Közeledik az a korszak, amikor már nem lesz szükség járművezetőkre a fuvarozás vagy épp a közösségi közlekedés területén. A Scania is készül már a jövőre, ezért gőzerővel fejleszti az önvezető teherautóit.
Hirdetés:

Zárt területeken, például bányákban vagy kikötőkben már kitűnően működnek az önvezető gépjárművek, ám közúton már bonyolultabb a helyzet. A konvojban haladó és 90 kilométer/óra sebességet tartó önvezető teherautók fejlesztése a Scania egyik főmérnöke, Tom Nyström szerint nem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre tűnik. Pedig a konvojban haladó teherautók tüzelőanyag-fogyasztása csökken, ebből adódóan a károsanyag-kibocsátásuk is mérséklődik, szóval fontos követelmény a fejlesztés során, hogy képesek legyenek erre az önvezető gépek. Európában 2023-ra várható a részben önvezető teherautók közlekedésének feltételeit részletesen leíró szabályozás bevezetése. Ám a Scania már a teljesen önállóan működő teherautókon dolgozik a szingapúri közlekedési minisztériummal és a kikötői hatósággal együttműködve. A gyártó fejlesztés alatt álló konvoja így Szingapúrban a közúton is bizonyíthat, konténereket szállítva a kikötői terminálok között. A Scania három önvezető tehergépe képes 80 kilométer/óra tempóval követni egymást, tartva a fél másodperces, tehát tízméteres távolságot. „Az egyik legnagyobb előnye az önvezető teherautóknak, hogy a sűrű forgalomtól mentes éjszakai órákban is végig képesek közlekedni” – beszélt a fejlesztésről Nyström.
A három önvezető Scania teherautóról egy rövid videót is megosztottak:

Viszont az idő még nem érett meg arra, hogy az önvezető városi buszok is birtokukba vegyék az utcákat, ám a Scania már ezen a területen is gőzerővel fejleszt. Egy önvezető buszuk már működik a Södertälje városában található létesítményeik között.