Nincs megállás a konvojozás terén. Ezúttal a Scania tesztelt zárt pályán a mindennapi forgalomban nagy valószínűséggel bekövetkező eseteket, mint például egy személyautó besorolása a tehergépkocsikból álló konvoj tagjai közé.
Hirdetés:

Újabb sikeres konvojozási kísérletet hajtott végre a Scania egy használaton kívüli svéd repülőtér futópályáján négy félig önvezető nyerges szerelvénnyel. Mindegyik járműben ült vezető, de csak az első vezetett ténylegesen. Christoffer Norén fejlesztőmérnök a harmadik gépkocsiban ült, és azt nyilatkozta a teszt után, hogy nagyon pihentető volt a rendszer kezelése. Ezenkívül azt is szimulálták, amikor egy személygépkocsi váratlanul betolakodik a konvojban szorosan egymás mögött haladó szerelvények közé. A tehergépkocsik azonnal alkalmazkodva maguktól létrehoztak egy biztonságos közt az autó számára, majd miután távozott a konvojból, a teherautók újból felzárkóztak egymáshoz. A fékteszt során pedig a vezérjármű fékezésére azonnal reagált a többi szerelvény is. A tesztek tehát megmutatták, hogy a rendszer mennyire készen áll a közúti tesztelésre, hiszen a váratlan „közbeszólásokat” is felkészülten kezelte. A Scania szerint a fenntartható fuvarozás a jövőben számos megoldás együttes használatával valósulhat meg, és ezek egyike a konvojozás. Ez a fuvarozási járműforgalom, sőt, a logisztika optimalizálásának egyik leghatékonyabb módja.