Elektromos hajtású kivitellel bővült a Renault Master kínálata. Sőt, a felhasználási területéhez illő szolgáltatáscsomagot is ad a Renault az elsősorban városi futárok számára ideális járműhöz.
Hirdetés:

Kész csoda, hogy eddig nem kínált villanymotoros változatot a Renault a Master haszonjárműből. Hiszen több évtizedes múltra tekinthetnek vissza az elektromos hajtású Renault járművek, és jelenleg is Európa vezető villanyautó-gyártója a Renault. A már itthon is kapható Zoe ugyanis Európa legnépszerűbb elektromotoros személyautója, míg a Kangoo Z.E. a villanymotoros haszonjárművek között vált vezetővé. Eddig csak a Kangoo létezett elektromos kivitelben a Renault haszonjármű-kínálatában, a változó piaci igények azonban a franciákat is változásra sarkallták. Hiszen rohamosan nő az internetes vásárlások száma, és az így beszerzett termékek zöme futárszolgálattal jut el a vevőkhöz. Ehhez pedig olyan jármű használata praktikus, amely partner a többnyire városi helyszínek közötti sok rövidtávú szállításban. No és persze legalább helyi szinten nem szennyezi a lakóhelyek levegőjét. A rövid utakon, különösen télen üzemi hőmérsékletűre sem melegedő dízelmotorok helyett tehát alkalmasabb választás lehet a villanymotoros furgon.

 -

A Renault Európa vezető villanyautó-márkája. Majdnem minden negyedik Európában eladott elektromos gépkocsi Renault

A Renault Master Z.E. is a Kangoo Z.E. új, 33 kilowattórás lítiumion-akkumulátorát kapja, amellyel 200 kilométeres elméleti hatótávolság adódik (míg a Kangoo Z.E. esetében 270 kilométer). A gyakorlatban hűtéssel, fűtéssel, téli időjárási viszonyok között, nagy terheléssel, sok megállással járó városi üzemmódban is elmegy legalább 120 kilométert a Master Z.E. Az LG-vel közösen megalkotott akkumulátorcsomag kedvező energiasűrűsége és fejlett elektronikus vezérlése jóvoltából alkalmas szélsőséges körülmények között is helytállni. Hiszen a 33 kilowattóra kapacitás amúgy meglehetősen szerénynek mondható, pláne az autó méreteit is figyelembe véve. Ugyanis még a kiskategóriás Renault Zoe személyautó is rendelhető nagyobb, 41 kilowattórás akkumulátorcsomaggal. Városi használathoz viszont abszolút elegendő ekkora akkumulátor a Masterhez.

 -

A Master bevált megoldásai – például a tolatássegítő kamera visszapillantó tükörbe épített kijelzője – a Z.E. modellben is megtalálhatók

A Renault Master Z.E. akkumulátorának nagy előnye, hogy méretét tekintve is kompakt, valamint könnyű. Így a jármű hasznos teherbírása 975 és 1377 kilogramm között alakul, miközben pontosan ugyanakkora raktér áll az üzemeltetők rendelkezésére, mint a dízelmotoros változatok esetében. A Master Z.E. akkumulátora ugyanis egyáltalán nem csökkenti a rakteret, kompakt mérete jóvoltából teljes egészében a fülke alatt kapott helyett. Ez is nagyban hozzájárul a kompromisszummentes használathoz, illetve, hogy a dízel járműből átülő gépkocsivezetők valóban az elektromos hajtás előnyeit élvezhessék. További fontos részlet, hogy a kifejezetten városi áruterítésre, csomagkézbesítésre szánt Renault Master Z.E. akkumulátora még a gyári, 32 amperes, 7,4 kilowattos fali töltővel is csupán hat óra alatt teljesen feltölthető.

 -

A Master Z.E. 33 kilowattórás lítiumion-akkumulátorának tömege 255 kilogramm

Erőforrásul a márka bevált – a Zoe és a Kangoo Z.E. modellekben is megtalálható –, kiváló hatásfokú R75 villanymotort kapja a Renault Master Z.E., 76 lóerővel. Teljesítményértékénél persze fontosabb már álló helyzetből rendelkezésre álló, 225 newtonméter legnagyobb forgatónyomatéka. A jármű 100 kilométer/órára korlátozott legnagyobb sebessége akár a városi forgalomhoz továbbra is messzemenően elegendő 80 kilométer/órára mérsékelhető. Ráadásul ez szerényebb gyorsulással is társul, pusztán az Eco funkció aktiválásával. Mindez valóban számottevően hozzájárul a gazdaságossághoz, hiszen a legnagyobb sebességet gyakran kihasználó sofőrrel is nagyobb hatótávolság adódik mérsékeltebb gyorsulással és legfeljebb 80-as tempó mellett, mint 100-as végsebesség esetén.

 -

40 ország 650 pontján várják Renault Pro szolgáltatásokkal a haszonjármű-vásárlókat

A Renault Master tehát elektromos kivitelben is megtartotta klasszikus előnyeit, és a Master Z.E. palettája ugyancsak széles. Összesen hat változatban kínálják, háromféle hosszúság és kétféle magasság közül választhatnak az üzemeltetők. A négyféle furgon 8–13 köbméteres rakteret nyújt, míg a kétféle fülke-alváz kétféle hosszúsággal érhető el, így akár 22 köbméteres dobozos felépítménnyel is élvezhetők az elektromos hajtás előnyei. Valamint a Master Z.E. is elérhető a Renault Pro+ szolgáltatásaival teljesen igényre szabott kivitelben, például hűtött raktérrel vagy egyedi fényezéssel.
Az elektromos hajtással pedig további előnyöket is kínál a Master Z.E. A My Z.E. Connect alkalmazás segítségével például telefonon, illetve számítógépen keresztül is nyomon követhető a jármű akkumulátorának töltöttsége és a még megtehető hatótávolság. A Z.E. Trip jóvoltából a legtöbb európai országban a jármű navigációs rendszere a töltőhelyeket is jelöli, míg a Z.E. Pass jóvoltából a fizetős töltőhelyek is egyszerűen, akár mobiltelefonról igénybe vehetők.

 -

Z.E. Trip alkalmazással a navigációs rendszer megjeleníti a villanyautó-töltő helyszíneket

A fentieken túl szintén hasznos segítséget jelentenek minden Renault haszonjárművet üzemeltetőnek a Renault Easy Connect megoldások, különösen ezek flottaüzemeltetők számára továbbfejlesztett változatai. Az Easy Connect rendszerrel a lehető leghatékonyabb módon, bármikor, folyamatosan, mégis a gépkocsikkal dolgozó munkatársak zavarása nélkül a szükséges információhoz juthat az üzemeltető, az egyes járműveket és a teljes flottát illetően egyaránt. A járművekbe épített telematikai egység ugyanis bárhonnan naprakész adatokat szolgáltat a kilométer-számláló állása, a hatótávolság, a tartózkodási hely, a tüzelőanyag-fogyasztás, a gumiabroncsnyomás, a műszaki hibára figyelmeztető jelzések és az esedékes szervizlátogatásig megtehető távolság vonatkozásában.

 -

Franciaországban, évi tízezer kilométeres futásteljesítmény esetén havi bő 25 ezer forintos akkumulátor-lízingdíj mellett nettó 14,5 millió forinttól indul a Master Z.E. ára

Mindezek ismeretében a flottakezelők valóban teljes körűen ellenőrzésük alatt tarthatják a rájuk bízott járműparkot. Valamint a tüzelőanyag-fogyasztás csökkentése és a szervizlátogatások tervezhetősége jóvoltából is lefaraghatók az üzemeltetési költségek. Ezek pedig a környezetvédelmet is elősegítik, míg a tudatosabb gépjárművezetők jóvoltából fokozható a biztonság. Az Easy Connect azonban további lehetőségeket is magában rejt, és a Renault folyamatosan fejleszti szolgáltatását. A 2018 közepétől már egész Európában működő Easy Connect rendszert újabb és újabb partnervállalatok bevonásával, az igénybe vehető szolgáltatások bővítésével tökéletesíti a Renault. A villanymotoros Master Z.E. forgalmazását pedig Franciaországban már meg is kezdték.