Április elején több nagy európai tehergépkocsi-gyártó között a DAF is útnak indította vezeték nélkül összekapcsolt nyerges szerelvényekből álló konvoját EcoTwin név alatt a Holland Infrastrukturális és Környezetvédelmi Minisztérium által április 6-ára megszervezett European Truck Platooning Challenge (Európai Tehergépkocsi-konvojozási Kihívás) rendezvényre. A program célja megszerezni a kormányok engedélyét vezeték nélkül összekapcsolt szerelvények nagyszabású, egész Európán átívelő tesztelésére. Ezeknek a konvojoknak a lényege, hogy a járművek nagyon szorosan követhetik egymást, jelentős előnyöket kínálva a tüzelőanyag-fogyasztás, a szén-dioxid-kibocsátás, a biztonság és a forgalom gördülékeny áramlása terén. A DAF részvételével folyó EcoTwin projekt szerelvényei automatizált járművezetési technológia segítségével nagyon kis követési távolsággal tudnak haladni egymás mögött. A második jármű Wifi-P, radar és kamerák használatával akár fél másodperces időközzel is követheti az előtte haladót, ami nyolcvan kilométer/óra sebesség mellett körülbelül tízméteres követési távolságot jelent. Továbbá a Wifi-P kapcsolat révén az EcoTwin szerelvények vezetői kommunikálhatnak is egymással vezetés közben. Minden, amit az elöl haladó teherautó vezetője lát maga előtt, a második járműben megjelenik egy képernyőn. Az eddigi vizsgálatok szerint a szerelvények közötti követési távolságot a lehető legkisebbre csökkentve és a légörvényeket legjobban kihasználva a jövőben akár tíz százalékos tüzelőanyag-megtakarítás is elérhető.
A European Truck Platooning Challenge indulásának pillanata a DAF belgiumi Westerlóban található tengely- és fülkegyártó üzeme előtt. A képen balról jobbra: Christophe Leurident (a belga közlekedési miniszter tanácsadója), Ron Borsboom (termékfejlesztési igazgató, DAF), Maurice Geraets (üzletfejlesztési igazgató, NXP), Leo Kusters (ügyvezető igazgató, TNO), Gert Liefting (ügyvezető igazgató, Ricardo Netherlands)