpedig a műszaki újítások és az alternatív, környezettudatos hajtások kínálata mindig is a Daily erényeinek számítottak.

E három hajtásváltozat egyike az RDE Ready dízelmotor, amely már most teljesíti a csak 2020-ban életbe lépő, valós menetkörülmények között mért károsanyag-kibocsátásra vonatkozó norma előírásait. Ez a modell a továbbfejlesztett dízelmotorral, a HI-MATIC nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval, az Eco Switch funkcióval és a Michelin energiatakarékos gumiabroncsokkal hét százalékkal kevesebb tüzelőanyagot fogyaszt, mint elődje. Hazánk első Daily Blue Power modellje is dízelmotoros, amelyet Kóródi Ferenc, a professzionális íjászati vesszőfogó táblákat gyártó Freddo Kft. ügyvezető igazgatója vett át a rendezvényen.

 -

A kiállított Daily modellek között 7,2 tonna össztömegű, 5,1 méter tengelytávolságú, légrugós fülke-alváz is szerepelt

A Blue Power modellek másik lehetséges hajtásmódja a sűrített földgáz, azaz a CNG, amely az ezredforduló óta elérhető a Daily típushoz, úttörőként meghonosítva ezt a tiszta, csendes, gazdaságos és megbízható technológiát a kategóriában. Most pedig a már jóval korszerűbb motor mellett az az újdonsága, hogy HI-MATIC nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval is társítható a gázmotor. Biometánnal üzemeltetve egyébként 95 százalékkal csökken a környezet szén-dioxid-terhelése a dízelekhez képest. Elterjedését hazánkban az nehezíti, hogy még mindig csak egy tucat közforgalmú töltőállomás áll rendelkezésre, valamint a földgáz jelentős mértékű jövedéki adóval terhelt ára mérsékli a gazdaságosság terén mutatott előnyöket.

A harmadik alternatíva pedig a tisztán elektromos hajtás a Daily Blue Power esetében. Ez a technológia sem új a típus kínálatában, hiszen már hosszú évek óta elérhetők a sorozatgyártású elektromos Daily kishaszonjárművek. A legutóbbi továbbfejlesztés eredményeként a Blue Power modellek hatótávolsága akár kétszáz kilométer is lehet, amit nagy terheléssel, télen, városi forgalomban, tehát teljesen életszerű körülmények mellett is tud a jármű. Nemrég Oslo városában egy 5,5 tonnás minibuszkivitel utasokkal a fedélzetén 230 kilométert tett meg egy feltöltéssel egy teszten. Az akkumulátorok pedig gyorstöltéssel akár két óra alatt is teljesen feltölthetők.

Zákány Zoltán, a DanubeTruck Magyarország Kft. új ügyvezető igazgatója és Horváth Viktor, az importőr kishaszonjárműves részlegének értékesítési vezetője persze ennél is több adatot közölt a Blue Power modellekről, ám ezeket mi már korábban részletesen ismertettük.