Villanymotoros városi autóbuszokhoz és elsősorban építkezéseken, nehéz terepeken használt tehergépjárművekhez fejlesztett ki új gumiabroncsokat a Hankook. Nézzük csak, mit is tudnak ezek a termékek?
Hirdetés:

Megszokhattuk, hogy kis túlzással naponta állnak elő valamilyen újdonsággal a járműiparban érintett cégek az elektromos hajtás kapcsán. Ez alól ma már a gumiabroncs gyártók sem számítanak kivételnek, legalábbis a Hankook biztosan nem. A cég ugyanis SmartCity AU04+ elnevezéssel egy olyan gumiabroncsot jelentett be az IAA Haszonjárművek szakkiállításon, amelyet kifejezetten elektromos hajtású városi buszokhoz terveztek. Az új abroncsok a gyártó ígérete szerint könnyedén elbírják a dízelmotoros társaiknál dinamikusabban gyorsuló, ugyanakkor nehezebb elektromos buszokat. A 315/60 R 22,5 méretű gumik a városi felhasználás jelentette nagyobb igénybevételt is jól bírják, így a sok fékezést, gyorsítást, kanyarodást. Az új abroncsoknak emellett kicsi a gördülési ellenállása, mégis jól tapadnak és az elektromos meghajtásra jellemző nagyobb gyorsulás mellett is könnyen irányítható marad a gépjármű. A mérnökök külön figyelmet fordítottak arra, hogy még nedves úton is megfelelően tapadjanak a gumik. Módosítottak a mintázaton és a gumikeverék molekulaszerkezetén is, hogy nagyobb futásteljesítményt, egyenletesebb kopást érjenek el. Így nagyobb hőmérséklet-tartományban, egész évben használható az újdonság. Ráadásul az abroncs oldalfalát is megerősítették, hogy a tervezett felhasználásra jellemző kemény járdaszegélyeknek is ellenállóbb legyen.

 -

A SmartWork AM11 futófelületén három széles vízelvezető felületet található

Emellett három új SmartWork vegyes felhasználású gumiabroncsot is piacra dobot a Hankook, AM11, DM11 és TM11 néven. Ezeket az abroncsokat kifejezetten olyan tehergépjárművekre tervezték, amelyekkel főként aszfaltozott úton közlekednek, ám az „utolsó kilométert” földúton vagy egyenetlen terepen teljesítik. A kormányzott kerekekre szánt SmartWork AM11 futófelületén három különösen széles vízelvezető felületet árkot alakítottak ki, amelyek hatékony védelmet jelentenek a vizencsúszás ellen. Az árkokban kialakított blokkok megakadályozzák a kavicsok vagy apróbb kövek beletapadását. A SmartWork AM11 zárt válla jobb iránytartást, nagyobb stabilitást és hosszabb élettartamot biztosít.

 -

A TM11 az AM 11 módosított változata, kifejezetten pótkocsikhoz

A TM11 az abroncs pótkocsikhoz tervezett változata, és abban különbözik az előbbi modelltől, hogy félig nyitott vállformájú. A keresztirányú lamellák jobb tapadást biztosítanak, különös tekintettel a sáros vagy havas utakon.

 -

A DM11-et pedig kifejezetten a meghajtott kerekekre tervezték

A SmartWork DM11 abroncsokat pedig kifejezetten a meghajtott tengelyre tervezték. A futófelület mintázata V alakú, ami fokozza a vízelvezetés hatékonyságát, így az építkezések, sáros utak sem jelentenek problémát. A SmartWork DM11 futófelületének közepén a mintablokkokat összekötötték, így a blokkok stabilabbak és jobban ellenállnak az erőhatásoknak, ami kiváló egyenesfutást biztosít.

 -

A SmartWork mindhárom változata M+S besorolású, így télen is biztonságosan használható