Minden szempontból tökéletes a vasúti szállításhoz a Kögel legújabb Euro Trailer Mega Rail mega kivitelű félpótkocsija, sőt, kapacitása négy raklappal több, mint a normál Mega modelleké.
Hirdetés:

Májusban a transport logistic szakkiállításon mutatta be a Kögel az Euro Trailer Mega Rail mega kivitelű félpótkocsit, FlexiUse felépítménnyel és RoRo vasúti szállításra alkalmas felszerelésekkel. Az új modell tervezésekor a mérnököknek sikerült megvalósítaniuk azt, ami korábban nem volt lehetséges. A FlexiUse felépítménynek és a fejlett, automatikus állítású tengelyütközőknek köszönhetően ez a nagy térfogatú, 1,3 méterrel meghosszabbított félpótkocsi a népszerű T3000 vasúti vagonokon is szállítható.  A FlexiUse révén ugyanis elöl-hátul külön szintezhető a tető magassága, így pontosan beállítható a vasúti kocsikon megengedett legnagyobb magasság, míg a pótkocsi daruzásakor az elforduló tengelyek automatikusan aktiválnak egy sűrített levegős rendszert, amely a megfelelő helyzetbe állítja a tengelyütközőket. Ráadásul a Kögel Euro Trailer Mega Rail raktérfogata körülbelül 111 köbméter, kapacitása pedig 37 Euro-raklap, vagyis négy raklappal több, mint a normál Mega modelleké. Ezáltal az új jármű egyesíti a nagy térfogatú félpótkocsik közúton nyújtott előnyeit a kombinált fuvarozás rugalmasságával és lehetőségeivel. Természetesen az Euro Trailer Mega Rail a DIN EN 12642 Code XL előírásoknak is megfelel, valamint 140 kilométer/óra sebességű vasúti szerelvényeken is szállítható. 

Előző cikkSzáz éve a pályán
Következő cikk60 éves múlt a Bulli-gyár
Kisgyermekkorom óta rajongok a tehergépkocsikért, ezért már a gépészmérnöki tanulmányaim alatt örömmel elkezdtem írni a Rolling Tons magazinba. Azóta nem szűnő lelkesedéssel tesztelem a legújabb haszonjárműveket, közel két évtizeden át főszerkesztőként vezettem a nyomtatott kiadványt.