RT Milyen szakmai múlttal a háta mögött került a DAF Trucks és a Hungarotruck élére?
KD Viszonylag fiatalon érkeztem a Hungarotruck Kft. csapatába 2006-ban. Eleinte asszisztensként a marketing területén dolgoztam, majd átkerültem az akkor újonnan alapított DAF Hungary Kft.-hez, ahol többek között hálózatfejlesztéssel és az alkatrészüzletággal foglalkoztam. Pályafutásom következő fontos fejezeteként 2009-től a PACCAR Parts alkatrészüzletág magyarországi vezetőjeként tevékenykedtem egészen 2013 tavaszáig. Ekkor ugyanis lehetőséget kaptam, hogy Londonban, az Egyesült Királyság piacán folytassam ezt a munkát a PACCAR Partson belül. Itt később a flották kiszolgálásának fejlesztésével foglalkoztam az alkatrész-üzletágazatban. Majd 2015 végén egy újabb nemzetközi ajánlatot kaptam, amelyet szintén örömmel elfogadtam: az Egyesült Államokban a Peterbilt középkategóriás teherautóinak piaci részesedését kellett fellendítenem. Tavasszal már az első kézzelfogható sikereket is elértem ennek megvalósításában, amikor ismét új ajánlat érkezett Eindhovenből, a DAF Hungary Kft. és a Hungarotruck Kft. ügyvezető igazgatói tisztségének ellátása. Nem volt könnyű a döntés, hiszen két nagyon jó lehetőség közül kellett választanom. Végül ez utóbbi mellett döntöttem, és most már egészen biztos vagyok abban, hogy helyesen.
RT Az első hónapok tapasztalatai alapján milyen tervekről tud már beszámolni a közeljövőre vonatkozóan?
KD Gyönyörű kihívásnak tartom a mostani feladatomat. Az elmúlt több mint három év alatt sok minden változott ennél a két cégnél, akárcsak a piacon. Ezért először is pontosan fel kell térképeznem a helyzetet, amihez sokat tájékozódom a kollégáimtól. Továbbá rendszeresen találkozom az ügyfeleinkkel, akiktől az a visszajelzés, hogy a piacon a DAF messze a legjobb a szervizkiszolgálás, illetve a háttértámogatás minősége terén. Ennek fenntartása, sőt, fokozása érdekében a Hungarotrucknál a szervizkapacitás további növelését tervezzük, és igény szerint a vevőszolgálati mozgó értékesítők létszámát is bővítjük majd. A hálózat országos lefedettségében még akadnak fehér foltok, ezeket igyekszünk a közeljövőben megszűntetni. Míg a járműértékesítésben szeretném elérni, hogy az értékesítők több új ügyfelet tudjanak megkeresni, illetve megnyerni, növelve ezáltal a piaci részesedésünket. A tervek mellett már egy konkrét intézkedésről is beszámolhatok. Kezdeményezésemre bevezettünk egy új belső rendszert, amely jobban összekapcsolja a járműértékesítők, a szervizben dolgozók és az alkatrész-értékesítők információit az egyes ügyfelekkel folyó tárgyalásokkal kapcsolatban. Ezáltal csökkent a kollégák adminisztrációs terhelése, hatékonyabbá vált a munkavégzés, átláthatóbbak a folyamatok, és mindezek eredményeként ügyfélközpontúbb a kiszolgálás. Végül szeretném kiemelni, hogy piackutatásaink alapján Európa-szerte, de különösen Magyarországon megfigyelhető, hogy a DAF tehergépkocsikat megismerő ügyfelek legtöbb esetben márkahű rajongókká válnak. Erre utal egyik eredeti marketingszlogenünk, amely jól kifejezi vállalatunk filozófiáját: Egyszer DAF, mindig DAF.