Ford F-150 Lightning: Amerikai villámcsapás

Megérkezett a Nagy Víz túloldalán évtizedek óta hallatlanul kedvelt platós Ford F-150 üzleti, hivatásszerű felhasználásra tervezett elektromos kivitele – a benzinesekéhez mérhető praktikummal, hatótávval, és ami a legmeghökkentőbb, árral! Európa és Kína az elektromobilitás élharcosai, de mindeddig csak félszívvel követte őket a legautósabb kontinens, Amerika. Annál nagyobb a jelzésértéke, hogy villámként ütött be az Amerikai Egyesült Államok legnépszerűbb járműkategóriájába a...

Körkörös gazdaság: Túlélési esély

Korunk két vezető célkitűzése ütközik össze recsegve-ropogva: a gazdaság és minden egyes cég, ország állandó növekedésének igénye, illetve a fenntarthatóság. Bolygónk adottságai kizárják mindkettő egyidejű elérését. A kiút az újrahasznosítás lehet. Vásárolj újat, korszerűbbet, környezetkímélőbbet, a fenntarthatóságot jobban szolgálót – ezt sulykolja napról-napra fejünkbe a reklám. Érthető, hogy mindenki minél többet akar eladni a portékájából. Mivel azonban a vásárlóközönségnek már...

Castrosua Nelec: Spanyol hódító

Rendkívül rugalmasan az egyedi igényekre szabható elektromos városi, illetve elővárosi buszt mutatott be a több mint hetvenéves spanyol buszfelépítményező, a Castrosua. Pozitív előjel, hogy a Nelec a Scania tisztán elektromos hajtású alvázára épül. Miközben a Castrosua és a Scania az első közös projektjükön dolgozott, elsődleges célként az lebegett a tervezők szeme előtt, hogy egy maximálisan az adott város, illetve ügyfél...

Zöld hidrogén: Hazai start

Zöldnek mondjuk, pedig színtelen és szagtalan a megújuló energiaforrásokkal előállított hidrogén. Biztosra vehetjük, hogy már 5-10 éves távlatban alapjaiban változtathatja meg világunkat. Ennek első jelei nemcsak a nyitóképen látható svájci Mátrában, hanem már Magyarországon is megcsillantak. Átadták Budapesten az ország első hidrogéntöltő állomását, amelyet a Linde Gáz Magyarország Zrt. az Illatos úti telephelyén üzemeltet. Mégpedig egy eddig hazánkban soha nem...

Alternatív hajtások összehasonlító tesztje: Koncepciók összecsapása

Németországban ismét bővítették a felsővezetékes e-autópályákon a hibrid Scania vontatók próbaüzemét. Ám megjelentek a kihívók is! A Mercedes-Benz egy akkumulátoros elektromos, míg az IVECO egy üzemanyagcellás tehergépkocsit tesztel majd ugyanitt. Abban jóformán minden járműgyártó egyetért, hogy a fosszilis eredetű tüzelőanyagokat nem lehet világszerte általánosan egyetlen megoldással kiváltani a közlekedésben. Minden alternatív hajtásmódnak megvannak a maga előnyei, hátrányai és korlátjai, így...

Renault Trucks elektromos tehergépkocsik: Kézzelfogható küldetéstudat

Nem kisebb célt tűzött ki a Renault Trucks, mint azt, hogy 2023-tól az elosztó, az építőipari és a távolsági szegmensben is kínál majd tisztán elektromos hajtású teherautókat. Ennek eléréséhez jelentős beruházásokat és fejlesztéseket hajt végre. Összhangban a párizsi éghajlatvédelmi egyezménnyel a Renault Trucks elkötelezte magát az iránt, hogy húsz év múlva már nem gyárt fosszilis tüzelőanyagokkal üzemelő tehergépkocsikat. Ez persze...

Ford E-Transit: Új horizont

Egyes hangok a Ford késlekedését kérik számon a valóban kissé visszafogott villamosítási tempója miatt. Én viszont azok oldalán vagyok, akik szerint patikamérlegen kiszámított ez az időzítés, az E-Transit hamarosan kezdődő érája. Pont akkorra válik széles körben kaphatóvá (és Törökországban nagy kapacitással gyárthatóvá), amikor kiteljesedik az ilyen „tiszta” üzemű járművek iránti igények meredek emelkedése. A kategória jelenlegi eladásai a mostani árak...

PSA és Toyota elektromos modulegyterűek: Elektromos féltestvérek

Szinte egyforma küllem és adatok – a globális együttműködés példájaként lényegében ugyanazt kínálja a PSA-márkák és a Toyota zéró helyi emissziójú áruszállítója. A vevőnek a fejlesztési költségek megosztása nyújthat árelőnyt. Mulatságos, hogy a Citroën, az Opel, a Peugeot és a Toyota sajtóinformációja is úgy mutatja be járművét, mintha nem létezne a többi. Marketingalapelv, hogy más márkát nem hozunk szóba, mert...

Irizar ie járműcsalád: Villamos kitörés

Nemrég még csak autóbusz-felépítményezőként ismertük az Irizar vállalatot. Ma viszont a saját elektromos hajtásrendszere révén már komplett járműveket is gyárt. Méghozzá nemcsak buszokat, hanem „gumikerekű villamosokat” és városi teherautókat is. Ma már az 1989-ben alapított spanyol Irizar egy világszerte 13 gyáregységet működtető, hét vállalatot magában foglaló cégcsoport. Ez a szervezet több mint 3500 főt foglalkoztatva évente 800 millió eurós értékesítési...

Tiszta tudatú kifutófiúk

Alapjaiban változtatta meg vásárlási szokásainkat a jelenlegi egészségügyi vészhelyzet. A korábban csak lassacskán teret nyerő online piactér drasztikus felélénkülése meggyorsította a városi kiszállítások tisztázásának szükségességét. Egyre több megoldandó feladatot okoznak majd az utolsó kilométeres kiszállítások. A tisztább levegőért a városok folyamatosan terjesztik és fokozatosan bővítik a korlátozott kibocsátási zónákat. Azokba csak a helyben megfelelően tisztán üzemelő járművek hajthatnak be, ami...
Hirdetés:
error: Védett tartalom