Most már biztosan látszik, hogy nem kímélik egymást, tényleg kemény csatát vívnak majd az Év Autóbusza címért a gyártók. Ha már a törvényi előírások miatt új járműveket kellett tervezni, akkor az legalább szóljon nagyot – ez az idei mottó.
Hirdetés:

Elsőként a Mercedes-Benz Tourismo RHD típusról rántották le a leplet, így a részletes bemutató előtt egy rövid hír erejéig meg is mutatjuk rögtön az Év Autóbusza elnevezésű mérkőzés elsőként debütáló esélyesét. Az autóbuszok borulásbiztonsági szabványát előíró ENSZ-EGB 66.02. sz. rendelet felkavarja a távolsági autóbuszok piacát, ugyanis a legtöbb gyártónak teljesen új vázat kellett építenie a teljesítéséhez. A Mercedes-Benz is így tett sikertermékével – és a többi gyártóhoz hasonlóan ezt kihasználta a teljes generációváltásra is. Az új önhordó vázszerkezetre mindössze 0,33-as légellenállási együtthatójú karosszériát terveztek. Ám nem álltak meg ennyinél, az új szerkezetnek köszönhető tömegmegtakarítás és a jobb légellenállási jellemzők mellé odacsapták a márka tavaly nyáron bemutatott gazdaságossági megoldásait is. A hajtáslánc újdonságaival együtt az új nemzedék akár tíz százalékkal kedvezőbb tüzelőanyag-fogyasztást ér el elődjénél.

 -

Jól ismert elemekből építkezik a vezetői munkakörnyezet. A képen láthatónál egyszerűbb és olcsóbb kivitelben is választható a műszerfal

Apropó, hajtáslánc: A már jól ismert 10,7 literes, soros, hathengeres motor ezentúl akár 456 lóerő teljesítménnyel is választható. További újdonság, hogy a Tourismo RHD kínálatában megjelent egy új belépőszintű ajánlat is, a 7,7 literes egység 354 lóerőt kínál. Az erőforrásokhoz nyolcfokozatú automatizált váltót társítanak. Természetesen teljes az elektronikus rendszerek kínálata is, így a domborzatkövető hajtásláncvezérléstől az éberségfigyelőn és az automatikus vészfékrendszeren át egészen a torlódásasszisztensig számtalan gazdaságossági és biztonsági rendszert kínál az új Tourismo RHD.
Ráadásul a korábbinál is sokoldalúbb a magaspadlós típus. A kínálatban három különböző hosszúság és összesen négy modell szerepel. A buszok 12 295–13 935 milliméter hosszúak, csomagterük 9,9–12,1 köbméteres, és az elsőként bemutatott példányok kiviteltől függően 48–57 ülőhelyet nyújtanak. Már az Európai Unióban engedélyezett új tömegkategóriákban érkezik a Mercedes-Benz Tourismo RHD: kéttengelyesként 19,5 tonna, háromtengelyesként pedig 24,75 tonna a megengedett össztömege.

 -

A csillagos márka limuzinjaiban is megállná helyét az új rombuszmintás kárpitozás. A középső folyosón két méter fölötti a belmagasság

Lényegesen több személyre szabási lehetőséget kínál az utastér is, e tekintetben egyértelműen igyekszik a luxusmárkák felé húzni az újdonság. Számtalan anyag és szín választható a különböző felületekre, míg az opcionális felszerelések között a konyhától a fedélzeti vezeték nélküli interneten át a kerekesszék-liftig számtalan tétel szerepel. Ám amint az egyszerűbb műszerfal is jelzi, nem mindenki luxusjárműnek választja majd az új Tourismo RHD modelleket. Ugyanis míg a kedvezőbb fogyasztás és a hosszabb szervizintervallumok minden üzemeltetőnek fontos szempontok, addig a menetrend szerinti és a szerződéses járatokon a gazdaságos üzemeltetés mellett a kedvezőbb beszerzési ár is elengedhetetlen. És mint annyi konkurens, a Tourismo RHD is egyre több különböző igényű vásárlói célcsoportnak kíván megfelelni egyetlen járműcsaláddal. Szinte biztos, hogy a szintén idén debütáló új MAN Lion’s Coach is hasonló elvet követ majd. Érdekes küzdelem kezdődik a vásárlók és a zsűri kegyeiért.

 -

A költségmegtakarítás minden részletre kiterjed: az első fényszórók az Actros kelléktárából származnak, míg a hátsó lámpatestek a Citaro típusról érkeztek