Tereprali versenyek előfutója vagy kozmetikai extrák drága csomagja? A Mitsubishi L200 Desert Warrior és a Mitsubishi L200 Barbarian SVP remek példája annak, hogy minden csak tálalás kérdése.
Hirdetés:

Micsoda?! Én egy menő tereprali-versenyautó képére kattintottam, és egy ilyen higított, vizezett valamit kapok? Igen, kérem, így működik a marketing! Építenek egy szép és látványos tanulmányt, hogy azzal eladják az általa ihletett limitált példányszámú kivitelt. Abban a reményben, hogy a kedves vevő teljesen elámul a koncepció merészségétől. Így megveszi a reklámozott terméket, és minden egyes alkalommal, amikor beszáll a pickupjába, a sztyeppén, a sivatagban vagy éppen a hegyek között érzi magát.

 -

Apait-anyait beleadtak a terepralik előfutóit idéző Desert Warrior (sivatagi harcos) tanulmányba

Persze tudjuk, hogy mindez csak az ilyen ötletek kiagyalói fejében elfogadható érvelés. A vevő, aki kifizet több millió forintnak megfelelő brit valutát a munkaeszközéért, az tudja, hogy akár a tanulmány képességeit is elérhetné járműve tudása – ha még további sok-sok pénzt ráköltene. Szerencsénkre ez az egész kérdéskör csak az Egyesült Királyságban jelent kínzó problémát a vevőknek jelenleg, így számunkra elég, ha gyönyörködünk a tanulmányban, amelyet a limitált kivitel népszerűsítésére építettek.

 -

Egy túlélésre tervezett segédmotoros terepkerékpár kandikál ki a platón a hatalmas abroncsok közül. A repülőgépszárny tetődobozként funkcionál, amelyből drónokat indíthatnak

Akár mondhatnánk azt is, hogy irigység szülte az L200 új változatát, ugyanis tavasszal hirtelen mindenki az olaszok különleges kiviteléről beszélt. Márpedig az ikertestvére helyett igenis tessék az eredetire, az L200-ra figyelni – gondolhatták a Mitsubishi marketingesei. Azonban a helyzet közel sem ez, a japán gyártó pickupjai hosszú évek óta kapnak különböző különleges kiviteleket. Ezek mindig is nagyon, khmm, férfias neveket kaptak: például Raging Bull (Dühöngő Bika), Challenger (Kihívó).

 -

Régóta szeretik az Egyesült Királyságban mindenféle macsó utónévvel ellátni az L200 különleges kiviteleit – ez például a 2004-es Warrior, azaz a Harcos

Most éppen a Barbarian fedőnevű kivitelből készült az új termék, amelyet népszerűsíteni kívántak. A barbár kivitel már alapban is elég jól felszerelt: többek között eső- és fényérzékelő, kulcs nélküli ajtónyitás, navigációs rendszer, Bluetooth telefon-kihangosító, bixenon fényszórók, tolatókamera és sebességtartó is megtalálható benne. A motorja a már ismert 2,4 literes dízelmotor erősebb, azaz 180 lóerős, 430 newtonméter legnagyobb nyomatékú változata. A négyhengeres egység manuális vagy automatikus váltóval egyaránt választható.

Erős motor, kívánalmakat nem hagyó felszereltség, akkor mitől különleges a különleges kivitel? Nos, a Mitsubishi L200 Barbarian SVP a háromgyémántos márka új Special Vehicle Projects (különleges járművek) részlegének első terméke. Az Egyesült Királyságban útjára indított kezdeményezés keretében jelentős megjelenésbeli eltérésekkel és különleges színválasztékkal kínálnak majd kis darabszámban készülő járműveket.

 -

A Desert Warrior utcára puhított változata a Barbarian SVP, ami valójában nem más, mint külső és belső megjelenésbeli extrák drága csomagja

A barbár SVP változatából például 250 példányt építenek, a fele a képeken látható kék árnyalatban, a maradék fekete fényezéssel érkezik majd. Az L200 Barbarian SVP külső többletfelszereltsége a fellépők, a platómegvilágítás, a beszállófények, a csillapított nyitású platóajtó és a terepabroncsok. Belül egyedi bőrkárpitozású ülések, a fejtámlába hímezett sorszám és SVP logó, hangulatvilágítás, valamint a küszöbök megvilágított díszlécei különböztetik meg a mezei Barbariantól. A fenti külső és belső extrákért 3400 angol fontot kérnek, ami 1,1 millió forintnál is nagyobb felárat jelent. Azért ha lehetne választani, akkor ugyanezt az összeget a sivatagi harcoshoz hasonlóan inkább mi is a LED-technikájú fénysorokra, a bütykös abroncsokra és a masszív alsó védőemelemekre költöttük volna. Ezek mégiscsak jobban illenek a barbár névhez…