Egyre több városban nyernek teret a hibrid vagy elektromos hajtáslánccal szerelt buszok, amelyek a végállomásokon töltődnek. Az utóbbi időben a Magyarországon is jelen lévő ABB nyert három pályázatot villámtöltő berendezések leszállítására.
Hirdetés:

Sajnos még nem hazánkban üzemelik majd be az OppCharge interfészen alapuló töltőállomásokat, pedig a budapesti és szegedi, aránylag rövid trolibuszvonalakon simán nyugdíjazhatná ez a megoldás a piros, illetve zöld-fehér masinákat. Az ABB-hez Belgiumból, Svédországból és Kanadából érkeztek a most tárgyalt megrendelések. A legtöbb töltőt a Volvo Buses igényelte, ami nem meglepő. Hiszen egyrészről egyelőre csak a Volvo kínál sorozatgyártású, lehetőség szerinti töltésre alkalmas buszokat. Másrészről pedig a járműgyártó az innovatív közösségi közlekedési megoldásait kulcsrakész rendszerként kínálja, az üzemeltető felé egyetlen kézből. A svédek pontosan 12 busztöltő rendszert kértek, amelyek a belgiumi Charleroi városban üzemelnek majd a már korábban telepített három rendszerrel együtt. Kiépítésük 2018-ban fejeződik be, és Vallónia tömegközlekedését szolgálva 101 hibrid Volvo buszt töltenek majd. Belgium ezzel a húzással Európa élvonalába tör az elektromos buszhálózat méretét tekintve.

 -

Volvo 7900 hibrid hajtáslánccal

Svédország sem akar lemaradni, habár a Värnamo önkormányzatától érkező megrendelés az első olyan az ABB-nél, amely svédországi kereskedelmi buszvonalhoz kapcsolódik. Észak-Amerikába szintén először szállít majd az ABB elektromos buszokhoz töltőt. A Nova Bus – amely a Volvo Buses észak-amerikai divíziója – néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy együttműködésre lép az ABB-vel. A Montrealba szánt villámtöltő egyelőre csak demonstrációs célokat szolgál, az elektromos járművek térnyerését szeretnék elősegíteni vele. Visszatérve még Európához, említést érdemel Luxemburg városa is, ahol két lehetőség szerinti töltőpont szolgál ki öt hibrid Volvo buszt, amelyeknek végállomása a város központi buszpályaudvara.

 -

Környezetvédelmi és gazdasági szempontból is jó megoldás az elektromos városi buszok használata

A töltőállomásokon egyébként nem kizárólag Volvo buszokat láthatnak el energiával. A végállomásokon csupán 3–6 perc szükséges a töltéshez, és már indulhatnak is tovább a hibrid vagy teljesen elektromos buszok. Márpedig a végállomásokon általában ennél többet is állnak a buszok, tehát ez a technológia valóban indokolatlanná teheti a trolibuszok alkalmazását.