Tiszta tudatú kifutófiúk
Alapjaiban változtatta meg vásárlási szokásainkat a jelenlegi egészségügyi vészhelyzet. A korábban csak lassacskán teret nyerő online piactér drasztikus felélénkülése meggyorsította a városi kiszállítások tisztázásának szükségességét. Egyre több megoldandó feladatot okoznak majd az utolsó kilométeres kiszállítások. A tisztább levegőért a városok folyamatosan terjesztik és fokozatosan bővítik a korlátozott kibocsátási zónákat. Azokba csak a helyben megfelelően tisztán üzemelő járművek hajthatnak be, ami...
Daimler Buses villamosítási ütemterv: Felvillanyozó kérdések
Bejelentették a dízelkorszak végét a csillagos autóbuszoknál is. Új akkumulátor, hatótávbővítő és üzemanyagcellás távolsági busz szerepel a jövő menetrendjében. Két generációjából 60 ezernél több állt munkába az elmúlt negyedszázad során – a Citaro egyértelműen a városi autóbuszok egyik nagyágyúja. A villanyos kiviteleiből is már 600 dolgozik, ráadásul a Mercedes-Benz eCitaro a négyéves karrierje során folyamatosan továbbképezte magát! Megérkezett a csuklós,...
B-ON Pelkan: Futurisztikus varázsdoboz négy keréken
Íme, a német postások egyedi elektromos kishaszonjárművének szellemi utódja, a B-ON Pelkan. Raktérkialakítása igazi úttörőnek számít, ugyanis a gyártó saját fejlesztésű, intelligens csomagadagolója hihetetlen időmegtakarítást eredményez használójának. Még 2011-ben kezdett közös fejlesztésbe a Deutsche Post DHL és az Aacheni Műszaki Főiskola a StreetScooter GmbH vállalattal karöltve. Együttműködésük keretei között megszületett egy olyan elektromos jármű, amely kifejezetten a postai küldemények és...
Volvo Trucks elektromos teherautók: Nyújtózkodjunk!
Addig nyújtózkodj, ameddig a takaród ér! Nos, a villanyjárművek fejlesztésében egyre növelni kell a takarót, hogy az üzemeltetők is messzebbre nyújtózhassanak. Ebben élen jár a Volvo Trucks, így az FH Electric már regionális alkalmazásra is megfelel. Miután a Volvo Trucks még 2019-ben megkezdte az FL Electric és FE Electric modellek sorozatgyártását elsősorban városi elosztó, illetve hulladékgyűjtő feladatok ellátására, tavaly decemberben...
Üzemanyagcellás és elektromos haszonjárművek az IAA Transportation 2022 kiállításon: Villamos vízköpők
Hidrogénzabáló elektromos járműveké a távolsági fuvarozás jövője vagy a hétköznapi akkumulátorosok is szerephez juthatnak az interkontinentális áruszállításban? Nem tudjuk, mindenesetre kéz a kézben halad a fejlesztésük. Valószínűleg mindkét hajtásláncnak terem majd babér, hiszen pompásan kiegészítik egymást. Azonban most még több tényező is korlátozza gyors térhódításukat. Egyrészt a hidrogénkutak hálózata elég gyér, másrészt az akkumulátorok kapacitása sem minden feladatra elegendő. Utóbbira...
DAF hidrogénüzemű vontató: Ez lehet a jövő tüzelőanyaga
Csupán akkumulátoros elektromos hajtással biztosan nem érhető majd el a nehéz-tehergépjárművek elvárt zéró károsanyag kibocsátása – hiszen sok feladatra alkalmatlanok. A hidrogén térnyerése pedig kínál egy alternatívát, mégpedig a belső égésű motorokban tüzelőanyagként történő felhasználást. A DAF megcsinálta, mi kipróbáltuk és díjaztuk is! Röpködnek a dátumok a különböző határidőkről, a gyártók meg csak kapkodják a fejüket. Milyen irányba mozduljanak, miként...
Hidrogéntüzelés: Hidrogénzöldítés
Még az üzemanyagcellánál is régebbi hidrogénfelhasználási ötlet, ennek ellenére még inkább gyerekcipőben jár ma: a hidrogéntüzelésű belső égésű motorok terjedését célozza az egykori LPG-megoldások mintájára tervezett utólagos átalakítókészlet. Bár az üzemanyagcellát már a XIX. század közepén feltalálták, az első kereskedelmi alkalmazására jó egy évszázadot kellett várni. Ezzel szemben Francois Isaac de Rivaz már 1806-ban is hidrogént égetett el a világ...
Toyota üzemanyagcellás autóbuszok Európában: Első fecskék
Portugál vállalatokban szerzett részesedésével vetette meg a lábát a Toyota az európai autóbuszpiacon. A gyártó stratégiai jelentőségű lépése még az árufuvarozás területén is új távlatokat nyithat hidrogénhajtású termékei számára. Fontos szektorban bővítheti termékkínálatát a japán gyártó, miután helyi leányvállalata révén a CaetanoBus járműgyártó és a Finlog pénzügyi szolgáltató fő részvényesévé vált. A Toyota Motor Europe jelenleg is beszállítója a portugál autóbuszgyártónak,...
GreenGo Cargo: Zöld és nagyon menő
Hamarosan alapjaiban rendezik át az emberek közlekedéshez való hozzáállását, az egész iparágat érintő hatalmas változások. Ezért kipróbáltuk, mit tudnak ma a GreenGo autómegosztó új kishaszonjárművei. Jó pár éve, 2016-tól gazdagítja a budapesti látképet a GreenGo autómegosztó szolgáltató elektromos flottája. Akkor 45 autóval indultak, azóta több mint 400 járművük áll szolgálatra készen a nap 24 órájában. Kínálatuk a közelmúltban – természetesen...
Paul Hydrogen Power Truck: Energetikai pálfordulás
Pálos rend uralkodik a speciális haszonjárműveiről nevezetes Paul Nutzfahrzeuge háza táján. Habár az egyetlen magyar alapítású férfi remete szerzetesrendhez hasonlóan a Paul Hydrogen Power Truck miatt sem kellett senkinek némasági fogadalmat tennie. Egyszerű a bátor beszéd titka, ugyanis a legelső, típusbizonyítvánnyal is rendelkező német üzemanyagcellás teherautót nem övezték hadititkok. Elsőségét nem ennek, hanem a Paul Nutzfahrzeuge hatalmas tapasztalatának és rendíthetetlenségének...